op kamers...of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zal ik het doen of niet

ja
15 (71%)
nee
6 (28%)

Totaal aantal stemmen: 21

abeltje_xx

op kamers...of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:05

twijfels twijfels, dat heb ik al sinds ik hieraan begon.

ik wil al zeker drie jaar op kamers, op dit moment werk ik en kan ik het financieel dus aan, of dat denk ik tenminste.
ik zal het even uitleggen.
met september ga ik studeren, dan ontvang ik stufi ( ik weet al heel lang dat ik maximaal ga lenen en daarnaast een of twee dagen per week ga werken), mijn plan was dan ook om pas op kamers te gaan in juni/juli. ik ga studeren in utrecht, maar ik wil graag op kamers in woerden, omdat mijn stuide dan in utrecht is, mijn werk in harmelen en mn paardjes in linschoten( zo zit ik lekker centraal)
het punt is dat kamers in woerden heel zeldzaam zijn en ook heeeel snel weg zijn.
nu heb ik een kamer gevonden in woerden, ik heb het allemaal eens bekeken( ziet er heel netjes uit, leuke huisgenoten, schoon, kamer is alleen iets kleiner dan wat ik nu heb) en ik ben er wel positief over.
ik heb de huisbaas beloofd vandaag of morgen terug te bellen of ik het doe of niet, langer kan hij de kamer niet vast houden.
dus nou ben ik het financieel op een rijtje gaan zetten. ik moet zowieso een inboedelen avp verzekering afsluiten, maar dat kan ik redelijk goedkoop doen via mijn bank en ik moet mijn huidige zorgverzekeing overzetten, want die is me nu veel te duur en die kan ik gewoon 30-40 euor goedkoper krijgen.
daarnaast krijg ik 100 euro per maand mee van huis als steun en heb ik een spaarpotje van ong 700 euro.
ik heb uitgerekend dat ik iets meer dan 700 euro kwijtben per maand aan huur, verzekering, boodschappen en overigen ( 50 euro heb ik daarvoor gerekend) en dat er ook iets meer dan 700 euro per maand binnenkomt aan salaris en steun uit huis.
dat gaat zo ongeveer gelijk op,ik zou zelfs een klein beetje overhouden. en ik heb het allemaal ruim genomen.

maar ik twijfel toch, van huis uit krijg ik eigenlijk alleen de negetieve kanten te horen waardoor ik ontzettend ga twijfelen. en ja, de kamer is kleiner, ik zal wat moeten schiften tussen wat ik meeneem van kasten en buro's e.d.
maar aan de andere kant, als ik nu niet besluit dan is ie weg. en dan is het misschien weer 4 maanden voordat ik er een vind die zo mooi ligt ( hij ligt echt heel rustig, met een supermarkt om de hoek en het station nog geen 5 min er vanaf)
maar om het nou te doen omdat het de enige is en hij is toch wel prijzig( woerden is duurder dan utrecht) 375 voor 12 vierkante meter.

ik twijfel dus, als ik het nu niet doe is ie weg, en als ik het wel doe dan heb ik een mooie kamer waar ik volgens mijn berekeningen in kan wonen, zodra ik ga studeren kan ik natuurlijk met stufi wat ruimer gaan leven en zullen mijn verzekeringen ook goedkoper kunnen omdat ik dan studentenkorting krijg. en niets houdt me tegen om door te blijven zoeken als ik erin zit, wie weet vind ik wel iets dat nog goedkoper is of beter ligt, dus ik heb de keuze nog.
ik vind het gewoon een beetje eng, denk ik

dus bokt, als er iemand tips heeft of een hart onder de riem wil steken en wat bemoedigende woorden heeft, dan zijn ze welkom. ook tips en ervaringen zijn zeer welkom.

