MP3 opname apparaat, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

MP3 opname apparaat, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:47

Voor school moet ik een aantal gesprekken opnemen, maar de juf wil dit aangeleverd krijgen op cd, dus het 'ouderwetse' easy bandrecordertje mag niet meer...

Nu moet ik dus iets hebben dat eenvoudig aan te sluiten is op de pc, het liefst in mp3 opneemt ( geen zin in converteer gedoe ) en niet te duur is.
Nu heb ik echt geen idee wat er allemaal op de markt is op dit gebied, dus help! :D
( het liefst zo simpel mogelijk, ben geen digibeet maar wil niet te veel gedoe en het moet gewoon simpel werken :D )

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:48

Op veel telefoons kan je ook opnemen, misschien is dat een optie?
Dan kan je gewoon naar je computer overzetten en dan op cd zetten?

Anoniem

Re: MP3 opname apparaat, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:50

Ja, I did, maar mijn telefoon neemt maar 5 minuten op en de gesprekken zijn 10/15 minuten....
Dus dat werkte ook niet helemaal :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:51

Ik heb een voicerecorder met usb aansluiting voor €70. Met usb-aansluiting zijn ze helaas niet goedkoper te krijgen..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:52

Zou je de gesprekken dan niet in stukjes kunnen opnemen en dan achter elkaar op een cd zetten? Anders wordt het wel een duur grapje denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:06

Ik denk niet dat de juf het daar mee eens is....
Ja zeker duur grapje, school ziet dat vast als een 'investering'

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:07

De meeste opname-apparaatjes nemen in .wav op... MP3 is volgens mij een soort gecompresseerde vorm. Gewoon met een MP3-speler lukt niet? Die van mij heeft 4GB en daar kun je aardig wat mee opnemen :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:19

Ik heb zelf de Olympus VN-3100PC. Ik vind het een fijn ding.
Digitaal met usb aansluiting. Neemt wav op, maar dat is geen probleem lijkt me.

Een jaartje geleden ofzo gekocht voor iets van 90 euro. Nu waarschijnlijk wel iets goedkoper.
Welke opleiding doe je? Als je er verder niets meer mee hoeft, vind ik het belacheijk dat ze van je eisen een audiorecorder te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:33

SPH deeltijd. ( en ja, ik vind het ook belachelijk....maar school vind het allemaal vrij normaal )
Moet ook nog maar uit zien te vinden hoe ik het op beeld ga krijgen..

Hmm ik ga eens even kijken of mijn MP3 speler nog ergens onder het stof ligt :+ En dan kijken of die een beetje op wil nemen ( moet op zich lukken met de oordopjes in het mic. ingangetje toch?)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:50

Is het geen idee om met een groepje zo'n ding te kopen en dan met zijn allen te gebruiken voor de gesprekken? Dan heb je goede apparatuur maar hoef je per persoon maar iets van 5 - 10 euro te betalen ofzo. Dat scheelt toch ook al behoorlijk wat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:52

Gaat niet lukken Mas, doe deeltijd dus we zien elkaar alleen vrijdags en wonen door heel Noord Holland.
En we moeten iedere vrijdag een gesprek meebrengen...( anders mogen we de les niet in _O- jaja, volwassenenonderwijs :+ )

Ik ga nog wel even op marktplaats speuren, weet nu denk ik wel wat ik zoeken moet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:15

Ik moet voor school ook een voice-recorder hebben. Vaak gebruikt? Nee. Verplicht? Ja.
Maar als je hem sowieso elke vrijdag nodig hebt zou ik er 70 euro wel voor over hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:41

Nou ja, niet elke vrijdag... slechts 6x := ( 6 gesprekken )
Maar ga het eerst wel even met m'n mp3 proberen, als ik m'n oordopjes kan vinden :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 21:49

Kanelly schreef:
SPH deeltijd. ( en ja, ik vind het ook belachelijk....maar school vind het allemaal vrij normaal )
Moet ook nog maar uit zien te vinden hoe ik het op beeld ga krijgen..

Hmm ik ga eens even kijken of mijn MP3 speler nog ergens onder het stof ligt :+ En dan kijken of die een beetje op wil nemen ( moet op zich lukken met de oordopjes in het mic. ingangetje toch?)

Denk het niet. Uit dopjes komt alleen geluid, maar werken niet als een microfoon :P Ik betwijfel ook of een mp3 speler uberhaupt een ingang heeft voor een mic. Mijn ipod niet iig en heeft dus ook geen opneemmogelijkheden.

Wij werken opzich wel veel met opname apparaatuur (journalstiek), maar zijn niet eens verplicht om een recorder te hebben. Je kunt ze ook van school lenen en dan heb je het over hele dure kwaliteitsdingen. Ik heb er zelf wel een aangeschaft, omdat ik het handig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:01

Hmm, er stond me iets van bij dat als je de dopjes in de mic ingang deed, dat je dan ook iets van microfoontje kreeg. Dat 1 dopje dan als mic. werkte...

Ja, lenen kunnen we dus ook op school, maar alleen die taperecordertjes. En dat mag dus niet, want de juf wil het niet op tape hebben. :\

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:07

Lekker dan.

Ik heb nog nooit gehoord dat dat kan :P zou wel cool zijn :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:10

Kanelly schreef:
Hmm, er stond me iets van bij dat als je de dopjes in de mic ingang deed, dat je dan ook iets van microfoontje kreeg. Dat 1 dopje dan als mic. werkte...

Ja, lenen kunnen we dus ook op school, maar alleen die taperecordertjes. En dat mag dus niet, want de juf wil het niet op tape hebben. :\

Dat is wel zo bij de draaitafel van mijn lief maar ik denk niet op een mp3 spelertje

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:15

mijn goedkope mp3 speler van creative nam ook op, eindeloos lang (naja, lang genoeg :+ )
heb je anders geen mobiel die je tijdelijk kan lenen. Zo heb ik het ook opgelost met mijn interview van een uur :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:34

Ik zou idd maar eens goed zoeken naar je mp3 speler ;) Wij hebben er thuis een paar en ze kunnen allemaal opnemen :D Lijkt me ook de goedkoopste oplossing.

Heerlijk he, school....ze laten je van alles kopen wat je amper nodig hebt :\

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:39

Anders misschien met je laptop (als je die een hebt).

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:49

wat een onzin zeg!
als je dit soort opdrachten voor school moet doen moeten ze je óf het materiaal verschaffen, óf dit vooraf aangeven en op de lijst zetten aan heb begin van het schoojaar. of ben ik nou maf?

kan je het niet gewoon met een videocamera opnemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:03

Nee, ik heb geen camere ( en ken ook echt niemand die er wel 1 heeft, heb niet zulke filmers in m'n omgeving blijkbaar :D )

Maar het is al opgelost...
De tip van de week: lees na een jaar toch eens de gebruiksaanwijzing van je telefoon en kom erachter dat er nóg een opnamefunctie op zit. Die dus wel 60 minuten op kan nemen :+ :D
Dus, als het goed is moet het gewoon lukken met m'n foon :=

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:08

Nou, das mooi! :D

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:56

[LZP] --> [TV]