Toen kwam je erachter dat er is ingebroken in je auto...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Toen kwam je erachter dat er is ingebroken in je auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:52

Vanmorgen naar mijn werk, niks aan de hand, deur op slot, auto stond vlakbij het bedrijf waar ik werk en het is ook aan een hele drukke weg waar constant mensen voorbij komen, dus snap niet dat niemand iets heeft gezien.
Toen het 17 uur was ik naar huis, ik kom bij mijn auto aan en zie tot verbazing dat mijn deur niet helemaal goed dicht zit, vreemd dacht ik nog, ik had m goed dichtgedaan en controleer dat altijd. Dus mee dat ik naar binnen stap zie ik wat voor zooi het in mijn auto is en zie ik ook dat mijn auto radio weg is. Ik schrok me echt helemaal kapot, heel mijn auto een grote chaos, stoelen verzet echt alles.
Ik verder zoeken, ontdek ik dat mijn autoradio weg is, incl. nog wat losgeld wat ik een laatje had liggen om mijn auto te wassen (doe ik nooit, maar vorige keer had ik over dus ik denk dan laat ik het liggen in het bakje) Ik verder kijken ontdek ik dat mijn rechterslot helemaal kapot is en dus niet meer open gaat, en mijn linkerslot gaat wel open en dicht maar met moeite en je voelt een soort knik.
Ik was zo geschrokken en belde mijn vriend en toen kwamen de tranen, ik moest ook nog naar huis zo'n 40 km en er was natuurlijk heel veel file, dat zul je altijd zien. Toen eindelijk uitgehuild en thuis gekomen gelijk de verzekering gebeld, gelukkig wel verzekerd en ik heb gelijk aangifte gedaan, dus hopelijk doen ze er wat mee en pakken ze de dader ook.

Maar zo raar, niemand die wat heeft gezien, op klaarlichte dag in een drukke straat!!
Klootzakken moeten met hun poten van andermans spullen afblijven.

Ik snap er werkelijk niks van waarom ze mijn auto hebben gekozen, want ik heb zo vaak stickers of iets op mijn auto gehad van de politie, niets erin, niets eruit. Mijn frontje had ik er ook uitgehaald en er was gewoon niks te zien!

Maar helaas is het gebeurd en baal er flink van, hoop nog op een goede afloop en dat de schade wordt vergoedt.

Moest even mijn verhaal kwijt op Bokt.

Nessa

Re: Toen kwam je erachter dat er is ingebroken in je auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:09

Vreselijk zeg...

Om heel eerlijk te zijn, er zullen maar heeeeeeel weinig mensen zijn die er wat van gaan zeggen...
Zo kreeg ik laatst mijn fiets niet van mij slot. Dus ik neem mijn fiets zo mee. Een vreemde had hem zo kunnen stelen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:38

Dat is schrikken zeg, logisch dat je helemaal van streek was :oo
Ik denk dat er echt wel mensen geweest zijn die iets gezien hebben, zoals je zelf al aangeeft kan dat eigenlijk niet anders. Maar er zijn maar bar weinig mensen die hier iets van gaan zeggen en eigenlijk kan je het ze niet eens echt kwalijk nemen, voor hetzelfde geld zijn de daders gewapend oid....
Maar naar is het wel, ik hoop dat de politie nog iets voor je kan betekenen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:40

daarom doe ik nooit mijn auto's op slot........... het enige wat ze kunnen doen in mijn auto is opruimen :D

en als ze hem willen stelen, dan kunnen ze dat ook doen als die op slot is.......

vaak meer braakschade dan dat er aan spullen weg zijn.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:42

Ik moet idd eerlijk zeggen dat ik als grietje van 17 ook niet die dader te lijf zou gaan :Y)
Maar wat iedereen kan is de politie bellen, kom op, (bijna) iedereen heeft tegenwoordig een mobieltje...
En als je verteld dat de dader nog bezig is komen ze snel hoor :j (ja daar hebben we helaas ervaring mee toen er hier een keer was ingebroken :Y) )

Rinne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:44

Helaas gebeuren dit soort verschrikkelijke dingen.
Het voelt zo raar dat andere mensen aan je spullen hebben gezeten.
Het lijkt wel of het geen nut heeft dat je geen waardevolle spullen in de auto hebt, ze breken toch in.
Wij hadden een paar maanden geleden ook grote pech. Geen waardevolle spullen in de auto laten liggen, maar we waren toch de pineut.
Ze hebben 2 airbags uit de auto gejat :( .
Hopelijk kan je het gauw een plekje geven :(:)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 21:48

Ja het is echt niet normaal en je kan het ook niet begrijpen, het lijkt allemaal zo onwerkelijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:21

KiWiKo schreef:
daarom doe ik nooit mijn auto's op slot........... het enige wat ze kunnen doen in mijn auto is opruimen :D

en als ze hem willen stelen, dan kunnen ze dat ook doen als die op slot is.......

