Een vriendin en ik hebben afgelopen week een boete gekregen toen we werden gecontroleerd op Utrecht Centraal omdat onze buskaart niet goed was afgestempeld. We zijn het echter niet eens met deze boete en we gaan daarom ook in hoger beroep. Mijn vriendin heeft een klachtenbrief geschreven maar ik vind hem zelf af en toe een beetje slordig en niet beleefd geformuleerd. Ook kloppen sommige zinnen niet helemaal en/of is de interpunctie verkeerd. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie mij zouden kunnen helpen met corrigeren.
Ik heb zelf ook al wat veranderd maar dit is de originele versie van mijn vriendin.
Geachte heer/mevrouw,
Op 17 maart j.l. ging ik met 2 vriendinnen nar Utrecht. Wij zijn opgestapt bij Galgenwaard stadion in bus 12.
Een vriendin kocht een kaartje naar Utrecht Centraal bij de buschauffeur, mijn andere vriendin en ik moesten maar zelf stempelen, want de buschauffeur had er geen zin in. Wij hadden toen zelf 2 strippen afgestempeld. Omdat er maar 1 halte tussenzat dachten wij dat we maar 1 strip af hoefden te stempelen, en dit hebben wij dus ook gedaan.
Toen we moesten uitstappen was er een controle. Toen werd ons verteld dat we niet goed gestempeld hadden en we een boete van 36,60 euro kregen.
Wij begrepen niet wat we verkeerd hadden gedaan, want anders hadden we natuurlijk ook niet 1 strip afgestempeld. Als we de intentie hadden om het verkeerd te doen, hadden we net zo goed niet kunnen stempelen.
Het komt er dus op neer dat omdat de buschauffeur niet bereid was om ons te stempelen, wij het zelf hebben moeten doen, en het dus verkeerd gedaan hebben zonder dat wij dit door hadden.
Wij hebben dit verhaal duidelijk uitgelegd aan de controleur, maar hebben toch een boete gekregen. Hier ben ik het dus niet mee eens omdat de buschauffeur niet bereid was ons te helpen omdat ze een beetje chagrijnig was, en ik hier uiteindelijke de dupe van ben geworden.
Ik hoop dat u mijn kant van het verhaal kan begrijpen en we op een gepaste wijze tot een oplossing kunnen komen.
Ik heb nog 5 dagen om de boete te betalen en hoop dus voor de tijd iets van u te horen.
Hoop spoedig van u te horen,
Met vriendelijke groet,
(naam, adres etc.)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met corrigeren want we willen de brief graag zo snel mogelijk op de bus doen!
En er staat inderdaad: 1 strip basistarief en dan nog het aantal zones. Ik vrees dat je dus toch een boete krijgt omdat je dit gewoon had kunnen voorkomen door goed te lezen.
Veel gemaakte fout..
).
Daar zitten ook agressieve kerels tussen hoor! Ik heb het zelfs al meegemaakt dat er een jongen met hond op de bus stapte, het was bloedheet dus die jongen viel in slaap en de hond sprong op de bank achteraan. Die buschauffeur heeft die kerel verrot gescholden en die hond nog een trap naverkocht! Dus ja, eikels die een bus besturen zijn er ECHT wel en ik geloof de TS dan ook ten zeerste!
. Die buschauffeurs zijn echt chagarijnig, en zeggen niks tegen je en helpen je ook niet. Als ze uberhaupt al Nederlands kunnen spreken
Elke simpele ziel wordt aangenomen als buschauffeur bij de GVU, soms vraag ik me ernstig af of ze wel een rijbewijs hebben