nou zeg....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

nou zeg....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:23

Ik heb geboden op een sjabrak op marktplaats. Naar de zin van de verkoopster te laag.
dus ik mail dat ik dan geen interesse meer heb omdat er ook nog verzendkosten bijkomen en dat er genoeg te koop is.

Krijg ik onderstaande reactie...

Citaat:
Nou mevrouw u hoeft niet zo bijdehand tegaan doen dan had u ook niet hoeven bieden met er zijn genoeg sjabrakken op internet zoekt dan lekker zelf verder en haal het bod er lekker af,

Ik vraag me werkelijk af; is alle fatsoen tegenwoordig verdwenen? Echt mijn broek zakt hier vanaf...Is dit nou normaal?

Blue_Eyes

Re: nou zeg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:48

Nee, dat vind ik niet normaal. Je geeft duidelijk aan waarom je dan geen interesse meer hebt (je kon het ook niet aangeven, was het waarschijnlijk ook niet goed ;)) - krijg je dit. Niet fraai.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:49

Dit gaat inderdaad wel erg ver ja, de verzendkosten zijn gewoon erg hoog!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:51

Heb het idd ook wel eens gehad, met een auto! Ik wou een golf cabrio type 1 kopen, dr staan tig van die dingen te koop! Had ik contact met een jongen voor het bekijken van die auto en elke keer kwam er wat tussen, waardoor ik niet kon komen kijken. Op een gegeven moment had ik een andere auto gevonden en tegen hem gezegd dat het niet meer nodig was een afspraak te maken. Kreeg ik ook soortgelijke mail terug, alleen dan nog net ff een tikje heftiger. Idioot gewoon!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:25

Vreemde reactie inderdaad, gaat wel erg ver imo. Je snapt ook niet wat mensen willen bereiken met zo'n reactie, een beetje fatsoenlijk blijven kost je niets...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:27

Ook een beetje rare reactie. Ik weet natuurlijk niet over wat voorn prijs het ging en wat voorn shabrak maar alsnog hoef je dat niet naar iemand te schrijven. Krijgen mensen ook zo'n raar beeld van je lijkt mij.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:03

[NM]->[LZP]

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:06

Zegt meer over haar dan over jouw!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:08

Jaren terug had ik eens interesse in een artikel dat een Bokker aanbood. Uiteindelijk zag ik er door omstandigheden toch van af en dat meldde ik netjes aan de verkopende partij, compleet met reden. Krijg ik terug: 'Dan niet.' Tja. Duidelijk.

Schouders ophalen, naast je neerleggen en bij jezelf denken dat jij tenminste weet hoe het 'hoort'. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:15

Belachelijk ze mag blij zijn dat er mensen zijn die bieden als is het een lager bedrag dan in je dromen.
Ik heb dit laatst ook meegemaakt, had geboden op een bank.
Kreeg ik een reactie; 'schat Sinterklaas is al weken uit het land hoor' en werd mijn bod verwijderd.
Het mooiste komt nog bank staat nóg op MP _O-

Ik meldt zulke gevallen altijd bij marktplaats.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:17

Raar inderdaad.. Net zoiets als mijn vriend laatst, die bood iets te koop aan en gaf ook duidelijk een minimumbod erbij. Gaan mensen er nog ver onder bieden en als het bod vervolgens verwijderd wordt, worden ze nog boos ook :? Dat je het dan maar niet op bieden moet zetten :?

Denk dat dat in veel gevallen de tendens is tegenwoordig en dat je dat maar gewoon naast je neer moet leggen. Valt me overigens nog mee dat deze persoon je nog met U aanspreekt :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:27

Wat raar, waarschijnlijk heeft ze al meer lage biedingen gehad. ~
Raar dat ze je ook zo terugmailt, zal wel een slechte dag gehad hebben haha..

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 23:44

Belachelijk zeg..

Heb ook wel eens van die berichten gehad waarbij ik zoiets had van.. pff was die reactie nou nodig?

Maar zoals hierboven al werd gezegt, zegt idd meer over haar dan over jouw. :)

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:37

Fatsoenlijke mensen zijn tegenwoordig super ver te zoeken...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:44

ja joh das tegenwoordig "normaal". niet dus vind ik. maar aan de andere kant zijn er ook weer ontelbaar veel kopers en verkopers die nooit iets laten horen als je reageert. tis en blijft internet moet je maar denken

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:47

Ach ja, onfatsoenlijke mensen zijn er en niet alleen tegenwoordig.
Door internet enzo lijkt het alleen zo alsof er alleen tegenwoordig weinig fatsoendelijke mensen zijn.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:59

Af en toe * zucht *

Ik heb laatst een advertentie neergezet voor een huisje
gezocht, E 600,-.
Ik heb drie keer een mailtje van iemand gehad, jammer genoeg boden ze me huizen aan van meer dan E 1000,- per maand.

HELP, ik vraag toch ook niet voor niets E 600,-, het groeit niet
op mijn rug.
Beter lezen misschien ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:32

Toch kan het ook andersom. Ik bood eens een laptop aan, ding was gloednieuw en 300 euro in de winkel, ik wilde een bod boven de 200 euro.