Anoniem

Re: op kamers...of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:08

Doen!
Als je het al zo lang wil, het een prima kamer is en je het goed kan betalen zie ik geen reden om te twijfelen. Je kan deze kamer altijd nog tijdelijk houden en doorzoeken naar een goedkopere kamer in Woerden, maar dan heb je in elk geval een plekje.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:13

Ik zou het gewoon doen hoor. En als je even op kamers zit word je vanzelf steeds handiger met geld besparen en zal je het vast goed redden zonder krom te liggen. Zoals je zelf zegt, je kan ondertussen gewoon door blijven zoeken. Ben bang dat je er anders toch spijt van krijgt als je deze kamer laat lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:15

niet doen, als het qua geld gelijk op gaat kan je geen buffer inbouwen voor als er iets stuk is, vervangen moet worden of er 1 of ander bedrijf met een extra rekening of naheffing komt.
denk hierbij aan je gas/water/licht en belasting.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:15

ik zou het ook doen , vooral omdat je het al 3 jaar wil.
als je niet doet krijg je spijt

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:19

Is een kamer in Woerden zo duur dat je rond de 700 E moet betalen? Vraag me af hoeveel vierkante meter je dan hebt?

Verder.. Tsja.. Ik ben zelf op kamers gaan wonen toen ik ging studeren en vind het heel erg fijn (natuurlijk is nu weer helemaal heerlijk om 's weekends thuis te komen). Ik kom precies rond, maar dan helpen pa en ma me ook met de huur voor mijn kamer. Verder heb ik alleen basisstufie en nog een klein inkomen uit een bijbaantje. Moet wel zeggen dat ik meer dan 50 euro in de maand kwijt ben aan boodschappen..

Maar als je graag wilt, en je kan het betalen? Ik zou het doen! :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:28

Als je ook maar 25-50 euro kan sparen per maand, dan zou ik het meteen doen! Zorgen dat je een buffer hebt van 500 euro op je spaarrekening en gaan. Je wil het al zo lang, de kamer klinkt ideaal. Er komen wel altijd onvoorziene kosten bij, vooral in het begin, dus daar moet je wat rekening mee houden. Maar je kan altijd nog geld bijlenen bij de IBgroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:28

Mag ik vragen wat je huurprijs is?

Ik vind 700 voor huur en boodschappen nl zo hoog voor 1 persoon op kamers, en in combi met jouw financiële middelen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:29

Sonja schreef:
Mag ik vragen wat je huurprijs is?

Ik vind 700 voor huur en boodschappen nl zo hoog voor 1 persoon op kamers, en in combi met jouw financiële middelen.

staat erbij toch? 375 voor 12 m2

ik zou het gewoon doen, je kan altijd verder zoeken en met steun van je ouders is het best te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:30

O sorry, die had ik niet gezien!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:35

Ik vind 375 euro voor 12m2 wel erg prijzig.... maar als het echt zo lastig is om een kamer te vinden in Woerden, zou ik zeggen doen! Financieel lijkt mij het zeker haalbaar en als je het graag wilt, ga er voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:36

Ik vind die huurprijs eerlijk gezegd nogal riant voor 12m2 in Woerden.
In combi met verzekeringen/boodschappen etc is de verwachting van 700 uitgaven dus wel realitisch. Vrijwel gelijk aan wat er binnenkomt, maar dan moet je ook echt niet je baantje kwijtraken want dan heb je meteen een probleem.

Ik denk dat ik zou proberen goede afspraken met m'n ouders te maken voor dergelijke omstandigheden voordat ik 'ja' zei als ik jou was.

Overigens zou ik echt (veel!) liever in Utrecht gaan wonen. Goedkoper en toch een behoorlijk stukkie bruisender dan Woerden...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:39

Ik vraag me trouwens nog wel af... je zegt maximaal te willen lenen, 100 van je ouders te krijgen EN een bijbaantje te hebben. Maximaal lenen kom je al rond de 750 euro per maand uit. Dan kom je, met steun van je ouders, dus al op 850 per maand uit ipv "iets meer dan 700". Dan is het al een stuk makkelijker!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:41

Jeetje, 375 euro voor de grootte van een ruime stal! Dat vind ik echt heel erg prijzig. Wij betalen voor ons huis met 2 verdiepingen van 44 m2 230 euro, dan is dat echt wel een heel groot verschil. Kun je écht niet verder zoeken naar iets goedkopers?

Ik zelf heb er toen die tijd voor gekozen om geen studieschuld te willen. Dus of het financieel uberhaupt haalbaar is? Ik had niet zoveel lef gehad en had ervoor bedankt. Maar de keuze is aan jou :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:44

Ik zou het niet doen... Ik zie dat je nu in Linschoten woont, dus dan maakt het qua afstand ook niet zo heel veel verschil richting Utrecht. Utrecht is een leuke stad om te wonen en ook een stuk goedkoper (ik had een 1 kamerflatje voor 280 euro p.m.).

