joyce2 schreef:Had ik contact met een jongen voor het bekijken van die auto en elke keer kwam er wat tussen, waardoor ik niet kon komen kijken. Op een gegeven moment had ik een andere auto gevonden en tegen hem gezegd dat het niet meer nodig was een afspraak te maken. Kreeg ik ook soortgelijke mail terug, alleen dan nog net ff een tikje heftiger. Idioot gewoon!!
Citaat:
Jaren terug had ik eens interesse in een artikel dat een Bokker aanbood. Uiteindelijk zag ik er door omstandigheden toch van af en dat meldde ik netjes aan de verkopende partij
Hadden jullie gevraagd om het artikel te bewaren,of duidelijk afgesproken dat indien iemand je voor was ze het gerust mochten verkopen?
Want wij hebben hier ook al eens meegemaakt dat we een motor verkochten en er iemand geïnteresseerd was die hem wel zou kopen, hij had alleen door omstandigheden niet direct tijd om langs te komen. Een heel tijdje de motor vastgehouden, ondertussen nog talloze andere geïntereseerden gekregen en allemaal afgewimpeld onder het voorwendsel dat hij verkocht was, krijg je opeens een telefoontje: "sorry, ik heb me bedacht, ik koop hem toch niet." Dan gaan je nekharen ook overeind staan
.
Verder plak en geef je imo de prijs die je wilt(als het niet om een zeldzaam product gaat). Als jij 5 keer meer vraagt dan de winkelprijs is het jouw zaak. Diegene die het koopt is niet verplicht het te doen, en dan moet je maar slim genoeg zijn om eerst eens wat na te checken. Denk jij het product ver onder de startprijs te kunnen krijgen, wie niet waagt wie niet wint. Wie weet staat het product er al zo lang dat de eigenaar maar al te blij is iets te vangen. Alleen als er echt uitdrukkelijk zou bijstaan 'géén bod onder X euro', zou ik toch een beetje gek worden als er zoveel mensen dan maar blijven proberen om eronder te zitten. Is de vraagprijs werkelijk te hoog, dan komt de koper er zelf wel achter als niemand interesse heeft en gaat de prijs vanzelf omlaag.