Leerbaan, iets met (dier)geneeskunde(alternatief?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Leerbaan, iets met (dier)geneeskunde(alternatief?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 17:23

Hehe ff zoveel mogelijk in een titel proppen, zodat mensen een idee krijgen van mijn oproep.

Jawel, ik ben 30 en dus wil mijn lijf verandering :')

Ik wil heel graag weer een studie gaan volgen, maar dan wel met een (goed)betaalde baan erbij.
Ik ben zeer geinteresseerd in geneeskunde. Ik kan erg makkelijk leren .

Ik weet alleen totaal niet wat ik wil/kan.

Ik zit zelf wat in het alternatieve wereldje van de geneeskunde, wellicht kan ik hierin wat uitbreiden, met iets osteopaat's achtig. Zoals drukpuntmassage etc.
Ik heb uiteindelijk de ambitie om zelf iets op te starten, maar sta ook open voor goed betaalde leuke banen. Eventueel met dieren, of met zieke mensen.

Ik ben op zoek naar ideen, en ervaringen.

Mijn interesse is heel erg breed. Maar diergerelateerd zou leuk zijn.

Zo trekt Paraveterinair me ook wel , alleen is dat geloof ik ook geen vetpot..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:18

Dierenarts of paraveterinair betaalt bar slecht, dat zou ik iig niet doen dan....

Amaryllis

Re: Leerbaan, iets met (dier)geneeskunde(alternatief?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:04

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:14

ik was eerst ook geintresseert in de opleiding diergeneeskunde,
ik wilde namelijk na mijn school graag iets met paarden en medisch doen. Ik wilde ook wel wat doen wat goed betaalde enzo, maar ik kwam iedere keer met medisch en paarden uit bij paardenarts. Dit was absoluut niet wat ik wilde omdat ik denk dat ik fysiek/lichamelijk paardenarts niet aan kan. het is hard werken en echt goed betaald is het nu ook weer niet.
het risico nemen dat je op elk tijdstip van de dag dus het ook 's nachts 3 keer uit je bed te kunnen worden gehaald was niet wat ik wilde. En verder kwam in inderdaad ook uit bij osteopaat voor paarden of iets dergelijks. Dit word ook niet super goed betaald en er is dan ook aardig wat concurentie. Wat dat betreft is osteopaat niet iets voor de hand liggends dus niet iets dat mensen bij ieder paard nodig hebben etc.
Mijn probleem is dat het mij niet lukt een opleiding of baan te zoeken dat Medisch en paarden combineert.

Ik denk wat dat betreft je beter iets kunt zoeken in de sector geneeskunde met mensen, ik denk dat je daar beter werk/baan in kunt vinden die ook nog eens beter betaald wordt.
Lijkt mij iets meer voor de hand liggend dan iets met paarden :)

Ik zou ook dit topic nog wel even willen blijven volgen kijken of mensen nog een ander alternatief weten :)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:40

Leuk, Ik kan je alleen mijn ervaring vertellen.

Ik heb inmiddels al jaren een eigen praktijk waarin ik mensen en dieren (voornamelijk paarden, honden en poezen) behandel dmv mijn gave. Deze mensen en dieren zijn min of meer uitgedokterd in de reguliere (dier) geneeskunde. Ondanks het grote effecten van de resultaten is het niet altijd makkelijk. Je hbet toch wel te maken met ongeloof en onzekerheden van mensen in iets wat men niet kan begrijpen.

Mijn ervaring is dat je daar mee leert leven omdat de "bewijzen" je stimuleren om daar te gaan. Vooral de dankbaarheid van de mensen heeft mij veel vertrouwen gegeven.

Ik heb dus geleerd om dicht bij wat ik aan het doen ben te blijven en nu kan ik zeggen dat het erg leuk werk is waar ik veel voldoening in vind en krijg.

Voor mijn gevoel komt "het alternatieve" er steeds meer in. Het lijkt wel of het meer geaccepteerd gaat worden. Dat is mooi want misschien groeien dan ook de mogelijkheden voor meer samenwerking tussen alternatief en regulier.

