Meer mensen die golfen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Meer mensen die golfen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:14

Ik vroeg me af of er nog meer bokkers zijn die ook aan golf doen!
Ben zelf nog niet begonnen, maar mn pa heeft gister een leuk setje op de kop getikt dus één dezer dagen is het zo ver!
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn en of jullie ook nog tips hebben ;)
We gaan in ieder geval samen een aantal lesjes nemen, om de basics goed onder de knie te krijgen!

benangelique

Re: Meer mensen die golfen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:21

moi!
heb 3 jaar geleden mijn GVB gehaald en word er soms smakelijk om uitgelachen :+
ben het samen met mijn partner gaan doen.

momenteel speel ik niet, heb het te druk. het is wel jammer dat je techniek direct achteruit holt als je niet regelmatig speelt...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:22

Ja als ik wat beter heb leren spelen willen we ook samen ons GVB gaan halen.
Gelukkig hebben we een golfbaan hier in de buurt, dan ga je er toch snel heen om even te spelen :)
is het moeilijk aan te leren of valt dat mee?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:25

ik had er niet bijzonder veel talent voor en moest de techniek dus echt aanleren. dat valt niet mee.
mijn vent heeft er wel veel talent voor en die speelde al heel snel heel verdienstelijk.

wij hebben ook een golfbaan in de buurt, maar een rondje lopen (18 holes) is ongeveer 4 tot 5 uur speeltijd.
oefenen doe je vaak niet ff een uurtje, maar ben je ook zo 2 uur weg.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:27

Ja de golfbaan van Alphen ken ik wel :)
hier in heerenveen is hij 9 holes, dus das al een korter rondje, maarja we hebben de hele vrijdag, zaterdag en zondag de tijd om te spelen :) Daarnaast is mijn vriend een zeiler dus als hij zeilt kan ik mooi gaan golfen ;)
Ben je lang bezig geweest met aanleren van de technieken? Zie me zelf er wel voor aan dat ik niet zo'n natuurtalent ben namelijk :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:48

Ik heb inmiddels al wel een handschoentje geregeld, wat een gedoe als je linkshandig golft... rechterhandschoentjes vinden was een crime, maar toen ik de golfclub belde hadden ze nog 1 liggen en ook nog in mn maat (bij de sportzaak hadden ze nog wel een m,l en xl, maar goed allemaal veels te groot natuurlijk :P )
Ze vertelde me ook dat 18 april enorme grote golf markt is bij hun op het veld voor het clubhuis met allerlei leuke acties en dat ik dan wellicht het beste mn schoenen kon kopen want die zouden ook zwaar in de uitverkoop gaan :)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:51

Gewoon je rijhandschoenen aan doen... werkt precies hetzelfde ;)

Ik heb gegolfd.. nu niet meer... ik heb nooit mijn gvb gehaald.. vond het wel leuk om te doen.. Afslaan was ik erg goed in... putten niet...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:53

hahaah ik rijdt al jaren geen paard meer, dus die heb ik ook niet meer, en ik had altijd van die hele goedkope zwarte, met van die witte antislip bobbeltjes er onder, dus dat lijkt er in de verste verte niet op en deze was ook maar 13 euro dus viel me 100% mee :)

http://i18.ebayimg.com/01/i/000/92/02/df01_1_bol.JPG

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:46

rijhandschoenen zijn niet erg fijn om te golfen.

wij zijn in april begonnen met les en in oktober heb ik mijn gvb gehaald. de theorie vond ik lastiger dan de praktijk overigens.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:48

benangelique schreef:
rijhandschoenen zijn niet erg fijn om te golfen.

wij zijn in april begonnen met les en in oktober heb ik mijn gvb gehaald. de theorie vond ik lastiger dan de praktijk overigens.

Haha... dat had ik ook... Echt zooooooooveel regeltjes.. En je moet zo akelig eerlijk zijn... Als je toch met iemand de baan in gaat tijdens een wedstrijd en je spreekt af dat je hoe dan ook wint, dan is er niemand die dit kan controleren...