Krijg een mailtje of ik helemaal van de pot gerukt ben en dat die dingen nieuw voor 180 bij de Bart Smit te koop waren etc...
(was trouwens een andere met minder geheugen en ander besturingssysteem maar goed)

Heb maar netjes teruggemaild met bovenstaande info en dat hij die dan maar bij de Bart Smit moest gaan halen... *zucht*

majo8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:38

Ja sommige mensen hebben echt geen fatsoen! Ze had je gewoon niets terug moeten sturen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:31

@ Suzanne F, dat had ik laatst ook! Had mn bed te koop staan, gloednieuw, maar een paar keer op geslapen (vriend en ik zijn kort na de aanschaf van mijn bed samen gaan wonen en hij wou zijn bed mee). De winkel waar ik hem vandaan had, verkoopt dat bed nog steeds en nog voor dezelfde prijs als waar ik hem voor gekocht had. Ik wou geen biedingen onder de 150 euro (nieuw, inc. lattenbodems kost ie iets meer dan 300 euro) en ik werd echt regelmatig gebeld door mensen die me wisten te vertellen dat mijn bed nieuw nog geen 100 euro zou kosten, inc. lattenbodems!

Uitgelegd waar ze kunnen checken dat ik de waarheid spreek en uiteindelijk maar gezegd dat als ze zo'n goed bed nieuw voor 100 euro kunnen kopen, ze gek zouden zijn om dan mijn 2e handsje te kopen en ze veel succes gewenst met de aanschaf van hun bed ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:53

beantsje schreef:
Ik heb geboden op een sjabrak op marktplaats. Naar de zin van de verkoopster te laag.
dus ik mail dat ik dan geen interesse meer heb omdat er ook nog verzendkosten bijkomen en dat er genoeg te koop is.

Ik moet zeggen... je bedoelde het vast niet rot, gewoon in de zin van 'dan zoek ik even verder', maar ik vind dit ook wel een opmerking waar mijn nekharen van overeind gaan staan hoor. Gewoon gevoelsmatig. Nou ben ik zelf wel zo dat ik dan toch netjes terug zou mailen, maar ik begrijp wel dat het verkeerd kan vallen en dat je dan een pinnige reactie terugkrijgt.

Wat betreft te hoge vraagprijzen: ik zie ook wel eens ergens 'nieuwprijs 150 euro' staan bij iets dat ik dan zelf voor 80 euro in de winkel heb gekocht, maar ik heb echt geen zin om daar dan over te gaan mailen. Als ik het er nou onder kon zetten als tip voor andere kopers, zodat die niet teveel betalen, is het wat anders, maar ik ga daar echt geen verkoper mee lastig vallen want die gaat het dan heus niet aanpassen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:11

joyce2 schreef:
Had ik contact met een jongen voor het bekijken van die auto en elke keer kwam er wat tussen, waardoor ik niet kon komen kijken. Op een gegeven moment had ik een andere auto gevonden en tegen hem gezegd dat het niet meer nodig was een afspraak te maken. Kreeg ik ook soortgelijke mail terug, alleen dan nog net ff een tikje heftiger. Idioot gewoon!!

Citaat:
Jaren terug had ik eens interesse in een artikel dat een Bokker aanbood. Uiteindelijk zag ik er door omstandigheden toch van af en dat meldde ik netjes aan de verkopende partij

Hadden jullie gevraagd om het artikel te bewaren,of duidelijk afgesproken dat indien iemand je voor was ze het gerust mochten verkopen?
Want wij hebben hier ook al eens meegemaakt dat we een motor verkochten en er iemand geïnteresseerd was die hem wel zou kopen, hij had alleen door omstandigheden niet direct tijd om langs te komen. Een heel tijdje de motor vastgehouden, ondertussen nog talloze andere geïntereseerden gekregen en allemaal afgewimpeld onder het voorwendsel dat hij verkocht was, krijg je opeens een telefoontje: "sorry, ik heb me bedacht, ik koop hem toch niet." Dan gaan je nekharen ook overeind staan :+ .

Verder plak en geef je imo de prijs die je wilt(als het niet om een zeldzaam product gaat). Als jij 5 keer meer vraagt dan de winkelprijs is het jouw zaak. Diegene die het koopt is niet verplicht het te doen, en dan moet je maar slim genoeg zijn om eerst eens wat na te checken. Denk jij het product ver onder de startprijs te kunnen krijgen, wie niet waagt wie niet wint. Wie weet staat het product er al zo lang dat de eigenaar maar al te blij is iets te vangen. Alleen als er echt uitdrukkelijk zou bijstaan 'géén bod onder X euro', zou ik toch een beetje gek worden als er zoveel mensen dan maar blijven proberen om eronder te zitten. Is de vraagprijs werkelijk te hoog, dan komt de koper er zelf wel achter als niemand interesse heeft en gaat de prijs vanzelf omlaag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:14

Nee hoor. Aan het lijntje houden van verkopers doe ik niet. Ik informeer, waarbij ik aangeef dat ik interesse heb en laat dan zo snel mogelijk weten of ik het artikel al dan niet koop. Een reactie als 'dan niet' vind ik niet heel klantvriendelijk, maar ik kan er niet wakker van liggen. ;)

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:25

Vind ik geen normale reactie van de verkoopster. Je geeft een duidelijk antwoord. Als verkoopster zou ik daar juist meer begrip voor hebben dan iemand die dagen niks van zich liet horen.
Ik merk ook in mijn omgeving dat fatsoen en ook vrolijkheid ver te vinden zijn. :n

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:32

Ik heb van de week ook iets gehad.

Ik ging een transportbox voor honden halen bij iemand voor 40 euro. Ik had dat geboden en die persoon ging ermee akkoord. Ik haal dat ding op, duurde wat langer vanwege file, ik had die vrouw ondertussen gebeld dat het langer ging duren. Ik kom daar zegt die vrouw 'ja, duurde allemaal wel lang he ik had er ook makkelijk 45 euro voor kunnen krijgen en dan was ie nu al weg geweest'. Ik heb gezegd dat ze hem dan maar voor 45 euro moest verkopen en ben weggelopen. Misschien niet netjes van mijn kant maar waar ga je om lopen zeuren, 5 euro?!?