Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
MoonChloe schreef:Heb je er wel eens over gesproken met zijn vader hierover?

Tallie_Ho schreef:Ik zou lekker je vriend met zijn vader laten klussen en zelf iets leuks met mijn ouders gaan doen
Als ze het zo leuk vinden met zijn 2en, nou: Veel plezier om het dan met zijn 2 af te maken!
Esmeralda schreef:tja nu komt het er eigelijk op aan.
Wist je dat al, dat zijn vader een vinger in de pap ging krijgen.
Dat je vriend zijn vader op handen draagt ( zo zie ik dat nu even) Als je nu niet aan de bel trekt, dan heb je grote kans dat je niet alleen met je vriend ga samen wonen, maar ook met zijn vader. Probeer ( hoe moeilijk het is) eens tegen zijn vader te zeggen, vind het fijn dat u helpt, maar het word wel ONS huis. We zouden graag zelf de dingen regelen. En we vinden het fijn om ook eens samen te klussen. En die sleutel mag u gebruiken, mist u wel even met ons overlegt, wanneer u hem gebruikt. Zoiets ofzo. Maar wel gauw doen hoor, je moet je niet verdreitig voelen terwijl je met zo,n leuke uitdaging bezig ben.
joyce83 schreef:Ga eens met je vriend om de tafel en geef het ook zo aan zoals je het hier gezegd hebt. Doet zijn vader het werk wel goed?
Tallie_Ho schreef:Ik zou lekker je vriend met zijn vader laten klussen en zelf iets leuks met mijn ouders gaan doen
Als ze het zo leuk vinden met zijn 2en, nou: Veel plezier om het dan met zijn 2 af te maken!
Janine1990 schreef:Lastig hoor!
Mijn vader is ook ongelooflijk precies, alles wordt gemeten etc. Voordat er iets wordt geplaatst. Hij is altijd wel érgens mee bezig. Wanneer er een kamer wordt verbouwd, ontwerpt hij het zelf, trommelt wat vrienden op die hem helpen. En als het om iets gaat als stucadoren of het huis voegen, schakelt hij een bedrijf in. Máár, het moet wel precies naar zijn zin zijn.
Waardoor we vaak wel minimaal 6 weken in de troep zitten, of zoals 4 jaar geleden met de laatste grote klus, drie maanden.
Het resultaat echter, mag er wezen. Ons huis is ruim 100 jaar oud, maar van binnen net een nieuwbouwwoning. Erg stijlvol.
De ouders van je vriend zijn werkloos, zoals je al schreef. Ze hebben natuurlijk weinig om zich nuttig mee te maken. Ik weet niet of het werkloos zijn een bewuste keuze is, maar als dit niet het geval is, kan ik me voorstellen dat ze willen bewijzen dat ze wél willen werken. Dat ze het ook wél kunnen.
Wie weet ben je achteraf wel dolblij met hun manier van klussen, dat ben ik wel altijd, wanneer m'n vader iets voor me maakt.
Wat ik wel zou doen, is vertellen hoe jij je er bij voelt. En dat je op deze manier weinig zin hebt.
joyce83 schreef:Djundun![]()
Ik heb echt met je te doen. Je hebt in elk geval geprobeerd om het aan te geven dat je dit niet leuk vindt. Hoeveel moeten jullie nog doen?
HBVisser schreef:Jeetje wat vervelend. Ik kan je helaas geen tips geven want ik zou helemaal flippen!
Misschien kan je ze allemaal uitnodigen, zijn ouders, de jouwe, vriend erbij en dan zeggen dat je zijn hulp erg waardeert maar dat het huis jullie "ding" is. En dat jullie op deze manier eigenlijk continu achter zijn ouders aanlopen.
Het is wel handig om voor die tijd even op 1 lijn met vriendje te komen. Vriendje zal toch ook wel begrijpen dat je dit samen met hem wil doen? Je gaat maar 1 keer voor de eerste keer samenwonen en dat zou leuk moeten zijn.
Op deze manier is het dat duidelijk niet, voor geen van de partijen.

Esmeralda schreef:misschien gek hoor, maar kunnen jouw ouders niet eens een babbeltje maken. Dat jullie met zijn alle aan het klussen zijn en dat je ouders erover beginnen ofzo. Roep maar wat hoor. Dan zijn het als ouders onder elkaar.
joyce83 schreef:Probeer anders een lijstje te maken met de dingen die nog moeten. Geef iedereen een opdracht die wil meehelpen. Die mogen dus alleen dat doen wat jij aangeeft. Verder ben jij en je vriend diegene die beslissen wat er komt/welke kleur/welk spul enz enz. Tevens ook op de lijst zetten wat op welke dag gedaan moet worden. Zorg dus dat diegene die niet met elkaar kunnen samenwerken dat ook niet hoeven te doen. Tevens erbij vermelden dat jullie aangeven of iets goed genoeg is.
DjunDjun schreef:Mijn vriend zijn moeder werkt niet omdat mijn vriend z'n broertje van 15 gehandicapt is. Maar die gaat tot half 4 's middags naar school. Mijn vriend zijn vader werkt niet omdat hij een nekhernia heeft, al jaaaaaaaaaren. Hij zit echter wel bij andere mensen op het dak, kan dus blijkbaar bij ons wel het plafond saucen enzovoorts. Hij heeft wel drie dagen in de week bij de gemeente gewerkt, voor een paar weken. Maar daar is ie mee opgehouden omdat ie er niks voor kreeg, wat logisch want dan werk je voor je uitkering, dan kun je er niet nog eens loon overheen krijgen.
Ik heb niet veel respect voor luie mensen, en al helemaal niet als ze mij ook nog eens gaan vertellen wat ik moet doen, terwijl ik 5 dagen i/d week naar school ga, straks weer op zaterdags ga werken, paardrijd en nu dus ook nog alle vrije uurtjes klus tot laat in de avond.