Witte schoenen, wit houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Witte schoenen, wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:22

Ik heb nieuwe schoenen gehaald, 2 paar nike's dus die blijven over het algemeen wel lang goed maar 1 van de 2 is wit en nou vroeg ik me af hoe jullie ze zo lang mogelijk 'schoon' houden.

ik maak ze dan wel elke week schoon maar dan alsnog blijven ze er naar een tijdje er een beetje smueig er uitzien...
de tip van vaseline erop smeren kan ik al, maar verder nog tips ideen dat mijn schoenen spierwit te houden en dat ik ze natuurlijk wel gewoon kan dragen

Noeps

Re: Witte schoenen, wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:24

In een kussensloop in de wasmachine doen, zacht programma.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:24

af en toe met een schuursponsje (en dan niet de ruwe kant) en een beetje schuurmiddel zachtjes poetsen :)
blijven ze echt mooi wit van!

OF gewoon in de wasmachine op een lage stand.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:28

Ik weet niet of ze het nog steeds hebben, maar vroeger had je een soort 'witverf' voor schoenen. Leek een beetje op schoensmeer, zat in een buisje met een soort sponsje erbovenop, en daar kwam een soort van witte verf uit, daarmee kreeg je je schoenen weer mooi wit. Ik denk dat je daarnaar moet vragen bij een schoenmaker ofzo.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:12

Ik volg dit even! Heb net nieuwe schoenen gekocht met aardig wat wit en dat wil ik graag zou houden :')

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:28

Er bestaat inderdaad iets zoals een wit schoenen-poets-smeer-middel :) Ik maak mijn witte schoenen meestal proper met
een zacht sponsje, beetje warm water en een drupje afwasmiddel. Als ze echt redelijk vuil zien steek ik ze gewoon in de
wasmachine op 40° dacht ik. :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:33

Ik heb een soort schoenverf waar Harmelijn het over heeft (is al lekker oud maarja)... Is inderdaad een tube met een soort sponsje als dop. Dit gebruik ik voor mijn witte voltige/turnschoentjes waarmee ik altijd in het zand loop.

Eerst even goed zorgen dat al het vuil (bij mij dus bergen zand) eraf is, daarna goed insmeren met meerdere lagen (tussendoor wel even laten drogen). Dan laat ik ze vaak een hele tijd drogen, soms wel één week. Dat is in jouw geval niet mogelijk, maar ik doe dat omdat ze vaak nog afgeven.

Als ze goed gedroogd zijn, dan doe ik ze nog een keer af met een droge doek zodat de laatste resten ook eraf komen.

(geen idee of jou schoenen op hetzelfde principe werken als mijn leren schoentjes :P)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:59

Ik vind spierwitte schoenen niet mooi, dus ik laat ze altijd expres een beetje viezig. Ik maak ze dan gewoon schoon met een sponsje en wat warm water, maar spierwit vind ik niet mooi..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:00

echt leren schoenen kan je toch niet in de wasmachine doen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:01

Wasmachine zou ik niet doen, bij mijn nikes gaat de lijmlaag dan loslaten.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:02

fjordjes schreef:
echt leren schoenen kan je toch niet in de wasmachine doen?

Waarom niet? Het leer kan er wel tegen maar de lijmlaag laat los bij mij.