ik zit met mijn vriend een beetje in een dubio.
Mijn zus en ouders wonen naast elkaar, beide in een huis met tuin en garage. Ik woon op een appartement zonder garage of tuin. Ik betaal het appartement €425 per maand, mijn zus betaald haar huis €588 per maand.
Mijn zus verhuis in juli naar een nabijgelegen dorp en het huis komt dus vrij te staan. Mijn contract stopt in juni. En omdat m'n moeder niet graag vreemden naast de deur heeft vroeg ze of ik daar niet wou komen wonen. Ik zie dat supergoed zitten, maar verhuizen is toch weer een hele rompslomp... Ik heb eventjes lijstje gemaakt met voor en nadelen:
appartement:
Voordelen:
- knus en gezellig, niet veel verbruik of verwarming nodig
- onze eerste eigen stek dus beetje emotionele waarde
- dicht bij centrum en openbaar vervoer
- geen last van de andere buren
- huisbaas kennen we niet, het gaat via een verhuurbureau dus hebben eigelijk van niemand last
- op een 2de verdieping zonder lift, vriendlief moet alles sleuren
- goedkoop: €425 met water
Nadelen:
- geen garage, dus auto is al een paar keer aangereden terwijl die geparkeerd stond
- 15min fietsen van de paarden
- vrij klein, appartement ligt dus stampvol met spullen
- 's ochtends zon in de slaapkamer en 's avonds vooraan, het het liever andersom
Huis
Voordelen:
- tuin
- garage
- rustig gelegen
- 's ochtends zon in de woonkamer, 's avonds in de tuin
- geen trappen meer doen dus om spullen te zeulen
- afwasmachine aanwezig
- jaarcontracten, dus kunnen er eventueel snel terug uit aangezien we op zoek zijn naar een koophuis
- 5min fietsen naar de paarden
Nadelen:
- naast m'n moeder
Voor mij geweldig natuurlijk! Vriendlief denkt er anders over, die vreest dat ik daar teveel ga zitten 
- in de zomer zitten er stofvlooien op de muren, niet schadelijk voor mens en dier, ze zijn er gewoon
- vocht in de keuken...
- iets duurder: €588 zonder water
Eerst was mijn vriend er direct voor te vinden, ik niet. Nu ben ik er voor te vinden, maar hij niet
Mijn jonge zussen lopen bij mijn zus gewoon binnen en buiten en ik hou meer van mijn privacy en momenten met mijn ventje thuis en zou dan liever niet gestoord worden, daar weet je het nooit. Langs de andere kant zou het voor ons beter zijn omdat we dan eindelijk meer ruimte hebben en gemakkelijker met de fiets naar de paarden kunnen.
Het verkleint de kans dat ik later spijt krijg van m'n keuze...
Ik weet niet of mij dat zo praktisch lijkt