Het leed dat -je computer opnieuw installeren- heet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Het leed dat -je computer opnieuw installeren- heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:47

Pfft. Ik doe dat dus ECHT NIET graag. Mijn computer moet wel heel erg mega traag, poedersuiker en onstabiel draaien wil ik besluiten hem opnieuw te installeren.

Nu was de laatste weken mijn computer alles behalve stabiel. 5 weken terug viel die zo 1 a 2 keer per dag uit. Inmiddels is dat opgelopen tot 8 a 10 keer op een dag. Hij doet een memory dump en start dan opnieuw op. Soms lukt het niet eens in 1 keer en gebeurd het zelfde verhaal tijdens het op starten nog 2 of 3 keer. Ik was het helemaal zat! Had zelf al tot in den treure gezocht naar het probleem. Windows heeft dan zo'n heel mooi knopje "zoek naar de oplossing voor het probleem" maar dat werkt dus niet he. Verschillende mensen naar laten kijken en het probleem werd alleen maar erger.

Toen ik na weken!!! mijn zus niet te hebben gesproken omdat ze op wereldreis is, haar eindelijk een keer op facebook aantrof, we vrolijk aan het chatten waren en die &$(*%&@#$* computer WEER uitviel, was ik het zat.

Maar goed, elke keer begin je daar weer met goede moed aan en elke keer valt dat weer vies tegen. Gisteren de halve dag kwijt geweest met het uitzoeken en overzetten van bestanden van mijn vaste naar mijn externe schijf. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat mijn computer uit zichzelf besluit een schijf die ik niet aangewezen heb te formateren. Eindelijk alles netjes opgeruimd.

Installatie van windows verliep redelijk soepel. Opgestart, nou even de updates doen dacht ik...

"Even" de updates doen :?

even...

stomme ding heeft drie kwartier gedaan over het downloaden van die updates en zit nu al 2,5 uur op de installatie te wachten. Laatste half uur staat die al te ratelen op update 33 ....

Update 33 van de 75!!!!

Gelukkig heb ik nog een laptop waar ik nog mee op internet kan. Ben benieuwd hoe lang die stomme updates nog nodig hebben.

Zucht... hopelijk blijft mijn computer nu een tijdje goed schoon en hoef ik me de komende anderhalf jaar niet meer zorgen te maken over weer opnieuw installeren.

FriesWytske

Re: Het leed dat -je computer opnieuw installeren- heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:53

Laat je hem niet automatisch updaten?
Doe ik wel, heb nergens last van.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 18:55

Tuurlijk laat ik hem automatisch updaten. Maar ik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd. Oftewel er staat nog geen enkele update op. Alle updates van de afgelopen tijd moet hij nu in 1 keer doen en dat duurt gewoon VET irritant lang!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:59

Ik ken het probleem. Ik had laatst ook een hoop updates die geinstalleerd moesten worden en hij liep er iedere keer op vast. Toen ben ik ze maar 1 voor 1 gaan installeren. Iets arbeidsintensiever, maar hij blijft iig wel doorgaan.

Succes er nog mee.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:03

Ik ben het He-Le-Maal met je eens! Wat een pokkewerk is dat, formatteren en opnieuw installeren.
Heb nu dan ook een extra hardeschijf van 500GB gekocht en Windows mooi na installatie een Image laten schrijven, dan kan ik de volgende keer mijn documenten backuppen, de image terugzetten, en dan ben ik klaar! (hoop ik.. het scheelt in ieder geval 3 uur updaten ;) )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:12

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:21

Mijn Mac crasht net zo vaak als mijn Windows... en updaten kan ook op een Mac erg lang duren. Lijkt me dus niet de oplossing ;)

Mijn 500GB Sata schijf stop ik trouwens in een Sharkoon USB dock ding (handig backuppen en opbergen, net als een gewone externe harde schijf, maar dan goedkoper ;))

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:49

Is je cooler niet gewoon stuk?

Verder heb ik nog wel een tip.
Ik heb ontdekt waardoor mijn computer zo vreselijk traag was, alle programma's die ik op mijn pc had gezet liet hij draaien op de achtergrond. Kijk dus eens goed bij je configuratiescherm-> Windows defender of er niet onnodige programma's tijdens het opstarten meedraaien ;)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:11

@highwaykind: weleens gedacht aan de mogelijkheid dat het misschien aan jou ligt :+

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:37

mac mac mac mac mac mac

Nog nooit zo weinig zorgen gehad, in tegenstelling tot eindeloze frustraties met Windows :D

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:38

Trouwens er bestaan tools om herinstallaties makkelijker te maken.. je plaatst in feite een 'image' terug van je 'goede' installatie.. Norton ghost is zoiets geloof ik... google maar eens ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:48

Coot schreef:

Vertraagt dat je computer dan? Zou verklaren waarom mijn laptop zoveel warmer en trager is dan die van mijn werk...

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:02

Linux linux linux :+:

Is inderdaad erg vervelend, maar je kunt nu wel weer even vooruit.

Ook zou ik regelmatig het programma "Hitman" even over je computer halen :) Scheelt heel erg qua spam/reclame en onnodige files

Falona schreef:
Coot schreef:

Vertraagt dat je computer dan? Zou verklaren waarom mijn laptop zoveel warmer en trager is dan die van mijn werk...

