Tips voor website nodig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Tips voor website nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:21

Ik heb al járen de naam Kr-design, het was ook erg toepasselijk dat ie die gewoon meenam toen ik ging fotograferen, uiteindelijk heb ik in 2007 een echte .nl website neergezet, alleen link ik er niet mee omdat ik er nog steeds niet tevreden over ben en dat is best erg als je nagaat dat ik in de grafische wereld studeer. maar ik ben gewoon heel erg mieren ne*kerig zoals we dat noemen :D
Daarom vraag ik tips aan jullie, hoe zien jullie graag een website?
Ik vind het op dit moment te kids door de kleuren en ik ga waarschijnlijk de table eruit gooien en de hele pagina gebruiken zoals: http://www.overweg.com/ (bron: google)
http://www.Kr-Design.nl
hij word dus waarschijnlijk op de volledige pagina gezet. hierbij wat vraagjes
- Welke kleuren combi's zijn mooi? ik wil het niet te grauw, maar ook weer niet te flets
- Waar me menu neerzetten? zijkant? bovenkant?
- welke lettertypes?
zodat ik er éindelijk eens mee kan beginnen en hem eens voor één keer af ga maken :=

ik ontvang graag tips en voorbeelden, belangrijk is dat hij overzichtelijk blijft!

edit: tevens ben ik met een logo bezig, maar ook daarvoor heb ik wat kleurencombi's nodig, hij moet wel bij me website passen :D

Caye

Re: Tips voor website nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:34

Ik vind het doorlinken in nieuwe page erg rot :o
Ik zie liever dat je geen nieuw venster opent als je naar je portfolio gaat.
Maar in het bestaande zeg maar overlinkt

( snap je wat ik bedoel?? :? waahha sorry )

Verders.. letter types wat meer standaard. Niet te veel krullen.. lees erg rot.

grijs met roze? / oranje?
Ik zal een donkerder ondergrond doen.
En dan een kleur letters.

Menu is op zich goed zo :j

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:46

Ja ben met het caye eens over dat door linken. dat er bij alles wat je aanklikt een nieuw venster komt.

Lettertype moet mooi maar duidelijk zijn.

Qua kleur iets met zn blauwe/groene kleur met grijs?

Menu links of boven

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:48

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:49

mooie wit/bruintinten met fris helder blauw, of oranje

wil je knallen? paars- magenta combineren met geel, maar das wel heel blits

ikzelf houd van rustige sites, een vaste achtergrond die rustig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:50

Linkjes altijd in het venster zelf laten laden, vermijd tables in je design dat geeft absoluut geen professionele indruk. :)

Als je echt een sjieke website neer wilt zetten, in zwart denken, een contarastkleur gebruiken en eventueel een steunkleur. Ik zou geen krullerig lettertype gebruiken, momenteel vind ik het haast niet leesbaar. Dit heeft ook te maken met de manier waarop de dropshadow toegepast wordt. Bij het bedrijf waar ik werk (ik ben grafisch vormgever, bij een groot bureau in Amsterdam) zijn de dropshadows op deze manier uit den boze ;) Probeer de distance op 0 te zetten, en iets te schuiven met de size en spread. Geeft veel betere resultaten.

Verder zou ik niet smal werken, voor een 1024 x 768 scherm is de maximale breedte 980 pixels, gebruik deze ook om het ontwerp beter tot zijn recht te doen komen. Een maximale hoogte is er niet, een pagina die lang wordt is vaak mooier dan scrollbalken binnen een table ;)

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:54

Heb niet zoveel verstand van websites, maar heb even gekeken ;)
Ik zou niet van die "zachte tinten" nemen maar voor de wat hardere kleuren gaan, omdat dat duidelijker is.
Het gaat tenslotte om de eerste indruk, en die met dus wel duidlijk zijn.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:11

Ik ga mee met wat UW hierboven heeft gezegd. En verder een tip voor kleurcombinatie zoeken, ga snuffelen op: http://kuler.adobe.com/

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:26

Unwritten schreef:
Linkjes altijd in het venster zelf laten laden, vermijd tables in je design dat geeft absoluut geen professionele indruk. :)

Als je echt een sjieke website neer wilt zetten, in zwart denken, een contarastkleur gebruiken en eventueel een steunkleur. Ik zou geen krullerig lettertype gebruiken, momenteel vind ik het haast niet leesbaar. Dit heeft ook te maken met de manier waarop de dropshadow toegepast wordt. Bij het bedrijf waar ik werk (ik ben grafisch vormgever, bij een groot bureau in Amsterdam) zijn de dropshadows op deze manier uit den boze ;) Probeer de distance op 0 te zetten, en iets te schuiven met de size en spread. Geeft veel betere resultaten.

