Hoe vaak poetst men de koelkast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Hoe vaak poetst men de koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 16:28

Ik had zonet met vriendjelief een discussie, ik wil namelijk dat hij de koelkast poetst omdat ik vind dat die ranzig is, maar hij zegt dat dat onzin is omdat hij pas de koelkast nog gepoetst heeft. En pas geleden is een half jaar geleden.. Dat vindt ik een reden om toch zeker wel de koelkast te gaan poetsen.

Ben ik een zeurderd of is een half jaar tussen poetsbeurten toch wel het maximum??

upperlady

Re: Hoe vaak poetst men de koelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:32

nee hoor, je ben niet zeurdirig. Ik houd tog wel heel netjes 1x in de week aan, koelkast en vriesvak

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:33

Ik doe ook iedere week even een doekje door de koelkast heen, vind dat eigenlijk niet meer dan normaal :j

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:35

1x per half jaar pak ik de hele koelkast uit. Dan doe ik 't wel heel goed met een speciale koelkastreiniger en gaan de losse delen in een sopje.
Tussendoor let ik wel op dat er geen lekkende of oude verpakkingen in de koelkast staan. Is er toch iets vies, dan maak ik 't even schoon en dep ik 't droog.

Nooit vieze luchtjes tussendoor en als ik 'm schoonmaak is 't ook echt geen hele vieze bedoeling.
We hebben wel een koelkast met glazen schappen en geen roosters, dat maakt 't wel een stuk gemakkelijker om tussendoor even wat schoon te maken.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:41

Van hem verwachten als íe er wat uithaalt dat gelekt heeft om het schoon te maken spreekt voor zich. Maar als jij het veel vaker wil, is dat meestal makkeijker op te lossen door het dan zelf te doen ;)

Mannen zijn nu eenmaal niet zo poetserig :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:43

hier iig gelijk als er iets gelekt heeft en anders sowieso 1x per maand alles even schoon

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:43

Je zou kunnen beginnen het zelf ook te doen, en als hij ziet dat het er een stuk frisser uit ziet kun je misschien afspraken maken. Wij doen het elke maand en eens in de zoveel tijd echt alles eruit en in de sop (voor zover dat kan :+ )

Groetjes

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:44

Bienotje schreef:
Van hem verwachten als íe er wat uithaalt dat gelekt heeft om het schoon te maken spreekt voor zich. Maar als jij het veel vaker wil, is dat meestal makkeijker op te lossen door het dan zelf te doen ;)

Mannen zijn nu eenmaal niet zo poetserig :)

totdat je die van mij leert kennen want dat is echt een schoonmaak freak :') elke maand gaan alle kasten zelfs leeg om overal te stoffen en te poetsen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:45

Wanneer ik viezigheid zie haal ik het meteen weg, maar minstens eens in de 4 maanden maak ik alles schoon.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:49

Er zijn weer uitzonderingen frouk :D Scheet jouw weer poetswerk (of zit die jouw juist extra achter de kont als je eens wat aat slingeren dan ofzo ;) )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:50

Eens per maand maak ik hem schoon, vind ik voldoende :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:50

Bienotje schreef:
Er zijn weer uitzonderingen frouk :D Scheet jouw weer poetswerk (of zit die jouw juist extra achter de kont als je eens wat aat slingeren dan ofzo ;) )

'Gelukkig' wonen we nog niet samen :Y) Ben bang dat dat nog best wel strijd gaat leveren, want ik ben best wel een rommel kont en ik poets gewoon overal bij langs wat dat betreft.
Alleen dingen als keukens en badkamers wil ik gewoon echt mooi schoon hebben, wegens schimmel enzo.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 16:51

Bedankt voor de reacties! Bijhouden doen we trouwens ook wel hoor, als dingen gelekt hebben gaat er direct een doekje omheen en we leggen groente en fruit enzo ook altijd in zakjes/doosjes zodat er niet zo gek veel rotzooi gaat ontstaan. Maar goed te lezen dat de meesten het met me eens zijn als het gaat om de grote beurt! Ik ga vriendlief er maar even lekker mee confronteren }>

