Help! Wie kan me even uit de brand helpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Help! Wie kan me even uit de brand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 11:05

Sorry dat ik jullie er hier even mee lastig val maar zelfs paar collega´s komen er ook niet uit pfoe!

Heb namelijk een bestelling gedaan via internet met name voor mijn neefje zijn verjaardag en dus zijn verjaardagscadeau.
alleen hetgene wat we hem als cadeau willen geven moet uit Duitsland komen. Oke alles goed en wel en het duits lezen gaat me ook allemaal wel goed af
maar niet als ze ook een E-mail aan me sturen met duits en stukje turks door mekaar heen zetten, want echt dat turks kan ik echt niet ontcijferen hoelang ik er ook naar kijk pfoe! En heb helaas geen turkse collega anders was het allemaal wel een stukje makkelijker, en de vertaalsites word je ook niet wijzer van want dat heb ik ook al geprobeerd en dan vertaald de machine alleen het duitse gedeelte en dan kopieer ik alleen het turkse gedeelte om te vertalen en dan kent ie het niet eens pfoe!

Het gaat om deze tekst:

Der Status Ihrer Bestellung wurde geändert.

Anmerkungen und Kommentare(Opmerkingen en Commentaar) zu Ihrer Bestellung: Ref: 1980 Iyi günler, siparisinizi aldik tesekkür ederiz. Havaleniz gelir gelmez ürününüz yola cikacaktir. SC - GmbH Sparkassen Neuss KTO 93178721 BLZ 30550000 Verwendungszweck: 1980 Betrag: **** Hos cakalin Galatasaray Store

Neuer Status: In Bearbeitung
Bei Fragen zu Ihrer Bestellung antworten Sie bitte auf diese eMail.

Het dikgedrukte is naar mijn vermoeden geen duits maar turks en echt ik kom daar dus echt niet uit, helaas!
En ik ben er voor zover ook al wel uit dat ze wachten op mijn betaling en dan het pakketje pas opsturen, ja en waar is het rekeningnummer???

Ik hoop dat hier iemand is die me even uit de brand kan halen??

Alvast bedankt voor de moeite ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:08

Is dat niet het nummer wat achter Sparkassen Neuss KTO staat dan?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:10

Sparkassen is de bank en waarschijnlijk is 93178721 het rekening nr en blz is dan het ordernummer of referentie nr 30550000
Maar ik vertrouw het niet helemaal, doordat er een tekst in het turks ofzo bij staat. Als ik jou was, had ik het gecanseld. En anders even een mail terugsturen met je vragen daarin, maar dan ook even vragen waarom het over gaat in het turks....dan ben je veiliger bezig

Nessa

Re: Help! Wie kan me even uit de brand helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:13

sowieso niet echt een goed bedrijf om maar in half duits en half turks een mail te gaan sturen. Ik zou dat asboluut niet vertrouwen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 11:14

Misschien handig als ik even de website erbij vermeld waar ik een product besteld heb: http://www.galatasaraystore.de/

Ik vind het ook raar dat er een gedeelte overgaat in het turks. Maar ik kon ook een soort van paypal betaling doen maar weet niet zeker of dit ook hetzelfde is als internetbankieren??

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:19

Sorry, spreek geen turks. Maar er staat toch duidelijk dat als je vragen hebt, je een reactie op die mail moet sturen? Misschien is het wel een foutje van hun kant.

Dat dik gedrukte SC-GmbH is gewoon duits. Het betekent Gesellschaft mit beschrankter Haftung oftewel een besloten vennootschap. Dat SC twijfel ik even over, ik dacht dat het Sportclub betekende, zou dat kunnen?
Het lijkt erop dat 30550000 het rekening nummer is maar, volgens mij zie ik ook iets staan dat het met een op naam gestelde check betaald moet worden :?
Dat laatste kunnen de duitse bokkers je vast wel mee helpen.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:20

Dit is van de Google vertaal site maakt van het Turkse deel >;) :

Google schreef:
Goede dag, Bedankt dat je hebt van uw bestelling. Overdracht niet komen uw manier uw product is. SC - GmbH

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:22

Als je dat zinnetje even via Google vertaling invoert, krijg je een onduidelijke vertaling maar volgens mij voorspelt het weinig goeds...

Goede dag, Bedankt siparisinizi heb. Overdracht niet weg cikacaktir uw product.

Met een beetje fantasie: dank voor uw bestelling. Deze kan niet verzonden worden omdat het product niet op voorraad is, of zoiets?

