Leuke tafelspelletjes?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Leuke tafelspelletjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 10:44

Hoi hoi!
Ik draai logeerweekenden en je hebt dan een eigen groepje onder je leiding,
Je moet aan tafel blijven zitten totdat iedereen klaar is met eten. Dus als je groepje al snel klaar is dan moet je ze toch nog bezig houden. Nu dacht ik, ik zal eens bokt af gaan om te kijken of ze nog leuke ideeen hebben :D . er is dus geen materiaal op dat moment en ze moeten blijven zitten. Je zit met drie kinderen aan tafel plus 1/2 leiding.

Zelf heb ik de volgende al:
Steen, papier, schaar
Wie is het
De woordenslang
Ik zie ik zie wat jij niet ziet

Maar elke keer dezelfde is ook niet zo leuk he.
Hebben jullie ideeen :D ?

Frances

Re: Leuke tafelspelletjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:24

ik ga op vakantie en ik neem mee... :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:34

Ohja! dat is ook een leuke! zelf had ik ook nog het 10 dingen spel bedacht :P Maar toch best moeilijk :P

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:37

Haha vroeger speelde ik altijd met een vriendinnetje van me een spelletje waar we uren zoet mee waren..
Dan had je een minuut om allemaal dierensoorten met een A op te schrijven, daarna B,C,D,E, enzo. Voor elk dier dat we beiden hadden kregen we 1 punt en een die alleen jij zelf had kreeg je er 2. Degene met meeste punten wint.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:40

Oh je kan ook zo bij elkaar letters op de rug laten schrijven en dan moet degen waarop geschreven wordt raden welk woord het is...

En je kan galgje doen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:48

Ja dat kan ook inderdaad, had ook een leuke gevonden dat je een vel en een stift had, en dan is er 1 geblinddoekt en dan vertellen de ander een verhaal, die de geblinddoekte dan moet tekenen :P Alleen is dat lastig omdat je dan weer van alles nodig hebt om de spelletjes uit te voeren. woorden op elkaar srug schrijven is ook grappig inderdaad, alleen moeten ze dan weer van hun plaats af :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:31

Het kaartspel ezelen is erg leuk en heel gemakkelijk, je hoeft helemaal niet te kunnen kaarten,
het gaat meer om snelheid en reactievermogen. ik vond het altijd heel erg leuk om te spelen.

http://www.kaartspellen.info/ezelen.php

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:36

Welke leeftijden hebben de kinderen?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:03

tussnen de 9 en 12 jaar :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:01

ChantalSmook schreef:
Ja dat kan ook inderdaad, had ook een leuke gevonden dat je een vel en een stift had, en dan is er 1 geblinddoekt en dan vertellen de ander een verhaal, die de geblinddoekte dan moet tekenen :P Alleen is dat lastig omdat je dan weer van alles nodig hebt om de spelletjes uit te voeren. woorden op elkaar srug schrijven is ook grappig inderdaad, alleen moeten ze dan weer van hun plaats af :P

Zitten jullie in een krintje?
Dan kan je gewoon degene naast je nemen, om daar de letter op te ''schrijven''

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 16:30

Echt aan tafel. tijdens ontbijt, lunch en avondeten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:37

Dan kun je denk ik het beste spelletjes doen die niet te 'wild" zijn omdat iedereen toch rustig moet blijven zitten. Ik dacht zelf nog aan "ik zie ik zie wat jij niet ziet", of een ander raadspel waarbij iemand bijvoorbeeld een voorwerp in gedachten neemt en anderen dan dmv vragen waar ja en nee op geantwoord kan worden moeten raden om welk voorwerp het gaat. Dit spel kun je ook doen met andere onderwerpen bijvoorbeeld dieren of personen.

Of commando pinkelen, maar dat is wel wat drukker. De kinderen moeten dan goed luisteren en alleen de opdrachten uitvoeren waarvoor commando wordt gezegd. je kunt van alles verzinnen bijvoorbeeld commando hoog is handen omhoog, commando plat is handen plat op tafel. Pinkelen betekent dat ze met hun wijsvingers op tafel trommelen. Degene die de handeling wel uitvoert als er geen commando is gezegd, is af, dat geldt ook voor degene die de handeling waarvoor commando is gezegd niet uitvoert.

Spelletjes die je ook aan tafel kan doen, maar waarvoor er wel 1 iemand even van tafel moet zijn psychiatertje of moordenaar. Zijn alleen wel leuker met een grotere groep. Bij psychiatertje gaat er 1 iemand even de ruimte uit, dat is de psychiater. Met de groep spreek je af wat jullie gebrek is, bijvoorbeeld eerst uhm zeggen als de psychiater een vraag stelt. De psychiater moet er dmv vragen te stellen achter komen wat jullie afgesproken gebrek is.

Ook bij moordenaartje gaat 1 iemand even de ruimte uit en spreek je af wie de moordenaar is, deze persoon moet dmv knipogen de anderen vermoorden. Degene die weggestuurd is moet bij terugkomst zien te achterhalen wie de moordenaar is door goed op te letten.

Amandaa_Ted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:14

Wij deden vroeger altijd een spelletje de 1 noemt dan een dier bijvoorbeeld paard en dan moet de ander een dier zeggen met de laaste letter van het word dus bv Duif en dan kom de volgende weer met bv Flamingo enz enz enz ;)