Hoe opzegbrief opstellen huur appartement?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Hoe opzegbrief opstellen huur appartement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:48

Hoi,

aangezien ik per 1 april mijn appartement wil opzeggen omdat ik verhuis naar een huis, moet ik nu mijn opzegbrief opmaken, maar hoe begin ik eraan?

Ik heb al dit:

Beste,

Bij deze wens ik graag mijn huurcontract op te zeggen voor het appartement gelegen op volgend adres: ***********

Ik zou graag mijn opzeg doen vanaf 1 april 2009 zodat ik ten laatste 1 juli 2009 mijn appartement kan overlaten aan een volgende huurder.

En verder geraak ik niet :')

Moet er nog iets in vermeld worden dat van belang kan zijn?

Vadalma

Re: Hoe opzegbrief opstellen huur appartement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:51

Ik begrijp dat je een opzegtermijn hebt van 3 maanden? Aangezien je zegt dat je vanaf 1 april wilt opzeggen en op 1 juli er iemand anders in zou kunnen?

Ik zou die zin dan iets veranderen in bijv "Met inachtneming van de opzegtermijn van 3 maanden wil ik hierbij mijn huur opzeggen vanaf 1 april 2009"

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:52

jep, 3 maand opzeg :D

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:52

Oh ja en even netjes je brief ondertekenen en natuurlijk de datum erbij. ;)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:04

Vraag ook om een schriftelijke bevestiging in je brief en verstuur de brief aangetekend.

Heb je ook borg betaald? En is het gebruikelijk dat je die borg in mindering brengt op de huur? Zoja, dan zou ik er ook iets in vermelden dat je de borg verrekend met de laatste maand(en) huur. (mijn ervaring is dat je soms maaaaaanden kunt wachten op je borg en deze heb je ook vaak nodig bij de start bij een volgende huis/appartement)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:05

De borg krijgen wij teruggestort op onze rekening (3 maanden huur) na controle van het appartement.

edit: dit heb ik nu

Beste,

Bij deze wens ik graag mijn huurcontract op te zeggen voor het appartement gelegen op volgend adres: *********

Met inachtneming van de opzegtermijn van 3 maanden wil ik hierbij mijn huur opzeggen vanaf 1 april 2009 zodat wij vanaf 1 juli 2009 het appartement kunnen overdragen naar de nieuwe huurders.

Zoals ik heb begrepen kunnen er vrijblijvend mensen komen kijken in de 3 opzegmaanden. Dit is zeker mogelijk na telefonisch contact met mij zodat ik natuurlijk zeker thuis ben indien er iemand komt kijken.

Onze borg zouden wij indien mogelijk graag op onze rekening gestort krijgen ten laatste 1 juli 2009 aangezien wij de borg van onze volgende woonst ook moeten betalen.

Kunt u mij indien mogelijk schriftelijk laten weten of u mijn opzegbrief ontvangen heeft?

Mvg,

Opgemaakt op 19/03/2009 te **************

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:21

Beste,

Bij deze zeg ik mijn huurcontract op voor het appartement gelegen op volgend adres: *********, postcode, woonplaats.

Met inachtneming van de opzeggingstermijn van 3 maanden wil ik mijn huur opzeggen per 1 april 2009 zodat wij vanaf 1 juli 2009 het appartement kunnen overdragen aan de beheerder van de woningbouwvereniging(ook als het niet verhuurd is wil jij nl er weg en overdragen).

Zoals ik heb begrepen kunnen er vrijblijvend mensen komen kijken in de 3 opzegmaanden. Dit is uitsluitend mogelijk na telefonisch contact met mij ; ik ben uiteraard thuis indien er iemand komt kijken.

Onze borg zouden wij graag op onze rekening gestort krijgen ten laatste 1 juli 2009. (uitleg of verantwoording is niet nodig.) Kunt u zo spoedig mogelijk schriftelijk bevestigen of u mijn opzegbrief ontvangen en verwerkt heeft?

Mvg,

Wat indien mogelijks weggehaald enzo. ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 21:23

ooh leuk geformuleerd :D Ik stel dagelijks meer dan 1 zakelijke brief op maar dit is toch moeilijker dan gedacht!

Kan ik eigelijk zelf kiezen wanneer ik mijn borg terugkrijg of beslist het woonbureau dat?

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:31

Pauline schreef:
Beste,

Bij deze zeg ik mijn huurcontract op voor het appartement gelegen op volgend adres: *********, postcode, woonplaats.

Met inachtneming van de opzeggingstermijn van 3 maanden wil ik mijn huur opzeggen per 1 april 2009 zodat wij vanaf 1 juli 2009 het appartement kunnen overdragen aan de beheerder van de woningbouwvereniging(ook als het niet verhuurd is wil jij nl er weg en overdragen).

Zoals ik heb begrepen kunnen er vrijblijvend mensen komen kijken in de 3 opzegmaanden. Dit is uitsluitend mogelijk na telefonisch contact met mij ; ik ben uiteraard thuis indien er iemand komt kijken.

Onze borg zouden wij graag op onze rekening gestort krijgen ten laatste 1 juli 2009. (uitleg of verantwoording is niet nodig.) Kunt u zo spoedig mogelijk schriftelijk bevestigen of u mijn opzegbrief ontvangen en verwerkt heeft?

Mvg,

Wat indien mogelijks weggehaald enzo. ;)

Lijkt me prima zo, vermeld je ook de datum waarop je de brief geschreven hebt?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:31

Ik denk dat je daarover gewoon moet bellen, dat de WB zich daar niet schriftelijk op vast wil laten pinnen.