Gezien mijn ervaring denk ik dat een beroep in de alternatieve (dier) geneeskunde een heel mooi beroep kan zijn zowel financieel gezien als de voldoening die je er van krijgt. Maar ook hier geldt natuurlijk "Het is wat je er zelf van maakt" Ik denk dat wanneer je gevoel de interesse wekt richting een beroep in de alternatieve gezondheidszorg, je dat gerust kan doen. Wanneer je er zelf achter staat, is succes je gegund!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:50

Carole, dat is idd wat ik bedoel, helaas heb ik nog weinig vertrouwen in mijn gaves op dat gebied.
Hoewel ik wel een tijdje actief mensen heb behandeld met Reiki. Maar door mijn te zware baan, heb ik dit nu op een zeer laag pitje staan.

Doch wil ik ook iets meer tastbaars erbij hebben als behandeling.
Nu houd ik niet van blote mensen, dus massage zit er niet in .
Maar drukpuntmassage oid, dat trekt me dan weer wel, dat kan met kleding aan :)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:35

Voor mij klinkt dat niet onbekend. Ik moet er ook echt rekening meehouden als ik moet behandelen. In het algemeen durf ik wel te zeggen dat ik veel doe aan beweging en sport om in een goede conditie te blijven. In mijn beleving is dat wat mij betreft een noodzakelijk iets.

Wat je gave betreft, zou ik me geen zorgen maken. Dat komt vanzelf en die ontwikkeling gebeurt gewoon. Tenminste zo is het bij mij gegaan en dat is wat ik al vaker gehoord heb.

Probeer gewoon rond te kijken naar iets wat je denkt dat bij je past, als het dan ook 'goed' voelt, denk ik dat je de goede keuze hebt gemaakt.

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:39

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 20:13

Ik ga morgen eens die natuurgeneeskunde bekijken, hoewel ik zelf niet zo van de kruiden en homeopathie ben, ben meer van de tastbare, actieve behandelingen.
Carole,wat bedoel je met goede conditie?

Ik heb een meer dan gemiddelde conditie, ik werk fulltime in het boerenleven, kan me geen lichamelijkere baan bedenken.
Plus dat ik (probeer) 2 paarden per dag te rijden, en dagelijks huishoudelijk werk doe ivm 9 katten :+

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:53

Even zien of ik het goed begrijp hoor:
- je wilt een studie waar je naast kunt werken
- je werk moet dus parttime zijn
- liefst iets met dieren
- je wilt dat de baan ernaast goed betaalt, ook terwijl je nog studerende bent en dus niet gediplomeerd

Je kunt wel alles willen, maar niet alles krijgen. ;)
Werken in de dieren en een goedbetaalde baan gaan al niet makkelijk samen. Als je dat dan ook nog ongediplomeerd wilt doen en parttime, lijkt het me er niet makkelijker op worden. Maar als je wat vindt, houd ik me aanbevolen hoor, want dat wil ik ook wel. O:)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:58

crossmonster schreef:
Ik ga morgen eens die natuurgeneeskunde bekijken, hoewel ik zelf niet zo van de kruiden en homeopathie ben, ben meer van de tastbare, actieve behandelingen.
Carole,wat bedoel je met goede conditie?

Ik heb een meer dan gemiddelde conditie, ik werk fulltime in het boerenleven, kan me geen lichamelijkere baan bedenken.
Plus dat ik (probeer) 2 paarden per dag te rijden, en dagelijks huishoudelijk werk doe ivm 9 katten :+

Goede conditie is voor mij verkeren in een goede lichamelijke en geestelijke balans.
Als je lekker boerenbuitenwerk doet, lijkt me dat geen probleem ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 07:03

Nimue schreef:
Even zien of ik het goed begrijp hoor:
- je wilt een studie waar je naast kunt werken
- je werk moet dus parttime zijn
- liefst iets met dieren
- je wilt dat de baan ernaast goed betaalt, ook terwijl je nog studerende bent en dus niet gediplomeerd

