Aaaargh...appartement misgelopen, balen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tjaldur

Aaaargh...appartement misgelopen, balen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 17:26

Niet dat jullie hier iets mee kunnen, maar wil het gewoon eventjes met iemand delen en er is niemand in de buurt, dus vandaar! ;)

Stond woensdagavond een advertentie in de plaatselijke krant: appartement te huur in centrum. Yes, dacht ik, want dat is net wat ik al maanden zoek. Ik meteen (en dan ook echt metéén) gebeld en info gevraagd. Was te betalen (yes!), zag er zo te horen goed uit (yes!) op een prachtige locatie (yes!) en ik was de eerste die zich meldde (yes!).
Ik donderdagochtend die meneer teruggebeld dat ik het graag wil bezichtigen. Daar moest ik voor bij zijn vrouw zijn, die was er niet, maar die zou mij zo snel mogelijk terugbellen om een afspraak te maken. Nou prima, ik gewacht op telefoon. Vrijdag niks, zaterdag niks. Net zelf maar even gebeld. Mevrouw klonk vrij pissig en vond me opdringerig overkomen zei ze, ze had mijn nummer echt wel gezien, maar was dit weekend al met 4 kandidaten bezig geweest, die hadden al bezichtigd en het leek haar zeer onwaarschijnlijk dat er geen één tussen zat die het graag wilde huren. Ze zou in ieder geval voor het einde van de week terugbellen, maar achtte de kans vrij klein dat ik een kans maakte....

Ben nog verbaasd...echt heel raar dit! Die man van haar zei me woensdag dat ik de eerste was. Echt heel erg balen zeg!

Benfan

Re: Aaaargh...appartement misgelopen, balen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:29

Tjees, ben je een keer assertief krijg je dat soort mensen op je dak. Erg jammer dat je hem hebt mis gelopen, had je haar nog verteld dat je van haar man te horen had gekregen dat jij de eerste zou zijn die had gebeld? misschien een klein beetje mis communicatie tussen die 2. In ieder geval veel succes met je zoektocht!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:31

Ik krijg helemaal de kriebels van jouw verhaal. Ben zelf namelijk bezig met een huis kopen. Mijn droomhuis, dus ben als de dood dat een ander ons voor is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:33

Kan me voorstellen dat je heel erg baalt!!! Gewoon doorgaan hoor, dat je nog een keer hebt gebeld is niets mis mee. Een brutaal mens heeft de halve wereld. Alleen deze mevrouw dacht daar blijkbaar anders over.
Veel succes!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 17:43

Haha ja inderdaad, ik ben al zo'n schijterd. Vriendin van me zei gisteren dat ik echt zelf terug moest bellen. Die heeft net zelf een huis gekocht en zei dat ze in die wereld echt keihard zijn: voor jou 10 anderen. Sja, heeft ze toch gelijk in gekregen!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:50

Balen zeg! Jammer dat die vrouw zo reageerde, maar ik weet natuurlijk niet hoe je bij haar overkwam aan de telefoon.

Heb je haar verteld dat haar man zei dat je de eerste was?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:56

Was dit particuliere huur?
Ik zou bij zo'n mens al niet willen huren .....

Balen inderdaad, maar je huisbaas die nu al zo reageerd, laat staan als er dalijk wat mankeerd aan het hutje..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:31

Zal je wel vaker overkomen, wij hebben iets van 10 huizen bezichtigd en kregen er geen een toegewezen terwijl het ons niet mis zit als het om assertiviteit gaat.

Nu eindelijk een leuk huisje voor een redelijk prijsje...
Moraal van dit verhaal, niet opgeven... je vind vanzelf wel iets leuks.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:40

Ja het is particulier. Helaas, want het was echt iets van 200 euro onder de gemiddelde huurprijzen hier in de buurt.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:12

die appartementen van ons gaan 120 minder kosten ivm kredietcrisis...

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 09:07

Ja dat zag ik! Maar dan kan ik het helaas nog niet betalen, want ik geloof dat ze bij jullie veel servicekosten vroegen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:33

pff verbaasd me niets.. Tis zon raar wereldje.. Ik heb dan lang gezocht naar kamers, maar echt.. Dan zeggen ze: ja jij bent de eerste, en dan zeg je: ik wil m wel.. "ja maar er komen nog anderen" Ja bieden die meer ofzo?? Als ik had gezegd, ik betaal per maand 100 euro meer, had ik m vast wel meteen gekregen.. Ik snap dat nooit zo eig.. :S

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:36

wees maar blij dat het niets is geworden want wat een rare mensen zeg! en mijn motto is echt dat de dingen gaan zoals t moet dus als dit m niet is geworden ligt er vast wat beters op je te wachten ;)

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:14

Wel jammer zeg dat het niks geworden is. De huur prijzen zijn idd nogal hoog.
Was het toevallig een appartement boven de AH?
Ik ken toevallig iemand die daar sinds kort woont, een maat van mijn broer.