Dat vergt wat van mijn eerlijkheid hoor :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:51

eerlijkheid is idd lastig soms :+
joh, na het GVB ben ik de meeste regels weer vergeten.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:53

Mijn broertje heeft een tijd fanatiek gegolfd. Heeft ook zijn GVB en is zelfs jeugdkampioen geweest. :)
Mocht je nog vragen hebben kan ik die altijd aan hem stellen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:10

Hahaha nou laat ik eerst maar eens een beetje redelijk leren golfen voor ik uberhaupt aan mn eerlijkheid etc ga werken :P hahah nee we zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen :)
Denk idd ook dat paardrijhandschoentjes waardeloos zijn voor golf, want die golfhandschoentjes zijn extreem dun, flexibel en 20x keer strakker om je hand dan die voor paardrijden..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:01

Ik wil graag eens een keer golfen om te kijken of ik het wat vind! :)

Maar ik zou niet weten hoe ik een keer een les kan nemen. Ik ken ook niemand die golf speelt, dus als intro mee wordt hem niet.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:45

Gewoon een keer een club in de buurt opbellen, vaak hebben ze wel een proeflesje of leskaarten (voor bijv. 10x) . :j Kun je meteen kijken of je het leuk vindt.

Ik heb het ook geprobeerd, maar ik kreeg de bal niet getemd. :') Dat ding vloog letterlijk alle kanten op! 11 slagen op een par 3 is natuurlijk best wel sneu. :')

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:53

M'n ex die golfde veel, ook wedstrijden enzo. Heb ook een keer een lesje gedaan en ging weleens mee een rondje op de par 3 baan (ik heb geen gvb dus mag niet op de grote) en soms in de driving range wat balletjes slaan ofzo. Op zich wel grappig, maar niet mijn sport, meer voor zo af en toe eens :)

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:56

Kan je bij een club spulen huren dan?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:03

Jep, ze houden er echt wel rekening mee dat niet iedereen de eerste les een complete set heeft. Sterker nog, dat heeft bijna niemand. :) Gewoon even melden als je je eerste les afspreekt, dan houden ze er rekening mee.
Waar ik heb gelest hadden ze een paar tassen staan die iedereen mocht gebruiken. :j

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:04

Ik ben in december op vakantie geweesd naar Qatar, en daar is golf een hele normale sport. Hier word het al gauw als een "kaksport" gezien, maar daar doet bijna iedereen het.
Dus hebben ik en mijn vriend een aantal lesjes gehad. Ik vond het veel leuker dan ik van te voren gedacht had! :D
Het wegslaan vind ik ook het leukst, maar putten was ik het beste in. De ( leuke! ) instructeur zei zelfs dat ik talent ervoor heb! *\o/*

Hier in Nederland heb ik het helemaal niet meer gedaan, zou ook niet weten waar het kan, en het is bijna nooit lekker weer ervoor hier.
Best wel jammer.

Iig veel plezier

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:10

Dan ga ik maar eens zoeken of er een club hier in de buurt is en eens aan afspraak maken! :D

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:11

Ikke! Ik heb gvb en handicap :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:11

Ik heb jaaaren geleden ook mijn GVB gehaald (op een weekend, via Quality Golf geloof ik), maar het staat ook alweer een paar jaar op een laag pitje. Van de zomer wil ik wel weer gaan en mijn vriend is inmiddels ook zover dat hij het toch leuk begint te vinden.

In de zomer is het gewoon zo relaxed. Lekker lopen in het zonnetje, ondertussen een beetje bruinen, de stilte van de natuur. :)

Ik zou eens in de gaten houden of het misschien eens open dag is op een club bij jou in de buurt. Bij ons is er in april een open dag. Is natuurlijk begin van het seizoen, dus dan kun je vaak gewoon eens een keer proberen wat je ervan vindt!

Een handicap heb ik ook. Die staat nog steeds op 36, waar ik mee ben begonnen. :')

Ross

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 21:14

Ik heb het weleens geprobeerd, maar ik heb er totaal geen gevoel voor.
Ik ken trouwens wel een prachtig boek over golfen (beetje duur) maar daar staat wel zeer handige info in. Het is erg praktisch. Het heet Destination Par. Misschien leuk om eens naar te kijken?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:09

Leuk zoveel mensen toch nog die golf spelen :)
Mijn pa heeft een 2e hands set, 12 delen en tas geregeld voor een klein prijsje dus dat was een leuke manier om aan golfclubs te komen om het er mee te gaan leren :)
Als het goed is komen ze vandaag binnen en we gaan waarschijnlijk dit weekend even kijken voor wat lesjes etc :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:10

Ross schreef:
Ik heb het weleens geprobeerd, maar ik heb er totaal geen gevoel voor.
Ik ken trouwens wel een prachtig boek over golfen (beetje duur) maar daar staat wel zeer handige info in. Het is erg praktisch. Het heet Destination Par. Misschien leuk om eens naar te kijken?

Ik zal eens even kijken of ik het hier in de bieb kan vinden :)

En net ging de bel en mn set is binnen, 2 grote dozen hahaha, zal ze zo eens openmaken