Heeft iemand hier verstand van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Heeft iemand hier verstand van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 09:34

Ik heb dus een kennis.. Een vrouw van in de 30. Die vertelde dat ze aan chonise moeheid leed genaamd ME. Ik heb hier dus niet écht verstand van maar heb wel een beetje gegoogled op internet maar daar is niet veel info over te vinden. Die vrouw zit dus écht heel veel achter de computer en rund samen met haar man het huishouden. Kinderen/(vrijwilligers)werk evt sport doet ze niet aan/heeft ze niet.

Ik heb pas gehoord dat ze hier aan leed en heb het aan een aantal docenten gevraagd en een aantal daarvan zei dat een deel van die ziekte achter de oren zit.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie het kennen.?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:39

Het is een ziekte/aandoening waar nog erg veel onduidelijkheid mee gepaard gaat... Eigenlijk zijn ze er in de medische wereld zelf helemaal nog niet uit of het nu psychisch is, of het nu echt een ziekte is, vanwaar het komt, welke oorzaken zijn....

Beter gekende term is Chronisch Vermoeidheidssyndroom (CVS)

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... &art_id=57

Ik durf er niet over te oordelen vanwaar het komt: ik ben niet medisch geschoold... En als ze er daar al moeite mee hebben om erachter te komen, dan ga ik het helemaal niet weten. Je docenten weten er dus eigenlijk ook niet echt iets van vrees ik, tenzij dat mensen zijn die in het medisch wetenschappelijk onderzoek zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:51

Mijn moeder heeft ook Chronische Vermoeidheid, al een jaar of 15.
Het is bij haar wel stukken minder geworden en ze werkt gewoon weer.
Wel minder dan ze eerst deed, maar nog steeds iets van 70%.

Ik merk dat mijn haren ( nog steeds, na tig jaar ) rechtrechtovereind gaan staan als mensen beweren dat het tussen de oren zit.
Die weten dus duidelijk niet waar ze het over hebben.

Mijn moeder heeft een aantal jaar geleden mee gedaan aan een klinische test over de oorzaken van Chronische Vermoeidheid.
Heel eerlijk gezegd weet ik niet precies meer wat daar uit kwam, maar wat ik nog WEL weet is dat de conclusie over het 'tussen de oren' zitten van de ziekte duidelijk is: absoluut niet!

Zij heeft heel veel baat gehad bij een homeopatisch medicijn dat ze eerst uit Amerika bestelde maar dat nu ook hier te verkrijgen is.
Ik ben de naam kwijt, maar dat kan ik wel voor je opvragen mocht je dat willen ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:37

je hebt hier op bokt ook een topic over bokkers met chronische vermoeidheid syndroom

Marilla @ [MW] me/cvs

nickyu

Re: Heeft iemand hier verstand van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 10:45

chronische vermoeidheid is een resultaat van iets
heb het zelf ook maatr als bijwerking van medicijnen
en door 24/7 pijn en nawee van een ziekte

alles behalve tussen mijn oren , ben altijd uber actief geweest
en probeer dat vaak nog te zijn , alleen mijn lijf werkt dan niet mee ..

er zijn een aantal aandoeningen welke oa chronische vermoeidheid met zich meebrengen
een daar van is m.e.

net als met fybromialgie (ook zo'n leuke verzamelnaam )
en vermoeidheid door kanker
of chronische pijn (in mijn geval zelfs aantoonbaar door bv ontstekingen )

zjin allemaal zaken waar de artsen vaak geen antwoorden op hebben , dan zijn er altijd mensen die het liever op tussen de oren gooien , is immers veel simpeller dan een oorzaak zoeken
laat staan de oplossing

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:09

Ik vind je beginpost een beetje dubbel eerlijk gezegd.

Ik weet niets van me/cvs omdat ik het niet heb, niet ken en het vet balen vind voor degenen die ermee moeten leven, en dat geeft ook jou echter niet het recht die mensen te veroordelen omdat in jou ogen het lijkt alsof zij lekker op hun gemakkie achter de pjoeter zitten... Want je wéét niet wat zij voelen namelijk.

Je docenten.. zijn die medisch onderlegt? Hebben zij zich verdiept in de ziekte? Hebben zij onderzoeken hierover gelezen enzo?

Dat je anderen vraagt wat ze ervan vinden is duidelijk, het zou alleen fijn zijn als je een iets minder beschuldigende toon zou hebben in je beginpost als zijnde het iets zou zijn dat tussen je oren zit als zijnde het is geen ziekte...

( off topic:Ik ben zelf volledig afgekeurd op geheugenstoornissen en concentratiestoornis... zit idd vaak achter de pjoeter en run helemaal zelf mijn huishouden :P . Dit zit toevallig tussen mijn oren (een niet aangeboren hersenafwijking, maar kan ook niet in dat vakje gegooid worden) omdat het in mijn hersens zit, maar is dus niet aan mijn neus te zien. :D )

iefke

Re: Heeft iemand hier verstand van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 11:48