Als je cooler stuk is start je computer niet meer op. Dit is een beveiliging om doorbranden te voorkomen :)

Kijk ook even bij Start > Uitvoeren > msconfig
Daar kun je zien of je computer bij 't tabblad "Opstarten" niet 100 onnodige programma's opstart.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:05

Weet je wat handig is? Een vriend die er verstand van heeft, heb je nooit meer last van dat gezeur met die dingen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:46

Haha, eerste wat ik dacht idd, KOOP EEN MAC. :D

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:52

Ik had er een abonnement op met mijn computer. Wat een hel zeg. Elke week mocht ik opnieuw windows installeren.
Uiteindelijk bleek de harde schijf kapot te zijn en die is nu vervangen en nooit geen problemen meer.

Je zou even Ccleaner kunnen installeren, die maakt je C schijf helemaal schoon. (Alle onnodige bestanden.)
Daarnaast zou ik even naar configuratiescherm gaan, dan software en dan even de programma's verwijderen die je niet meer gebruikt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:00

LZP -> TV

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:56

Jurjen schreef:
Als je cooler stuk is start je computer niet meer op. Dit is een beveiliging om doorbranden te voorkomen :)

Onze computer startte wel gewoon op hoor :) Hij werd alleen megasloom en viel uit als hij te heet werd ;)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:58

Falona schreef:
Coot schreef:

Zou kunnen, maar het kan ook gewoon zijn dat je teveel opstartprogramma's hebt, die blijven draaien op de achtergrond. Kijk daar eens goed naar, waarschijnlijk als je onnodige opstartprogramma's uitschakeld (zoals msn, itunes, quicktime) dan is je laptop ook al veeeeeel sneller :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:12

@Margreet
LOL - Mijn Windows is dit jaar 2x gecrasht, en mijn Mac ook ;)
(Mac 1x na een update dat hij niet meer aan wou, en iMovie blijft regelmatig nogal hangen).

Ik ben heel blij met mijn Macje maar snap de Apple hype eigenlijk niet zo...
Erger me dood aan de ingebouwde security in Vista, maar verder is het even stabiel.
Erger me aan Apple dat alles zo idioot duur is en je per sé wat van Apple moet kopen wil je het werkend krijgen.. (Draadloos internet op laptop? -> Wireless Airport ding, kassa Apple..)

Voor mij is het enige verschil dan ook dat Mac er mooi uit ziet en snel aan/uit is..

Nadeel is dat mijn Mac een MacBook is en dus een klein scherm heeft, en een deel van de software die ik gebruik geen Mac alternatieven heeft.
En andersom is een deel van de Mac software die ik gebruik er niet voor Windows.
Dus, een combinatie van Mac en Win werkt het beste voor mij, niet alleen Mac, niet alleen Windows.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:22

Ik heb ook een MacBook (en echt niet de allernieuwste) en die werkt gewoon op ieder draadloos netwerk hoor...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:24

(Geen netwerk in de buurt waar ik een wachtwoord voor heb, maar draadloos vanaf eigen vaste verbinding zodat ik ook in de tuin kan gaan zitten)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:26

Ja, dat bedoel ik ook. Je ding om een draadloos netwerk te maken hoeft echt niet van Apple te zijn om dat werkend te krijgen.

Ik heb zelf overigens wel een Airport Express, maar dat is omdat ik het een super gelikt ding vind en ik het heel handig vind om ook draadloos te kunnen printen en MP3's af te spelen. Op het netwerk bij m'n ouders of vriend thuis werkt mijn MacBook ook gewoon en daar is niks van Apple.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 09:41

Ik wou alleen mijn vaste stekker ergens in kunnen stoppen zodat ik draadloos internet had, heb gezocht maar dit ding kwam als enige naar voren.
Ander voorbeeld: als je radio op je iPod wilt moet je een dure koptelefoon van Apple kopen anders werkt het niet. Dan denk ik - als dat ding radio kan afspelen, bouw dat dan meteen in...
Maar goed, dit gaat wel erg offtopic ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 09:50

Al die dingen hadden we uiteraard geprobeerd. Programma's die op de achtergrond lopen, progamma's die mee op starten. Zooi verwijderd met Ccleaner, is allemaal gebeurd.

Gisteren om half 11 zat hij nog steeds vast op update 33, had besloten dat dat niet kon kloppen. Heb hem dus maar met de knop uitgezet en ben opnieuw begonnen met de hele installatie. Heb de updates aangezet en ben naar bed gegaan. Nu is hij de laatste paar updatejes nog aan het doen, maar hij lijkt opnieuw geinstalleerd te zijn.

Alleen toen ik vanmorgen wakker werd stond er weer die melding "windows is hersteld van een onverwachte afsluiting" ... pfff, zou het dan toch mijn hardware zijn?

Mijn cooler zou best kapot kunnen zijn. Met al dat stof en haren van dat konijn zou me dat niks verbazen...

Zucht, ben ik dat ding voor niks aan het installeren.
Eens in de zoveel tijd een keer opschonen kan zowiezo geen kwaad...