Wat moet ik nou met zo'n buurman???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Wat moet ik nou met zo'n buurman???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:04

Ik word dr helemaal knetter van.
Goed we hebben hier in de oude kom van Volendam een parkeerprobleem, dat is noueenmaal zo en daar heeft iedereen met een auto mee te maken.
Nou heeft mijn overbuurman besloten dat 1 plek in de straat van hem is. (Woon in een smal doodlopend straatje en de parkeerplekken bestaan eigenlijk uit de stoep) Dus of zijn BMW of zijn bouwbus staat daar, maar nooit normaal maar altijd zo dat je dr eigenlijk net niet meer langs kan met de auto. :(
Als hij weg is en er is geen plek op het pleintje aan het einde van de straat,(en dat gebeurt nogal vaak omdat het werkvolk daar massaal hun auto's neerzetten zodat de bewoners nergens kunnen staan) zet ik mijn auto wel eens daar neer. Ik heb een blessure aan mijn been en ga dus niet een heel stuk lopen terwijl ik de auto ook voor de deur kwijt kan. Voor alle duidelijkheid, voor deze blessure had ik er geen probleem mee een stukkie te lopen. ;)
Als daar een andere auto staat zet hij zijn BMW of bus gewoon midden in de straat zodat niemend er meer in of uit kan (de hele straat heeft daar ook last van, niet alleen ik en mijn vriend)
Vorig weekend stond mijn auto dus op de plek die hij zichzelf heeft toegeeigend en heeft hij zijn auto maar bij mij op de stoep voor mijn deur gezet zodat wij er niet meer inkonden!! Oftewel dit was gewoon om ons dwars te zitten omdat mijn auto daar stond.
Goed, mijn vriend aanbellen, maar hij deed niet open. Toen zijn we maar over zijn auto heen geklommen.
Volgende dag stond mijn auto daar nog, blijkbaar was hij s'avonds weggeweest want de volgende dag stond ie achter mijn auto zodat hij de hele hoek van de traat blokkeerde. Maargoed dat was nog niet het ergste, hij stond TEGEN mijn auto aan. Gevolg is dus dat ik nu lakschade aan mijn achterbumper heb.
En dit is niet voor het eerst, hij heeft em ook al eens tegen de voorkant aan geparkeert (toen geen schade) en bij mijn vriend ook 2x dr tegen aan.
Ik heb er wel foto's van gemaakt dit keer en een briefje door zijn bus dat ie tegen mijn auto is gereden, en dat ik dus schade heb en hoe we dit gaan oplossen. Maar ik heb tot nog toe niks gehoord en verwacht ook niet iets te horen.
En nou gaat het mij echt niet om die paar krassen in mijn bumper, maar wel om hoe het gegaan is.
Een simpel "sorry dat dat gebeurt is" is voor mij genoeg.
Maar wat moet ik hier nou mee?
Moet ik naar de politie gaan en een melding maken van zijn gedrag? Ik ben het meer dan zat, maar wil niet meteen politie op iemands dak sturen, maar met hem is geen zinnig woord te wisselen.
Zodra ik of iemand anders erover wil praten met hem begint ie gelijk te schelden en te schreeuwen. (is niet overdreven) En ik heb dus geen zin meer om k*nkerwijk, k*prutsmuts en meer van die taal naar mijn hoofd te krijgen.

050206051012

Re: Wat moet ik nou met zo'n buurman???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:07

Ehm... dit is al topic nummer weetikhet over je buurman en het parkeerprobleem. Volgens mij heb je in je vorige topics genoeg tips gehad, ik denk niet dat er een bokker bij je thuis langs komt om je buurman in elkaar te rossen. Dus wat wil je precies bereiken met deze topics? :)

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:08

Ik zou zeker naar de politie gaan. Dit gedrag is toh niet normaal? Als hij nou reden heeft, net als jij met je blessure om zijn auto daar te parkeren, kan hij ook gewoon vriendelijk vragen. maar niemand heeft het recht zich een plaats toe te eigenen en als die plaats dan bezet is, doodleuk een auto gaan beschadigen!

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:09

Politie bellen de eerst volgende keer dat ie tegen je auto aanstaat en niet bereid is om te communiceren?
Auto laten staan zodat de politie het zelf ook kan zien.