Je kunt wel alles willen, maar niet alles krijgen. ;)
Werken in de dieren en een goedbetaalde baan gaan al niet makkelijk samen. Als je dat dan ook nog ongediplomeerd wilt doen en parttime, lijkt het me er niet makkelijker op worden. Maar als je wat vindt, houd ik me aanbevolen hoor, want dat wil ik ook wel. O:)

Iets met mensen staat net zo goed in mijn verlanglijst ;)

Werk hoeft niet parttime te zijn, gezien ik erg makkelijk kan leren, volstaat een avond studie met vgeel zelfstudie.

Ik zoek een alternatieve geneeswijze die ik op beiden kan toepassen, zowel mens als dier.
En een goed betaalde ( eventueel studie-gerelateerde ) baan moet geen probleem zijn.
Ik heb overigens een goed betaalde baan die ik zou kunnen combineren, omdat dit in de vroege ochtend is ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:54

Ah, dan had ik het niet goed begrepen. Ik dacht dat de baan perse studiegerelateerd én parttime moest zijn. Als je wat meer vrijheid hebt, is het makkelijker.

Toch denk ik dat de gebieden die jij noemt (mensen en dieren) niet echt snel goedbetaald zullen zijn. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je 'goedbetaald' definieert; vind je 2500 bruto prima, of wil je er echt 6000, zeg maar. Het eerste zal wel lukken, het tweede wordt denk ik wat lastiger. ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 16:15

Het eerste volstaat prima hoor, ik ben geen big spender, ik wil gewoon mijzelf en mijn katjes kunnen onderhouden,netto wil ik minstens 1500 overhouden.

Als ik kijk wat haptonomie en osteopatie al kosten, dan zijn dat toch aardige bedragen... vandaar dat ik zoiets dergelijks zoek.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:18

Ja, ik vind 1500 netto zelf ook prima, maar ik weet dat er mensen zijn die dat een hongerloontje vinden. Vandaar dat ik bij goedbetaald aan iets van 2500 netto dacht, minimaal.

Wat betreft de hoge tarieven van therapeuten, daar blijft helaas weinig van over voor de beoefenaar zelf. Je moet nl. eerst 19% BTW aftrekken van het bedrag dat de klant betaalt. Daarna nog zo'n 40% belasting en een dikke 4 procent inkomensafhankelijke bijdrage ziektewet. Daarna nog wat hij/zij weg wil zetten voor eventuele periodes van ziekte en voor zijn/haar pensioen.

Stel, je betaalt voor 2 uur 119 euro (= makkelijk rekenen voor mij ;)). 19 daarvan is BTW. Dan houd je 100 over, waarvan pakweg 45 belasting, dus je houdt nog 55 over. Daarvan zal een volledig zelfstandig werkend persoon wel een bedragje weg wil zetten voor later of voor noodgevallen, zegge 15 euro. Dan blijft er 40 over, dus 20 per uur.

Die 20 euro is echter wel alleen per gewerkt uur. Uren voor bijscholing, klantenwerving, administratie en boekhouding doen, het bijhouden van vakliteratuur en dingen als website updaten en foldertje ontwerpen leveren niks op. Met 20 betaalde uren per week, houd je dus zo'n 1600 per maand over. Eventuele kosten van een bedrijfsruimte of materiaal moeten ook nog betaald worden.

Kortom, er valt wel van te leven, maar verkijk je niet op de bedragen die wij als klanten betalen aan therapeuten. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er geen brood in te verdienen is, maar reken je niet te makkelijk rijk. Maar als je een goeie klantenkring weet op te bouwen en genoeg uren kunt maken, is het natuurlijk wel onwijs mooi als je van iets dat je echt geweldig vindt je werk kunt maken.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 23:24

volgt dit even, wil me ook omscholen naar iets wat ik echt leuk vind.