Stomme vraag die ik misschien stel nu, puur uit interesse:
krijg je geen gelazer qua verzekeringen als jouw auto niet op slot is en ze hem meenemen?

Weet hier verder niet zoveel van af, maar ik heb ooit gehoord dat je bijv. van je fiets niets terug krijgt
als bleek dat hij niet op slot stond tijdens de diefstal. Toen ik jouw post las vroeg ik me dit dus meteen af :)

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:36

Mas schreef:
KiWiKo schreef:

Stomme vraag die ik misschien stel nu, puur uit interesse:
krijg je geen gelazer qua verzekeringen als jouw auto niet op slot is en ze hem meenemen?

Weet hier verder niet zoveel van af, maar ik heb ooit gehoord dat je bijv. van je fiets niets terug krijgt
als bleek dat hij niet op slot stond tijdens de diefstal. Toen ik jouw post las vroeg ik me dit dus meteen af :)

Er zijn dan geen zichtbare tekenen van inbraak. Dit wil niet noodzakelijk zeggen dat je niks terugkrijgt, maar je zult er wel hard voor moeten vechten en evt. minder krijgen.

Wel ontzettende banketstaaf actie. Ik heb het eens met m'n vader gehad toen we terugkwamen van het Mountainbiken. Beurs weg, autopapieren weg etc. Dus voor zoverre je het geluk kan noemen, tref je het nog :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 06:59

kijk......... de auto is weg :) dus er vallen weinig sporen te vinden lijkt me zo :D OF ze moeten mijn auto gevonden hebben, dan ben ik ook blij :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 07:08

Ik verwacht niet dat ze de dader vinden hoor... dna sporenonderzoek doen ze niet aan bij een inbraakje.

Je kunt zelf aan het werk gaan door pamfletten op te hangen en oproepje in de krant te zetten met de oproep of iemand wat gezien heeft,en dit aan de politie wil melden.

Het is een vervelend iets, en je voelt je vies in je eigen auto omdat er een vies persoon in heeft zitten rommelen, een heel vies persoon, bah.
Maar helaas worden daders van autoinbraken zelden gepakt..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:57

KiWiKo schreef:
kijk......... de auto is weg :) dus er vallen weinig sporen te vinden lijkt me zo :D OF ze moeten mijn auto gevonden hebben, dan ben ik ook blij :)

Haha, nuchtere hollander :')

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:02

Mijn zus had vorige maand bijna hetzelfde. Haar auto was ook helemaal leeg gehaald. Maar het crappy achtig ervan was dat de dieven een soort met 'loper' sleutel hadden, en er geen spoor van inbraak is. Daarom krijgt ze niks terug van de verzekering.
Je zou bijna zelf nog je eigen autoraam kapot slaan, dan krijg je tenminste alles vergoed hahaha

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 10:10

Ja mijn rechterslot werkt niet meer, dus dat lijkt me wel schade voor inbraak.
Maar komen ze dat nog controleren eigenlijk? Anders wacht ik nog even met repareren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:15

Kiwiko, jij hebt toch ook een dikke Audi? :+
Doe je die niét op slot?! :wow:

Die is gek! :+
Ze komen er toch wel in, daar heb je gelijk in hoor.
Maar de deur open laten maakt het wel erg makkelijk. :D

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:25

KiWiKo schreef:

en zo doe ik het dus meestal ook
(behalve bij huidige auto want die blokkeerd als hij te lang van het slot stil staat, das zo'n gedoe)

Als ze je auto echt willen stelen doen ze dat toch wel, of ze nu moeten openbreken en proberen te starten zonder sleutels, of alleen moeten proberen te starten.
(meestal worden ze tegenwoordig toch gewoon op een oplegger geknald, dus het maakt weinig uit)

Als er niks in ligt mogen ze van mij best een rondje door mijn auto zoeken hoor, vinden ze hooguit een verloren snoeppapiertje ofzo, maar ze hebben iig niks gesloopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:26

Dat van het niet op slot zetten heeft wel een grote kern van waarheid! Nog nooit over nagedacht op die manier.

