Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

) of met 'en toch moet het zo'.
en begint te rammelen. Niet tot het besef komend dat er al een boel mensen hebben gereageerd en dat het onderwerp nu al een bepaalde richting is opgegaan. En dan krijg je ineens zo'n reactie die in feite keurig on-topic is, maar totaal niet in het verloop van het topic past.

(smiley ter verduidelijking). La sje het niet begrijpt vragen, en niet persoonlijk in de aanval gaan.
dan ben ik het er gewoon niet mee eens
)
Ik kijk eerst of er al mensen zijn geweest die een reactie hebben gegeven die ook mijn gedachten hebben vertaald. Als ik dan écht iets wil tikken doe ik dat misschien. Wel probeer ik te peilen of wat ik evt. zou tikken ook aan zou kunnen komen.

PussInBoots schreef:In mijn ogen is goed discussieren te leren, niet persoonlijk worden, goede lezen en niet perse je gelijk willen halen ten koste van alles. Soms moeten er compromieen worden gesloten om tot de beste oplossing te komen.
Soms is een discussie ook gewoon een leuk spelletje, tactisch (maar binnen de regels van het "spel"), je tegenstander proberen argumenten te laten ontlokken waardoor die zichzelf klemklets
Ik vind het heerlijk om soms een controversieel standpunt te verdedigen waar ik het totaal niet achtersta
En zo lang er geen probleem is dat persee opgelost moet worden is het ook prima dat mensen er extreme standpunten op na houden, dat houdt de discussie levendig.