Pfff, ingewikkeld verhaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Pfff, ingewikkeld verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:22

Ik heb een nogal ingewikkeld verhaal.
Het zit zo, een vriendin van mij heeft al ongeveer een jaar een relatie met een vriend van mij en mijn vriend, haar vriend noemen we voor de gemakkelijkheid even H mijn vriendin is even M.
Nou weet iedereen dat H nogal een heftige rijstijl heeft, hard rijden, alcohol maakt niks uit etc etc. Eigenlijk wachten we allemaal (mensen die hem goed kennen) tot hij een keer om een boom heen vouwt...

Hij vertelde afgelopen week dat hij bijna en kettingbotsing had gehad, hij reed met een stel op de snelweg waar wegwerkaamheden waren en daar mag je 90, ze reden daar met 130 ongeveer. Aan het eind van de 90km zone is een kleine slinger, de voorste van de rij auto's waar hij mee reed moest dus op de rem, en ja daar ging meneer, de berm in met een auto vol passagiers... Was te verwachten maargoed
Dezelfde dag reed hij samen met een maat van hem in de auto en mijn vriend reed met zijn auto ervoor. Het was een slingerwegetje, zo'n fijne smalle, (achter Balkbrug voor de kenners, Groot Oever) En daar vond hij het wel leuk om naast mijn vriend te gaan rijden |o

Nu had ik het vermoeden dat hij het verhaal van de bijna botsing op de snelweg niet aan M had verteld, Dus ik vroeg er voorzichtig naar, Nee ze had er niks van gehoord. Dus ik uitgelegd, werd ze bijna panisch, of ik probeerde haar de kop gek te maken en wat ze nu wou wat zij er mee deed... Heb gewoon uitgelegd dat ze het er misschien eens met hem over moest hebben, H mag wel eens wat meer verantwoordelijkheidsgevoel gaan dragen (meneer is 24)
Nou goed, krijg ik net een sms van H, wtf ik niet mee bezig was, rare verhalen rond te bazuinen waar niks van waar was. Dingen verdraaien en dat ik maar op moest passen anders was hij nog niet klaar met me...

Nou sorry ik laat me niet zo even bedreigen over de sms. Heb hem een sms teruggestuurd dat ik niks gelogen of verdraaid heb en dat ik het niet meer dan normaal vind dat je je fatsoenlijk gedraagd in het verkeer, en niet als een jochie van 16 op zijn brommertje rondskeuren. Dus hem ook nog eens gezegd dat hij wat meer op moet passen en wat verantwoordelijker moet zijn.

Wat vinden jullie hier nou van? Had ik het niet tegen M moeten vertellen? H is wat je bijna zou noemen een pathalogische leugenaar en ik vond gewoon dat ik er wat van moest zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:27

Ik had het ook verteld als het een goede vriendin van mij was....En dat hij jou gaat bedreigen is natuurlijk een teken van zwakte, gaat hij geen volle zalen mee trekken net als zijn trieste gedrag in het verkeer.
Kijk dat hij zichzelf in gevaar brengt zal me niet jeuken, maar zo te zien zijn er ook anderen bij betrokken.
Naast dat hij niet rijden kan, gedraagd hij zich e rook nog eens naar.
Zou dr als ik jou was geen woorden meer aan vuil maken, laat ze het samen maar uitzoeken!

cp112

Re: Pfff, ingewikkeld verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:31

Tja ik heb hem ook gezegd dat als hij zo wil rijden, prima. Maar hij neemt echt ook nog eens iemand mee.... Ikzelf stap al een tijd niet meer bij hem in de auto, mijn vriend ook niet.

M vind eigenlijk ook dat hij niet moet drinken en daarna rijden maar als ze ergens zijn zegt ze ja anders kom ik niet meer thuis. Heb haar al een paar keer gezegd dat ze hem gewoon alleen moet laten gaan en maar iemand hoeft te bellen en die het echt wel begrijpen (kennen H) en ze haar wel komen halen. Ze vind het ook allemaal niks maar durft er niet goed wat van te zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:49

Dus zij stapt nog rustig bij hem in de auto als hij gedronken heeft???

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:50

:j :n

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:52

Juist zulke mensen komen vaak ongeschonden of met een paar blauwe plekken thuis terwijl anderen een begravenis moeten regelen omdat zulke mensen anderen meeslepen in een ongeval.
Ik zou je vriendin vertellen wat jouw mening is en dat iemand anders heus wel een keer de bob kan spelen. Verder zou ik het bij haar laten, haar leven, haar keuze hoe moeilijk het ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:53

Ja daar kan je natuurlijk helemaal niets mee......Als zij dit gedrag afkeurd en dus zo over dr theewater is hiervan zal ze wel solidair moeten zijn.......Nu is het water naar de zee dragen.
Maar hij moet jou dr niet mee lastig vallen anders zou ik hier een melding van maken, had ie aan mij een verkeerde.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:57

C_arola schreef:
Juist zulke mensen komen vaak ongeschonden of met een paar blauwe plekken thuis terwijl anderen een begravenis moeten regelen omdat zulke mensen anderen meeslepen in een ongeval.Ik zou je vriendin vertellen wat jouw mening is en dat iemand anders heus wel een keer de bob kan spelen. Verder zou ik het bij haar laten, haar leven, haar keuze hoe moeilijk het ook is.