Verder zou ik niet smal werken, voor een 1024 x 768 scherm is de maximale breedte 980 pixels, gebruik deze ook om het ontwerp beter tot zijn recht te doen komen. Een maximale hoogte is er niet, een pagina die lang wordt is vaak mooier dan scrollbalken binnen een table ;)

Toch wel linkjes in hetzelfde venster openen? ik twijfelde daar idd over omdat sommige mensen vaak kruisje drukken als ze klaar zijn op de pagina en dan denken ze he k*t dat was de hele website :Y) maar ik hou dat zeker aan :j

Verder ga ik sowieso los van de table, ik vond het eerst overzichtelijker staan maar eigenlijk toch ook weer niet, het is ook zo zonde van me ruimte, met de dropshadow kan ik ook heel wat, thanks! denk trouwens wel dat ik hem weglaat in mijn nieuwe menu :j

thanks iedereen, hier kan ik wat mee! kleuren vind ik nog heul erg moeilijk maar ben daarover aan het brainstormen en ga zo even op de sites kijken die neergezet zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:30

Pinootje schreef:
Ik ga mee met wat UW hierboven heeft gezegd. En verder een tip voor kleurcombinatie zoeken, ga snuffelen op: http://kuler.adobe.com/

De kuler is echt een heerlijke applicatie qua kleuren :)
En dan is er ook die ik hier ook al zag staan, Colourlovers, heb heel veel aan die website :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:37

ik vind dit wel mooi, maar nog steeds niet van je het... haha

http://www.colourlovers.com/palette/754 ... silent?c=1

Grijstinten met oranje/blauw spreken me ook best wel aan :j

van de kuller website vind ik de royal hunting club erg kwijlbaar :~
ik ga trouwens ook simpleviewer eruit gooien denk ik, vind zoals het op colourlovers opent netter :j

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:13

Maar het hangt ook af van waarvoor je website gaat gebruiken :)
Voor een fotografie website bijvoorbeeld is het altijd beter om een grijze, zwarte of witte kleur als achtergrond te gebruiken met accent-kleur (die kunnen dan bijvoorbeeld oranje of blauw zijn, etc..)

Ik zou dus eerst gaan kijken naar de doel van website en dan soort kleur kiezen (felle, rustige of neutrale, etc.) en dan pas naar de kleuren kijken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:15

daarom wilde ik dus die felle kleuren weg, omdat dat niet bij mijn website past ;)

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:18

Maar dan wilt het ook niet zeggen dat een pasteltint blauw ook dan goed werkt als achtergrond. Dan komt een foto niet goed uit. Grijs, zwart of wit is in principe de kleur voor de fotografie sites. Maar het is jouw site, dus je bepaalt het zelf :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:57

ik zei nergens dat ik blauw als achtergrond ging gebruiken hihi :)) denk dat dat verkeerd begrepen is maar daarmee bedoelde ik dus grijs basis blauw/oranje vullen, maar heb voor de royal hunting gekozen, bruin/beige/oranje :)
ik gebruik altijd alleen donkere kleuren als achtergrond :j of wit, of lichtgrijs, maar geen knalroze en knalblauw :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:38

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:54

Unwritten schreef:
Linkjes altijd in het venster zelf laten laden,

Als gebruiker vind ik het fijn dat alles op dezelfde site in hetzelfde venster opent, tenzij het gaat om schermen zoals de smiley-popup. Externe links mogen ook in een nieuw venster, als je dat aangeeft.

Citaat:
vermijd tables in je design dat geeft absoluut geen professionele indruk. :)

Mwah. Tabellen zijn nuttige dingen voor een layout waarbij je kolommen en rijen nodig hebt. Liever een paar simpele tabellen dan een zeer fragiel bouwwerk van 1500 divjes met nog eens het dubbele aantal hacks om het allemaal cross-browser werkend te krijgen (dit is helaas de droevige realiteit waar ik al een paar keer mee te maken heb gekregen bij zogenaamde 'professionele' sites.)
Zelf zou ik vooral gaan voor eenvoud. Hier en daar een tabel is geen ramp, maar zoals er vroeger gecode werd met tabel in tabel in tabel om alle marges goed te krijgen, dat hoeft niet meer, daar heb je css voor.

Citaat:
Als je echt een sjieke website neer wilt zetten, in zwart denken, een contarastkleur gebruiken en eventueel een steunkleur.

Hoewel het chique oogt, vind ik sites met een donkere achtergrond moeilijk leesbaar. Ik ben dus als gebruiker groot voorstander van een lichte achtergrondkleur en voldoende donkere letters.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:05

Thanks shadow0 op mijn oude site heb ik gekozen voor openen in een nieuw venster, dit waren dan mijn albums van simpleviewer die apart opende, dit stond er ook boven, maar ga ook een ander album maken dus zal het straks openen in de zelfde pagina.

Shadow heb jij misschien een tip waar ik zo'n foto album idee kan vinden zoals op colourlovers staat?
http://www.colourlovers.com/palette/754 ... silent?c=1
als je erop klikt komt hij dus in een grote popup, iemand enig idee hoe zo'n album heet?

Verder heb ik gekozen voor de kleuren beige,oranje,bruin :j