En als ze bij de buurman aanbellen wat de reden daarvoor is lijkt het me dattie door de mand heen valt.
'Ja, maar zij staat op mijn plek.' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:12

Quellian schreef:
Ehm... dit is al topic nummer weetikhet over je buurman en het parkeerprobleem. Volgens mij heb je in je vorige topics genoeg tips gehad, ik denk niet dat er een bokker bij je thuis langs komt om je buurman in elkaar te rossen. Dus wat wil je precies bereiken met deze topics? :)

Was ook het eerste wat ik mij opkwam, maar ik dacht dat je dit al gemeld had bij de politie, dat hij hem tégen je deur parkeerd lijkt me voldoende om even een agent langs te laten komen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:13

refererende aan je eigen onderschrift:
Ik heb zoveel schijt aan alles dat ik stront tekort kom??
Volgens mij niet; want deze buurman weet jou aardig op te fokken.
Vertel hem gewoon fijntjes zonder in discussie te gaan hoe en wat en laat het daarbij.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:14

dit iss idd het zoveelste topic, maar hij was nog nooit zover gegaan om daadwerkelijk dingen kapot te maken (schade aan mijn auto)
En omdat ik het eigenlijk graag op wil lossen zonder politie vroeg ik me af of iemand toch nog een goede tip had, dat is wat ik wil bereiken ;)

@Wildgirl , zodra ik iets tegen hem zeg (en ja ik ben altijd vriendelijk tegen hem) begint ie metten te schelden en schreeuwen. Niet normaal mee om te gaan dus.
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 18-03-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:15

Euhm, je hebt hier al eens een topic over geplaatst. Stap eens naar de politie of een andere instantie die hier wat aan kan doen. Misschien de woningbouw (als het huurhuizen zijn)?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:19

Is echt het enige wat je kan doen.
De volgende keer dat hij weer tegen je auto staat eerst bij hem aanbellen, als hij niet opendoet dan de politie bellen.

Anders via de wijkagent.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:19

Zonnebloem @ [LZP] tsja ruzie om een stuk blik op wielen

Toen had je buurvrouw last van haar benen en nu jij. Als het je echt zo dwars zit (en dat doet het, anders open je er niet een aantal topics over op een paardenforum), dan stap je naar de gemeente en vraag je daar na wat je ermee kunt. Heb je meer aan dan aan een topic op een paardenforum :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:20

Lekker laten schelden en gewoon jouw auto parkeren, bij nog meer schade aangifte doen.
Na een paar keer wordt hij daar echt wel flauw van!

even met je sleutels langs zijn auto wil ook nog wel eens helpen :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:26

Wildgirl, ik ga niks slopen, hoewel de verleiding soms erg groot is. :D

Quellian, mijn buurvrouw heeft nog steeds last van dr benen en aangzien dr een paard over me heen gewandeld is nadat ik dr vanaf gepleurt was ik nu ook. ( hoewel het bij mij tijdelijk is als het goed is, hoewel ik het nu al zat ben :( en bij buuf gronisch )
Maargoed hij vraagt er idd zelf om dat de politie op zijn stoep staat, maar ik wilde het graag op de vriendelijke manier oplossen thats all ;)
Laatst bijgewerkt door Zonnebloem op 18-03-09 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:28

Bij sommige mensen bereik je niets op een vriendelijke manier, helaas... Sommige mensen hebben een bunker voor hun snuitje :j

Gewoon politie bellen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:28

Wildgirl schreef:
Lekker laten schelden en gewoon jouw auto parkeren, bij nog meer schade aangifte doen.
Na een paar keer wordt hij daar echt wel flauw van!

even met je sleutels langs zijn auto wil ook nog wel eens helpen :D

dat meen je toch hoop ik niet serieus... als je dat doet ben je toch precies hetzelfde bezig?!?

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:30

ik denk niet dat het veel nut heeft om zoveel topics hierover te openen en elke keer met de vraag om tips oid,ik zou gewoon als hij nog een keer schade rijdt aan je auto de wijkagent bellen of gewoon op een middagje vrij naar het gemeente huis gaan of bellen zij kunnen je vast wel vertellen wat je hiermee kunt en wat jou rechten zijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:31

Quellian schreef:
Bij sommige mensen bereik je niets op een vriendelijke manier, helaas... Sommige mensen hebben een bunker voor hun snuitje :j

Gewoon politie bellen.