TS, heel vervelende situatie. Heeft ooit een ex van mij ook eens gehad. Hij had zijn frontje van de radio gewoon onder de stoel gelegd, niet erg slim dus. Tevens hadden ze ook een hoop cd's meegenomen, meer als de helft daar van was van mij. Baal daar nog steeds wel eens van want zatten goede cd/s tussen.

In ieder geval moet je het een plekje gaan geven, is best moeilijk, ik heb daar toen ook best last van gehad....
Ik hoop dat de schade en gemaakte buit vergoed wordt!
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:41

Goede kans dat ze in een grotere stad een auto die niet op slot staat ook links laten liggen omdat ze denken dat het een lokauto van de politie is ofzo :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:43

Zo werd de auto van mijn vriend weggehaald op klaarlichte dag op een grote, volle parkeerplaats. Reactie van de politie: "Oh ja dat gebeurt hier de laatste tijd wel vaker." Ehm doe er dan iets aan ofzo? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:45

ManonR_ schreef:
Zo werd de auto van mijn vriend weggehaald op klaarlichte dag op een grote, volle parkeerplaats. Reactie van de politie: "Oh ja dat gebeurt hier de laatste tijd wel vaker." Ehm doe er dan iets aan ofzo? :o?

En WAT wil je dan precies dat de politie er aan doet? 24/7 een agent op een stoel bij betreffende parkeerplaats zetten ofzo???

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 10:47

Is inderdaad wel een idee om je auto niet op slot te zetten, want dan heb je geen inbraakschade enzo, maar dan hadden ze toch ook mijn radio meegenomen :(
Echt dom, normaal doe ik nooit mijn frontje in mijn auto, maar de laatste tijd deed ik dat wel vaker, nu dus noooooit meer.

@ManonR: bij mij is het ook op klaarlichte dag gebeurd langs een hele drukke weg nog wel, maar goed, als je normaal iemand in een auto zie zitten denk je ook niet gelijk dat ze aan het inbreken zijn, dus dat zal in dit geval misschien ook wel gebeurd zijn.

Ga dit weekend gelijk een alarm in laten bouwen, dan gaat er in ieder geval iets af als ze het nog keer proberen of iets.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:53

LiNdA1986 schreef:
Is inderdaad wel een idee om je auto niet op slot te zetten, want dan heb je geen inbraakschade enzo, maar dan hadden ze toch ook mijn radio meegenomen :(
Echt dom, normaal doe ik nooit mijn frontje in mijn auto, maar de laatste tijd deed ik dat wel vaker, nu dus noooooit meer.

Nee dat moet je dan idd niet doen :Z :+
Hij moet wel leeg zijn, of iig niets waar je aan gehecht bent erin, anders schiet je er niks mee op.
Dan kun je je radio er net zo goed naastleggen, met een briefje erbij, voor de gelukkige vinder :P

Maar das ook de grap van hem open laten, als je alles er uit haalt en ze breken hem toch open is het nog veel vervelender, dan heb je de schade alsnog.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:56

ik heb het al 2x gehad... één keer slot kapot, 2e keer steen door ruit. weet dus heel goed hoe je je voelt op zo'n moment

heb mijn spullen die gestolen waren vergoed gekregen door de inboedelverzekering. of je de schade aan je auto ook nog ergens kan verhalen weet ik niet, maar ben er bang voor.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:59

Sonja schreef:
En WAT wil je dan precies dat de politie er aan doet? 24/7 een agent op een stoel bij betreffende parkeerplaats zetten ofzo???
Nee er hoeft niet dag en nacht een agent op de parkeerplaats te staan, maar dat wil niet zeggen dat ze er HELEMAAL niets aan hoeven te doen. Het is namelijk niet echt leuk als je auto wordt weggehaald en ze zeggen doodleuk: "Oooh dat gebeurt hier wel vaker!" Het betreft een parkeerplaats bij een vakantiepark. Ze zouden er bijvoorbeeld enkele al dan niet werkende camera's neer kunnen hangen of af en toe een keer patrouilleren. Dit zal vaak al genoeg afschrikken denk ik zo. Niets doen is in ieder geval wel heel gemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:11

Dat is niet makkelijk voor die agenten. Dat is frustrerend.