Wasbak stinkt enorm!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Wasbak stinkt enorm!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:26

Al sinds ik in deze kamer zit (sept. 2008), stinkt de wasbak na gebruik. Ik poets mijn tanden erbij en pak wat water daar, verder niets. Ik heb enkele maanden geleden dat bakje eronder eraf gehaald en de boel schoongemaakt waar ik bij kon. Daar kwam een vieze drap uit, niet normaal. Zwarte troep met haren, een soort witgeel vet ofzo.. Iig heel smerig. Maar dat viel qua stank nog wel mee.
Ik heb ook al gedaan dat ik de boel goed doorspoelde (kraan aan laten), dan is de stank ook iets minder.
Maar ik word er nu wel gek van! Ik zit er vlak naast en iedere keer die stank is echt niet grappig. Je ruikt het ook heel erg als je de kamer op komt. Fijn als er eens iemand langskomt ;(

Iemand tips hoe ik van die stank af kom?

fjordjes

Re: Wasbak stinkt enorm!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:29

HG Keukenontstopper er doorheen gooien wil ook nog wel eens helpen. Het schijnt ook zo te zijn als de wind een bepaalde kant op staat dat je dat idd dan ruikt, ik weet wat voor ranzige geur dat is!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:31

Iedere dag water in laten lopen. Als er te weinig water doorheenloopt, dan wordt de zwanenhals niet afgesloten met water waardoor je de stank krijgt.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:33

Kan die stank niet van een ander punt in het pand komen? Bijv. een toilet of andere wastafel?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:35

idd ontstopper erdoorheen gooien en even elke dag een beetje water laten lopen, dan is de stank zo weg.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:41

eva1969 schreef:
Kan die stank niet van een ander punt in het pand komen? Bijv. een toilet of andere wastafel?

Zoiets zat ik dus ook aan te denken.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:48

soda erin gieten helpt tegen nare luchtjes en is minder belastend dat gootsteenontstopper.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:52

Bel gewoon even naar een loodgieter, waarshijnlijk zitten de pijpen onder de wasbak niet helemaal goed. Daar hoort wat water in te blijven staan en dat werkt als stankafsluiter. Als dat niet meer goed functioneert, komt de rioollucht ongehnderd je huis in. Onstoppen of een fles parfum erin gooien werkt dan maar 1 minuut en dan is et weer net zo ver als eerst.

Een loodgieter weet dan wel wat je moet vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:47

In zulke gevallen gooi ik dr altijd even een poannetje kokend water door, nachtje wat bleek dr in en je ruikt niets meer.

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:56

Zit je toevallig in een appartementencomplex o.i.d.?
Vaak komt het voor dat er dan, doordat er veel water doorgevoerd moet worden, er dampen zeg maar door jouw putje naar boven komen, omdat dit de vrije route is. Bij ons is het ook zo als bijvoorbeeld de wasmachine aan het afpompen is, dan komt er erg veel stank uit het doucheputje.

Vrij weinig aan te doen volgens mij.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:35

het kan ook zijn dat de stank uit het gaatje vande wasbak komt.
Als je de stop erin doet en de kraan aan laat staan dan loopt het water daar doorheen weg ipv dat de wasbak overstroomt

Afbeelding
(het kleinere gaatje, iets rechts van het midden)

Als je daar nou Chloor oid in gooit, of het even goed uitspoelt (desnoods met iets met een wat hogere druk).
Als het daar "vies" is dan zal het blijven ruiken, hoe goed je de rest ook schoonmaakt.

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:34

Soda op doen en dan kokend water er achteraan gooien. Hielp bij mij altijd goed.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:52

Ik zit ook te denken aan een verkeerde aanleg. Hebben wij met onze douche ook, en niets helpt er goed tegen behalve douchen. Oftewel: Water erin laten stromen.