contract zomaar op naam van ex (KPN-Hi)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

contract zomaar op naam van ex (KPN-Hi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:32

Zonder dat 1 van ons een contractovernameformulier heeft ingevuld staan mijn 2 contracten bij Hi sinds 2 weken zomaar op mn ex's naam!
Toen er al achteraan gebeld en ze konden niet zien waar het vandaan kwam. Vandaag weer gebeld, vertellen ze dat er vrijdag een formulier is ingevuld maar dat ze niet kunnen zien door wie.
Nu willen ze dat ik voor beide contracten een contractovernameformulier invul en die stuur. Dan krijg ik dus straks op 4 facturen de kosten van 52,50 voor het overnemen van het abbonnement, 2 voor de 1e fout en 2 om het te herstellen. Totaal dus meer dan 200 euro door een fout van Hi zelf. Sowieso zegt mijn ex niks te hebben verstuurd naar HI, en ik heb geen zin om die administratieve rompslomp zelf op te lossen terwijl zij een fout maken!
Ik had beide contracten al voordat ik m'n ex uberhaupt kende :s

Heeft iemand zoiets meegemaakt? Hoe is dat opgelost? En wat was de oorzaak?

Pffff zoveelste gez**k met HI. Als ze dit niet snel oplossen wil ik zonder kosten van m'n abbo's af.

Dorus

Re: contract zomaar op naam van ex (KPN-Hi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:34

Weet je zeker dat je ex hier niks mee te maken heeft?
Waar zou HI anders de gegevens van je ex vandaan hebben? Ik zou toch nog maar eens een hartig woordje met hem gaan spreken en hem de rekening presenteren.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:36

Nou, ik zie alleen maar voordelen als hij die contracten heeft, en jij de telefoon...

Lekker bellen op zijn kosten toch?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:42

Als de contracten op zijn naam staan dan kan hij dus ook, wanneer de contractstermijn afgelopen is, een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen, dan is zij dus het nummer kwijt.

Overigens snap ik niet hoe die contractsovername gelukt is omdat de huidige eigenaar van het contract hier toestemming voor moet geven. Nummerbehoud van een nummer op naam van X naar een nummer op naam van Y zou ook niet moeten kunnen zonder eerst het contract over te zetten op naam van Y.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:48

Ik ga mijn ex niet uitbuiten, contact is verder redelijk. Hebben samen op 1 adres gewoond en ex heeft ook abbo bij Hi.

Wel vind ik het een goede, ik heb idd niks getekend! Dus hoe kan het dan op mn ex's naam staan als ik niks getekend heb :S
Vanavond maar eens weer bellen. Kheb er nu al 2,5 uur voor aan de tel gehangen :(

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:50

ik zou langs gaan bij de winkel waar het abo is overgezet ze moeten hier een handtekking hebben van degene die het abo heeft overgezet.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:52

Heeft/had jou ex toegang tot jou legitimatie?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:54

Tis via de klantenservice gegaan waarschijnlijk. Bij de winkel (ben ik dus ook al geweest) verwijzen ze je alleen maar door naar de klantenservice via de telefoon

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:54

jep dat heeft ex, maar die heeft echt niks gedaan. Ex belt nu zelf ook naar Hi hoe dit komt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:57

Dus de kaboutertjes hebben dit gedaan? Sorry, maar ik geloof niet dat jou ex er niet meer van weet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:59

Waarom zal het persé de ex moeten zijn? Miss is er wel gewoon iets vreselijks mis gegaan met de administratie van Hi.. Ik zou gewoon net zolang blijven bellen tot er duidelijkheid is. Zolang jij niets hebt ondertekend ligt de fout wat mij betreft bij hun en hoef jij ook niet voor de kosten op te draaien... dat zou echt belachelijk wezen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:02

Heb ook al gezeik bij Hi gehad, gelukkig wel om een ander probleem maar tis een zooitje daar!

Neem ook nooit geen Hi of kpn meer.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:03

Jep, ik hang vanavond meteen in de telefoon en ga inderdaad zeggen dat zij niks hadden mogen overzetten zonder mijn handtekening. Maar blijkbaar kunnen zij daar niet zien wie dan de vorige 'eigenaar' was.

Wat zou mijn ex ook met 2 mobiele nummers van mij moeten en dan ook nog zonder SIMkaarten?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:06

Nou, ex heeft gebeld. Ze snapten er bij Hi ook niks meer van en gaan alles nu binnen 10 werkdagen terugzetten op mijn naam. Pffff nog langer w88 op m'n nieuwe mobiel :(

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:15

Gelukkig maar dat ze het iig weer kostenloos terug zetten!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 14:36

Jep, had er ook echt geen cent voor betaald! Hun fout, niet die van ex of mij..

Thanx voor jullie reacties