Klopt, weet ik uit eigen ervaring. :)
Ik zou ook inderdaad je vriendin vertellen wat jij ervan vind, maar verder kun je niet veel. Ik neem aan dat ze volwassen is en dus oud genoeg om haar eigen keuzes te maken. Als zij er niks van durft te zeggen, is dat toch echt haar 'probleem'.
Wel goed dat jullie niet meer bij hem in de auto stappen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:12

Sentido schreef:
C_arola schreef:
Juist zulke mensen komen vaak ongeschonden of met een paar blauwe plekken thuis terwijl anderen een begravenis moeten regelen omdat zulke mensen anderen meeslepen in een ongeval.Ik zou je vriendin vertellen wat jouw mening is en dat iemand anders heus wel een keer de bob kan spelen. Verder zou ik het bij haar laten, haar leven, haar keuze hoe moeilijk het ook is.

Klopt, weet ik uit eigen ervaring. :)
Ik zou ook inderdaad je vriendin vertellen wat jij ervan vind, maar verder kun je niet veel. Ik neem aan dat ze volwassen is en dus oud genoeg om haar eigen keuzes te maken. Als zij er niks van durft te zeggen, is dat toch echt haar 'probleem'.
Wel goed dat jullie niet meer bij hem in de auto stappen.

Sterkte!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:04

Ik heb mijn vriendin inderdaad gewoon mijn mening verteld, en wat ze daarmee doet, tja. Dat is aan haar, hoop dat ze het licht al zien in ieder geval...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:42

Dat hoop ik ook voor haar.
Zelfs al zou ze met iemand anders meerijden die niet gedronken heeft op een feest oid dan zou dat al heel wat schelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:45

vind dat je goed gehandeld hebt, ik had precies hetzelfde gedaan in jou plaats! En nu mogen ze het lekker verder zelf uitzoeken, zou ik zeggen!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:39

Ik heb het ook een keer gehad. Vriendin had verkering met een jongen die ook zo vreselijk reed, met alcohol en drugs op enzo. Had in een half jaar al 3 keer een ongeluk gehad. 2 keer van de dijk afgereden en 1 keer tegen een auto aangeknald. Ik heb het ook tegen m'n vriendin gezegd, maar ook zij deed er niets mee. Ze geloofde me wel, maar vond het eigenlijk wel 'kicken'.
Ik geef je dus groot gelijk dat je het tegen je vriendin heb vertelt en als ik jou was zou ik er nu geen aandacht meer aan haar vriend besteden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:56

Laat je vriendin, de sms een lezen die je heb gekregen... of heb je hem al verwijderd? Gewoon laten lezen, zeg je maar dit heeft hij mij gestuurd... is dat normaal? Ik vind de reactie alleen al erguh agressief. Dat zou ik doen, en zou ik vragen wat zij vind, en verder zou ik niks meer zeggen. Mischien gaat er dan een lichtje branden in haar hoofd. Hoe rijd meneer als je vriendin in de auto zit, hetzelfde? En wat vind je vriendin daar van?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 15:58

Ik heb zo het vermoeden dat ze erbij was toen hij het stuurde, ze zijn 'savonds altijd bij elkaar.

Ze vind het zelf ook niet fijn, zijn rijstijl. Maarja ze durft er om een of andere reden niet op door te gaan, ja dan wordt hij boos zegt ze. Ja dûh :+

Maargoed, ik heb gisteren nog wat heen en weer gesmst. Hij zei dat hij het niet had verwacht van mij, zo'n reactie (hij vond dat ik bot overkwam op zijn vriendin, maar dat was waarshcijnlijk verkeerd geinterpreteerd van haar omdat het over msn was) Toen heb ik gezegd dat hij misschien eens naar zichzelf moest kijken, dat hij dan wat beter zou begrijpen waarom ik (en met mij andere) zo over hem denken.

Nou goed toen kreeg ik een smsje terug dat het botte overkomen waarschijnlijk dan een misverstand was en dat hij zoals ik zei ook wat meer naar zichzelf zou kijken. We komen ergens.

Zoals ik al zei is M waarschijnlijk bang dat hij boos wordt. Net als hij gisteren dus bij mij deed. Maar als je dan gewon rustig uitlegt waarom kan je er gewoon uitkomen, en zo blijkt ook weer, hij neemt wel wat van mij aan. Misschien dat M dit ook inziet en de volgende keer wat makkelijker zelf er wat van zegt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 16:55

Okay, nou ik hoop het dan maar.
En anders, mischien ben ik bot, zou ik geen contact meer met hun willen hebben... ze zetten hun leven op het spel, mocht er iets gebeuren waarbij ze overlijden, hebben ze jou er ook weer mee.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:02

Als je het los kan laten en het bij hun kan laten dan zou ik er verder niks meer mee doen. Je bent duidelijk geweest en voor de rest is het hun keuze.