_O- Briljante opmerking met die bunker _O-

En ben het helemaal met je eens. Politie bellen, laat die het maar uitzoeken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 11:35

ik idd ook bang dat het op de politie uitdraait.
Maar.... De postbode belt net aan of ie een pakettje voor de betreffende buurman bij mij mag laten zodat ie het op kan halen.
Dus als het goed is komt ie dat vandaag of morgen halen.
Zal dan nog 1x proberen met hem te praten.
Doet ie weer zo raar dan zit dr toch niks anders op dan maar via de politie te spelen, hoewel dat me vreselijk tegen staat, maar ik wil wel graag mijn spullen heel houden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 11:57

@juval, wees gerust het was een grapje :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:41

Ik zou nog proberen met hem te praten en zeggen dat als ie niet normaal doet en niet de schade(s) betaald dat je dan naar de politie gaat en dat ook echt doet!
En dan bij ieder conflict weer aangifte doen, uiteindelijk doet de politie er dan wel wat aan.

En als ze dat niet doen dan gewoon een baksteen door zijn ruiten gooien. Is wel niet de gepaste oplossing maar in sommige gevallen heb je geen keuze, of je moet je heel de tijd laten terroriseren, want dat doet die kerel!

Maar eerst politie ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:56

Ik zou eerst nog een keer met hem gaan praten als hij het pakketje op komt halen, luisterd hij niet kan je ook de wijkagent eens inschakelen.

Veranderd hij dan nog niet, dan zou ik hem met gelijke munt terugbetalen, zet jouw auto maar eens zo neer dat hij er niet meer in of uit kan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:59

0900-8844?

Gewoon bellen als hij jouw huis blokkeert, of de hele straat, of tegen jouw auto is aangereden. Dan komen ze hem vanzelf wel wegslepen of op z'n minst een bezoekje brengen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:03

Ik snap echt niet als iemand zijn auto tegen de jouwe aan geparkeerd heeft, jij schade ziet en notabene weet wie het is, je niet de politie belt om het op te lossen, maar het achteraf wil oplossen met iemand waarvan je weet dat je toch geen reactie krijgt....

Eerder handelen dus volgende keer en niet achteraf piepen.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:17

Als je zo nog is iets meemaakt zou ik een sleepwagen laten komen, zeker in het weekend, kost nog een duitje extra ;)
En ook voor jou als voor je buurvrouw die moeilijk te been is.

Succes en lang leve de buurmannen!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 17:51

Goof schreef:
Ik snap echt niet als iemand zijn auto tegen de jouwe aan geparkeerd heeft, jij schade ziet en notabene weet wie het is, je niet de politie belt om het op te lossen, maar het achteraf wil oplossen met iemand waarvan je weet dat je toch geen reactie krijgt....

Eerder handelen dus volgende keer en niet achteraf piepen.

Ik had metten een brief door zijn brievenbus gedaan met de vraag hoe we dit gaan oplossen, alleen reageert ie er niet op. Ik ging niet meteen naar de politie omdat ik vind dat je eerst normaal met elkaar kan praten en ik hoopte (eigenlijk wel tegen beter weten in) dat hij zelf iets zou zeggen over hoe of wat.
Een simpel sorry of vervelend dat dit gebeurt is is voor mij genoeg, maar als dat niet kan... Ja dan zit dr niks anders op.
Wacht vanavond nog ff af of ie zijn pakketje komt helen en anders ga ik morgen toch maar naar de politie.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 18:32

Heel verrassend mijn antwoord, maar ook ik zou zeker d epolitie erbij halen. Je zegt zelf dat er met die man niet te praten valt en hij is gewoon fout bezig. Hij bepaalt door zijn rare gedrag alles en jullie doen er niets aan. Dus als hij maar vervelend gaat doen dan werkt het wel want niemand doet wat.

Meteen korte metten mee maken en d epolitie bellen. Gaat ie raar doen? Weer politie bellen. enzv. Niet met je laten sollen.