Zonder dat 1 van ons een contractovernameformulier heeft ingevuld staan mijn 2 contracten bij Hi sinds 2 weken zomaar op mn ex's naam! Toen er al achteraan gebeld en ze konden niet zien waar het vandaan kwam. Vandaag weer gebeld, vertellen ze dat er vrijdag een formulier is ingevuld maar dat ze niet kunnen zien door wie. Nu willen ze dat ik voor beide contracten een contractovernameformulier invul en die stuur. Dan krijg ik dus straks op 4 facturen de kosten van 52,50 voor het overnemen van het abbonnement, 2 voor de 1e fout en 2 om het te herstellen. Totaal dus meer dan 200 euro door een fout van Hi zelf. Sowieso zegt mijn ex niks te hebben verstuurd naar HI, en ik heb geen zin om die administratieve rompslomp zelf op te lossen terwijl zij een fout maken! Ik had beide contracten al voordat ik m'n ex uberhaupt kende :s
Heeft iemand zoiets meegemaakt? Hoe is dat opgelost? En wat was de oorzaak?
Pffff zoveelste gez**k met HI. Als ze dit niet snel oplossen wil ik zonder kosten van m'n abbo's af.
Weet je zeker dat je ex hier niks mee te maken heeft? Waar zou HI anders de gegevens van je ex vandaan hebben? Ik zou toch nog maar eens een hartig woordje met hem gaan spreken en hem de rekening presenteren.
Nou, ik zie alleen maar voordelen als hij die contracten heeft, en jij de telefoon...
Lekker bellen op zijn kosten toch?
Dorus
Berichten: 13772
Geregistreerd: 06-04-04
Geplaatst: 24-03-09 13:42
Als de contracten op zijn naam staan dan kan hij dus ook, wanneer de contractstermijn afgelopen is, een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen, dan is zij dus het nummer kwijt.
Overigens snap ik niet hoe die contractsovername gelukt is omdat de huidige eigenaar van het contract hier toestemming voor moet geven. Nummerbehoud van een nummer op naam van X naar een nummer op naam van Y zou ook niet moeten kunnen zonder eerst het contract over te zetten op naam van Y.
Ik ga mijn ex niet uitbuiten, contact is verder redelijk. Hebben samen op 1 adres gewoond en ex heeft ook abbo bij Hi.
Wel vind ik het een goede, ik heb idd niks getekend! Dus hoe kan het dan op mn ex's naam staan als ik niks getekend heb :S Vanavond maar eens weer bellen. Kheb er nu al 2,5 uur voor aan de tel gehangen
Tis via de klantenservice gegaan waarschijnlijk. Bij de winkel (ben ik dus ook al geweest) verwijzen ze je alleen maar door naar de klantenservice via de telefoon
Dus de kaboutertjes hebben dit gedaan? Sorry, maar ik geloof niet dat jou ex er niet meer van weet.
Eleionomae
Berichten: 19647
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland
Geplaatst: 24-03-09 13:59
Waarom zal het persé de ex moeten zijn? Miss is er wel gewoon iets vreselijks mis gegaan met de administratie van Hi.. Ik zou gewoon net zolang blijven bellen tot er duidelijkheid is. Zolang jij niets hebt ondertekend ligt de fout wat mij betreft bij hun en hoef jij ook niet voor de kosten op te draaien... dat zou echt belachelijk wezen.
Vrouw2014
Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-05-07
Geplaatst: 24-03-09 14:02
Heb ook al gezeik bij Hi gehad, gelukkig wel om een ander probleem maar tis een zooitje daar!
Neem ook nooit geen Hi of kpn meer.
wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05
Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-09 14:03
Jep, ik hang vanavond meteen in de telefoon en ga inderdaad zeggen dat zij niks hadden mogen overzetten zonder mijn handtekening. Maar blijkbaar kunnen zij daar niet zien wie dan de vorige 'eigenaar' was.
Wat zou mijn ex ook met 2 mobiele nummers van mij moeten en dan ook nog zonder SIMkaarten?
Nou, ex heeft gebeld. Ze snapten er bij Hi ook niks meer van en gaan alles nu binnen 10 werkdagen terugzetten op mijn naam. Pffff nog langer w88 op m'n nieuwe mobiel
Eleionomae
Berichten: 19647
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland
Geplaatst: 24-03-09 14:15
Gelukkig maar dat ze het iig weer kostenloos terug zetten!