En buiten dat... als het contact goed is met je ouders, dan zou ik lekker blijven zitten. Je hebt het over het algemeen nergens zo goed als thuis.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:54

Die 375 is waarschijnlijk wel gewoon met gas/water/licht en internet erbij... Tenminste dat is bij de meeste kamers zo. Als je een huis huurt betaal je dat apart.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:55

Siets schreef:
Jeetje, 375 euro voor de grootte van een ruime stal! Dat vind ik echt heel erg prijzig. Wij betalen voor ons huis met 2 verdiepingen van 44 m2 230 euro, dan is dat echt wel een heel groot verschil. Kun je écht niet verder zoeken naar iets goedkopers?

Ik zelf heb er toen die tijd voor gekozen om geen studieschuld te willen. Dus of het financieel uberhaupt haalbaar is? Ik had niet zoveel lef gehad en had ervoor bedankt. Maar de keuze is aan jou :)

Dan huren jullie neem ik aan via een corporatie? Dat scheelt altijd behoorlijk. Helaas zijn de wachtlijsten voor een sociale huurwoningen zo lang dat dat vrees ik geen optie is voor TS.. Maar een goedkopere kamer moet toch wel te vinden zijn zou ik zo denken. Ik betaalde in het centrum van Groningen 300 euro voor 12m2 en dat was al aardig prijzig (maar woonde ik wel in de stad). Ik denk trouwens dat die 375 euro huur wel inclusief alle kosten is, dat er dus verder niks meer overeen komt..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:58

miccamaaike schreef:
Siets schreef:

Dan huren jullie neem ik aan via een corporatie? Dat scheelt altijd behoorlijk. Helaas zijn de wachtlijsten voor een sociale huurwoningen zo lang dat dat vrees ik geen optie is voor TS.. Maar een goedkopere kamer moet toch wel te vinden zijn zou ik zo denken. Ik betaalde in het centrum van Groningen 300 euro voor 12m2 en dat was al aardig prijzig (maar woonde ik wel in de stad). Ik denk trouwens dat die 375 euro huur wel inclusief alle kosten is, dat er dus verder niks meer overeen komt..

Ja mijn vriend woont hier al 9 jaar, en de huur is nu ook een soort van bevroren. Ik woon er sinds een jaar bij in, dus zo heel veel weet ik er nog niet van hoor. Huis is in ieder geval gehuurd van de woningbouw ja :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:58

375 euro vind ik duur, maar ook normaal. Hier in groningen vind je ook niet snel iets goedkopers.
Ik zou zeggen, doen! Als het financieel kan en je hebt er zin in dan zou het zonde zijn als je het niet deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:03

Maar Groningen of Woerden, dat vind ik nogal een verschil...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:27

Ik vind de prijs echt enorm voor Woerden, zoveel is daar niet te beleven en je zit nog 'ver' van Utrecht.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:50

Woerden nog duurder dan Utrecht, jeetje zo spannend is die stad nou ook weer niet!

Ik zou het niet doen, maar dat is omdat ik het doodzonde van m'n geld zou vinden om 375 euro per maand te betalen voor 12 m2! Voor dat geld kan je op jaarbasis hele leuke dingen doen! Ik betaalde voor een kamer op een superplek in Utrecht 310 euro voor 16 m2 + balkon, en dat is iedere maand al een hap uit je budget!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:09

wat betreft het op kamers gaan vind ik dat je het moet doen. Maar ik zou deze kamer niet nemen. 375 is echt extreem duur voor maar 12 m2,

met hoeveel mensen moet je keuken en badkamer en zo delen?

voor 375 zit je in wageningen op ruim 18m2 en keuken en badkamer voor jezelf en met een beetje mazzel nog een balkon ook. En dan krijg je 9 van de 10 keer nog huursubsidie ook!

Zicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:15

Ik zou het niet doen, die kamer is echt veel te duur! Zelfs incl gas/licht/water.
Sta je niet ingeschreven bij de woningbouw?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:19

ik vind het doodzonde, woerden of Linschoten..... Als je nu in de stad Utrecht op kamers gaat... ja dan heb je studenten leven!

Hoe wonen jullie? Op een boerderij kan vaak wel een soort van appartementje gemaakt worden, woon je een dicht bij je paard en heb je toch je zelfstandigheid....