Het zit zo, een vriendin van mij heeft al ongeveer een jaar een relatie met een vriend van mij en mijn vriend, haar vriend noemen we voor de gemakkelijkheid even H mijn vriendin is even M.
Nou weet iedereen dat H nogal een heftige rijstijl heeft, hard rijden, alcohol maakt niks uit etc etc. Eigenlijk wachten we allemaal (mensen die hem goed kennen) tot hij een keer om een boom heen vouwt...
Hij vertelde afgelopen week dat hij bijna en kettingbotsing had gehad, hij reed met een stel op de snelweg waar wegwerkaamheden waren en daar mag je 90, ze reden daar met 130 ongeveer. Aan het eind van de 90km zone is een kleine slinger, de voorste van de rij auto's waar hij mee reed moest dus op de rem, en ja daar ging meneer, de berm in met een auto vol passagiers... Was te verwachten maargoed
Dezelfde dag reed hij samen met een maat van hem in de auto en mijn vriend reed met zijn auto ervoor. Het was een slingerwegetje, zo'n fijne smalle, (achter Balkbrug voor de kenners, Groot Oever) En daar vond hij het wel leuk om naast mijn vriend te gaan rijden
Nu had ik het vermoeden dat hij het verhaal van de bijna botsing op de snelweg niet aan M had verteld, Dus ik vroeg er voorzichtig naar, Nee ze had er niks van gehoord. Dus ik uitgelegd, werd ze bijna panisch, of ik probeerde haar de kop gek te maken en wat ze nu wou wat zij er mee deed... Heb gewoon uitgelegd dat ze het er misschien eens met hem over moest hebben, H mag wel eens wat meer verantwoordelijkheidsgevoel gaan dragen (meneer is 24)
Nou goed, krijg ik net een sms van H, wtf ik niet mee bezig was, rare verhalen rond te bazuinen waar niks van waar was. Dingen verdraaien en dat ik maar op moest passen anders was hij nog niet klaar met me...
Nou sorry ik laat me niet zo even bedreigen over de sms. Heb hem een sms teruggestuurd dat ik niks gelogen of verdraaid heb en dat ik het niet meer dan normaal vind dat je je fatsoenlijk gedraagd in het verkeer, en niet als een jochie van 16 op zijn brommertje rondskeuren. Dus hem ook nog eens gezegd dat hij wat meer op moet passen en wat verantwoordelijker moet zijn.
Wat vinden jullie hier nou van? Had ik het niet tegen M moeten vertellen? H is wat je bijna zou noemen een pathalogische leugenaar en ik vond gewoon dat ik er wat van moest zeggen.