Als ik jou was zou ik de mensen maar even bellen, er staat een telefoonnummer op de site.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 11:30

Oh dus ik kan het dus niet bestellen omdat het niet op voorraad is hmm...En vandaag kan ik nu niet bellen ivm nu op werk zit en denk dat het dan vanavond word om er even heen te bellen. En ik was er al zover ook uit dat ze wachten op mn betaling en dat ze het product dan pas opsturen?? Hoe kan het dan als ze het niet op voorraad hebben, want bij het product staat een gelige vierkantje en dat houd in dat het niet indirect op voorraad is. Hier even de link van het product wat ik wil bestellen..

http://www.galatasaray-store.de/product ... asche.html
Lieferzeit: 3-4 Tage = Levertijd 3-4 dagen...

Maar er kan niet met een gewone rekeningnummer betaald worden? Dat het perse met een creditcard oid betaald moet worden? En paypal is dat ook net zoiets als internetbankieren...

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:38

meis ik zou het niet doen....voor hetzelfde geld is het wel oplichting, eerst een mail sturen waarin je duidelijkheid hebt, want je kunt overal betalen met een gewoon rekening nr ook in duitsland en dat hoeft echt niet met een creditcard enz....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:42

Ik heb even naar die link gekeken .. er staat een geel blokje bij wat betekent dat er nog maar een paar stuks zijn. Misschien is het inmiddels uitverkocht?
Ik zou ze even een mailtje sturen en vragen wat dat zinnetje in het Turks betekent!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:53

Met paypal kunnen ze je toch ontzettend oplichten?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:56

Het stuk in het turks in volgens mij snel verklaard. Als je de site bekijkt, is deze in het duits en turks beschikbaar.
Volgens mij kunnen ze je met paypal juist niet oplichten, dat is toch een soort prepaid tegoed op internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:02

Maar dan nog,kennelijk heeft TS voor de duitse versie van de site gekozen,waarom staat er dan een turkse zin tussen?
ik zou contact met hen opnemen..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:40

Iyi günler, siparisinizi aldik tesekkür ederiz. Havaleniz gelir gelmez ürününüz yola cikacaktir

Ik spreek een beetje Turks.

Goedendag, Bedankt voor het bestellen bij ons!

Laatste zin weet ik niet zeker, maar is volgens mij:
Indien weer op voorraad sturen wij het zo spoedig mogelijk op.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 12:52

Bedankt iloveyah87. Ik heb zojuist een E-mail terug gestuurd in het duits met de vraag of het product nog op voorraad is of uitverkocht en hoe het kan dat er twee verschillende talen door een E-mail heen stonden of dit misschien een fout van hun was of? Dus sja ik hoor het nu dan wel even afwachten op een reactie terug.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:00

Graag gedaan!

Ik ben benieuwd wat ze terug sturen!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 18:47

Ik heb helaas nog steeds geen bericht terug ontvangen van ze ;( . Naja ik zie het dan wel en anders kunnen ze van mij de pot op ;) . Tsja ik heb ze een E-mail gestuurd met mijn vragen en als ze daar niet op reageren is dan toch aan hun of niet dan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 18:55

Het is Turks omdat Galatasaray een Turkse voetbalclub is. Op zich niet vreemd of verdacht dus. Ik neem aan dat ze voornamelijk aan Duitse Turken verkopen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 19:04

LindyH schreef:
Het is Turks omdat Galatasaray een Turkse voetbalclub is. Op zich niet vreemd of verdacht dus. Ik neem aan dat ze voornamelijk aan Duitse Turken verkopen.

Dus met andere woorden denk je dat ze niet aan ´´hollanders´´ willen verkopen?? Dat lijkt me ontzettend jammer. Want mn neefje is fan van die voetbalclub...En hij zit zelf ook op voetbal, en kon die sporttas wel goed gebruiken...

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:26

Wat een vervelende situatie!
Ondertussen al antwoord gekregen? Probeer dan eens te bellen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:36

__Possie__ schreef:
LindyH schreef:

Dus met andere woorden denk je dat ze niet aan ´´hollanders´´ willen verkopen?? Dat lijkt me ontzettend jammer. Want mn neefje is fan van die voetbalclub...En hij zit zelf ook op voetbal, en kon die sporttas wel goed gebruiken...

Dat bedoelde ik eigenlijk niet.
Ik bedoelde meer dat het niet meteen een onbetrouwbare site hoeft te zijn is omdat ze deels in het turks communiceren. Het is eigenlijk heel logisch dat ze dat doen. (Misschien niet altijd even handig, maargoed...)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 13:34

Nou het lijkt erop dat ik gewoon weg geen reactie terug ga krijgen (niet zo netjes van ze) ze zullen toch wel duits kennen lezen?? Of denken jullie dat ik een E-mail in het turks moet sturen alsnog?! Vind wel jammer want weet nu nog niks en zondag a.s. is mijn neefje jarig := ...

Weet iemand anders dan misschien toevallig een site waar ze ook zo´n sporttas verkopen, of als je iemand weet er een heeft liggen??