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:03

Wij hebben in de groente/fruit laden + vak in de deur waar pakken staan, een stuk keukenpapier liggen. Veel hygiënischer. Verder weet ik niet hoe vaak de koelkast schoongemaakt wordt. De diepvries wordt ontdooid als er veel ijs aan de randen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:06

Vriezer hoef ik sinds deze week gelukkig nooit meer te ontdooien wat een klus was dat altijd :) Lang leve nofrost!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-03-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:06

Hooguit 1x in het half jaar wordt ie bij ons schoongemaakt. Maar er ligt meestal niet zo veel in de koelkast, en wat er in ligt is niet zo lekgevoelig (kaas e.d. in de verpakking, pakken drinken etc.). Het is eigenlijk nooit vies, stinkt ook niet ofzo. Als iets gelekt heeft maken we het wel schoon, maar verder... zolang er niks stinkt en het er een beetje schoon uitziet vind ik 't wel best.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:07

1x in de maand even de diepvries helemaal ontdooien en uitsoppen, de koelkast haal ik elke week even een doekje door, zo klaar...Als er natuurlijk iets lekt of zo, gewoon direkt even schoon maken...

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:20

Ik maak hem schoon als ik hem vies vindt of als mijn moeder langs komt en zegt dat ik hem beter moet schoonmaken.
Overigs je hebt nu bij de Action van die soort van placemats die je in je koelkast kunt leggen en dan blijft je koelkast veel schoner!
In allerlei leuke kleurtjes, ziet er nog leuk uit ook! :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:24

1x in de week maak ik mijn koelkast schoon. Voordat de nieuwe spullen erin gaan haal ik er eerst een doekje door heen en kijk ik gelijk of er spullen weg moeten.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:48

wanneer er teveel viezigheid zit, en dat vinden wij hier thuis vrij snel.
Ik denk dus wel zeker zo 1x per 2 weken minimaal.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:51

Tss, eens per week schoonmaken. Ik houd er ook nog graag een fijn leven op na, en daar past dat niet bij :D. 1 x in de 3 maanden wordt hij hier schoon gemaakt, maar ik let er gewoon op dat hij niet vies wordt. Geen lekkende vla-pakken in de koelkast terug zetten hoort daar bijvoorbeeld bij. Ook kijk ik bijna elke dag of er iets weg kan. Dingen die over datum zijn zul je bij mij niet snel vinden. Ik woon nu 1,5 jaar bij mijn vriend, en de vriezer is nog nooit ontdooit. Dat stoort me ook niet, hij doet het prima O:).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:17

Het grondige schoonmaken deed ik op studentenhuis altijd 1x per jaar. Deed dan beide koelkasten, het fornuis, de afzuigkap en de vriezer in 1x.

Verder eigenlijk op zicht even tussendoor bijhouden, dus als er iets wat gelekt heeft oid gelijk schoonwrijven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:21

Ik ben echt een enorme viespeuk. Ik maak hem 1 keer per jaar grondig schoon. Sorry :=

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:28

Ik kijk een paar keer in de week of er niets over de datum is (of het boterham vlees nog fris ruikt enzo. :Y) )
De groente la doe ik 1x in de 2 weken ong. Net als de rubbertjes. Gewoon even een doekje met wat sop erlangs, zoveel werk is het niet. :+
De binnenkant maak ik eigenlijk nooit schoon :? Of er moet iets gelekt hebben dan ruim ik het meteen op. :)*

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:32

Hermelijn schreef:
Hooguit 1x in het half jaar wordt ie bij ons schoongemaakt. Maar er ligt meestal niet zo veel in de koelkast, en wat er in ligt is niet zo lekgevoelig (kaas e.d. in de verpakking, pakken drinken etc.). Het is eigenlijk nooit vies, stinkt ook niet ofzo. Als iets gelekt heeft maken we het wel schoon, maar verder... zolang er niks stinkt en het er een beetje schoon uitziet vind ik 't wel best.

HAHA hier kan ik mij ook in vinden.
Dus laat je vent ook onze reactie's zien hé :+