Orange garantie... Waar dan? Mobiele telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Orange garantie... Waar dan? Mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:31

Vorig jaar kocht ik via de website van orange: shop.orange.nl een abbonement met telefoon.
Al snel ging deze telefoon kapot. Mensen konden mij niet horen, veel ruis. Met de telefoon is niets raars gebeurd.

Nu ben ik enige tijd aan het zoeken naar contactnummers van de website waar ik de telefoon vandaan heb.. niet te vinden. E-mails gestuurd, komen terug.
De bon is van Orange, T-Mobile kon mij niet verder helpen.. ik moest bij Orange zijn. Begrijpelijk.

Maar wat moet ik hier nu mee? Mijn garantie loopt al heel snel af en ik ben nog geen steek verder, ik weet gewoon niet bij wie ik mijn telefoon veilig kan achterlaten voor reparatie. Ik kan nergens informatie vinden over of dit onder mijn garantie valt.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben of hebben gehad?
Ik vind het knap lastig dat ik nergens meer terecht kan met mijn mobiel die door een 'niet meer bestaand bedrijf' is verkocht.

Ann

Re: Orange garantie... Waar dan? Mobiele telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:46

Orange is Online geworden. Misschien kun je op www.online.nl info vinden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:49

Kan je hier niet iets vinden: http://orange.t-mobile.nl/. Dat is de website waar ik destijds heen meost voor het bekijken van mijn rekeningen en dergelijke. Ik weet niet of hij nog werkt, ik ben al een hal jaar geen klant meer bij orange, juist om dit soort dingen, maar misschien dat je hier meer kan vinden!

Succes er mee, is wel erg vervelend ja!

Edit: Hij werkt nog wel zie ik. Het lijkt trouwens alsof je op de zakelijke site zit, maar ik was geen zakelijke klant en moest echt hier zijn. Succes!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:21

Ik heb in november 2007 een abonnement afgesloten bij Orange en daar zat een Samsung M600 bij. Deze begon vorig jaar opeens kuren te krijgen, omdat het beeldscherm het niet meer naar behoren deed. Daarvoor heb ik naar Samsung gebeld, de telefoon komt immers daar vandaan, en die hebben me doorgestuurd naar een bedrijf die de telefoon dan zou maken. Uiteindelijk daar de telefoon naar toe gestuurd, met alle bonnen die ik had ontvangen bij aankoop, en ik heb hem gerepareerd weer terug gekregen. Viel onder garantie, dus verder niets meer hoeven te betalen. Misschien kun je dus ook het beste even bellen naar de 'maker' van je telefoon.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 23:30

September vorig jaar ook problemen gehad met mij Samsung die ik gekregen had bij een Orange abbo. T-Mobile kon mij gewoon verder helpen....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:54

T-Mobile heeft Orange overgenomen dus het lijkt mij ook dat T-Mobile je gewoon zou moeten kunnen helpen. En anders kan je inderdaad contact opnement met de leverancier van de telefoon. Die garanties zijn meestal fabrieksgaranties, als jij hem eerst naar Orange stuurt dan sturen die hem weer door naar de leverancier.

Gaat het trouwens om een Sony Ericsson? De klachten die je omschrijft lijken erg veel op die mijn man had bij zijn SE en mijn SE heeft hier ook af en toe lichtelijk last van.

Misschien goed om te weten. Als je telefoon binnen de garantietermijn voor het eerst met een bepaalde klacht opgestuurd wordt en hij blijft de klacht toch houden dan valt dat nog steeds onder de garantie. De klacht is immers binnen de garantietermijn ontstaan.

En ook erg handig om te weten, als je telefoon voor de 3e keer terug gestuurd moet worden voor reparatie kan je een nieuwe telefoon eisen. Mijn man heeft toen zijn aankoopbedrag terug gehad terwijl hij de telefoon toch al bijna een jaar had.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 11:15

Bedankt voor jullie reacties.
Op de website van orange-tmobile ben ik geweest en had daar naar de klantenservice gebeld.

Wat een gedoe het is inmiddels wel gelukt.
T-mobile stuurde mij naar Orange en het bedrijf waar ik het abbonement heb afgesloten, maar deze bestaat niet meer.

Uiteindelijk moest ik dus wel gewoon bij T-mobile zijn, ik heb daar nog een paar keer naartoe gebeld, lichtelijk geirriteerd dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd constant.

Ik kan nu via T-mobile wel mijn telefoon op laten sturen, dus ik ben benieuwd!