Typisch audi rijders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:58

:P Nou ok, Dikke, gigantische dure bakken rijders dan?
Even het verhaal, Een weekje geleden was mijn vriend bij een kennis van mij bezig met de oprit te leggen, eerst moesten de oude betonplaten eruit. Dit deed hij met de trekker met hefmast achter, hij had een dikke betonplaat achter liggen en stond met de trekker schuin op de weg (klein weggetje, rustig) om de plaat in de puinbak te gooien.
Vervolgens komt er iemand met een dikke audi aan die de auto op nog geen 20cm van de voorkant van de trekker neerzet, zo van ga maar aan de kant voor mij. Mijn vriend was bezig met de betonplaat achter zich en liet dus de rem/koppeling oid iets los. Nooit gezien dat er een auto voor hem stond (zo dicht) gelukkig schreeuwde een maat dat er nog een auto voor stond. Ging allemaal net goed, Na wat seinen ging de auto nog niet aan de kant. Nouja prima, mijn vriend ging ook niet :Y) trekker vs auditje, mwoh, uiteindelijk ging de vrouw met de audi toch maar een stukje achteruit :Y)

Ok nu is het ook een beetje een aparte (kouwe kak O:) De Wijk/Koekange :Y)) buurt daar. Maar nu wonen wij 'op het platteland'. Vorige week reed ik met mijn paard langs de weg, vriendin met paard reed voor mij. Bij onze buurman doet mijn paard altijd een beetje raar. Hij ziet dan de koeien, autobanden grote bult e.d. Dat vind hij wat eng dus wil hij daar niet zo goed langs. Gevolg, we lopen dat stukje altijd midden op de weg (rustige weg). Nu reed er iemand achter mij, dus ik even seinen of ze even wouden wachten, 20 m verder kan ik weer de berm in. Dit was overigens weer iemand met een Audi, en die begon me toch te toeteren achter mij! sorry hoor maar waar zit je verstand? Ik kan me daar zo kwaad over maken,
Vervolgens ging hij met noodvaart langs mij heen half door de berm. Echt, stel idioten af en toe :n

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:55

Tja, hier in Dld is de spreuk "Jeder Raudi fährt ein Audi" oftewel "iedere (snelheids)maniak rijdt een Audi!" :P ...

Hmmm... ik heb zelf ook een Audi gehad, maar was volgens mij nooit a-sociaal tov andere weggebruikers ;) .
Maar idd, veel mensen met een dikke auto menen vaak dat de weg van hun is := .
(Ik rij zelf ook in een dikke auto, maar voel me niet aangesproken hoor :+ .)

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:57

Nou wij rijden ook in een Audi, maar dat gedrag nee dat komt me niet bekend voor ;)
Laatst bijgewerkt door C_Star op 16-03-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:57

Ik heb dit soort ervaringen meer met BMW-rijders eigenlijk :=

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 11:58

Wij hebben zelf ook geen kleintje hoor O:) (nissan patrol O:))

Dit waren toevallig beide met audi's maar het komt wel vaker voor bij dat 'type' auto dat mensen asocialer rijden, weet niet hoe dat zit. Iemand met een BMW ben ik ook al verscheidene keren tegengekomen. :Y)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 11:59

Niwla schreef:
Ik heb dit soort ervaringen meer met BMW-rijders eigenlijk :=

Haha, ja heb ik ook al gehad :j

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:08

Ik denk niet dat het aan het type auto ligt maar meer aan het type bestuurder. Tuurlijk in een grotere auto zal je veiliger en beter zitten, maar niet iedereen die in een grote (dure) auto rijdt zal vinden dat je plaats moet maken voor ze.

Zo kom ik meer opgeschoten (jonge bestuurders) tegen in een oud barrel die vinden dat ik aan de kant moet als mensen met dure/grote auto's.

Mars

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:25

Hihi mijn moeder heeft ook een audi gehad, maar is geen aso weggebruiker, gelukkig :D

Ik denk dat veel mensen zich in een dure auto heel wat voelen en inderdaad denken dat de wereld maar voor hen aan de kant moet. Meestal zijn het de dikke bakken die ook achter mijn bumper kleven oid. Jammer voor hen, maar ik rijd geen km harder als ze zo achter me zitten :n

Dat van je paard vind ik wel heel erg TS, waar zit het verstand van die mensen vraag je je dan af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:29

Hm,is ook wel een beetje mijn ervaring. Niet persé Audi,maar wel "de grotere, duurdere en vaak lease bak".
Meestal zijn de dan ook nog grijs en drukken ze je,liefst op de snelweg,van de baan af.
Maar als we dan toch in hokjes gaan denken,heb ik meestal ook weinig op met zwarte gepimpte Volkswagen golfjes.. ;)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:36

Ik vind het ook niet aan het type auto liggen, want heb er zelf nooit problemen mee

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:10

Mas schreef:
...Jammer voor hen, maar ik rijd geen km harder als ze zo achter me zitten :n ...

Je hoeft ook niet harder te gaan, maar even naar de rechter rijstrook is prima :D .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:15

Sterre schreef:
Mas schreef:
...Jammer voor hen, maar ik rijd geen km harder als ze zo achter me zitten :n ...

Je hoeft ook niet harder te gaan, maar even naar de rechter rijstrook is prima :D .

Waar dat kan doe ik dat ja, maar in mijn straat bvb, of ergens anders op een eenbaansweg laat ik me dus echt niet opjagen door zo iemand :n Meet een dure auto ben je niet belangrijker dan een ander op de weg hoor...

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:19

_Cynthia_ schreef:
Nou wij rijden ook in een Audi, maar dat gedrag nee dat komt me niet bekend voor ;)

Ik rij ook in een dikke audi ;) , maar bij komt ook dit gedrag niet bekend voor.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:21

Mas schreef:
Hihi mijn moeder heeft ook een audi gehad, maar is geen aso weggebruiker, gelukkig :D

Ik denk dat veel mensen zich in een dure auto heel wat voelen en inderdaad denken dat de wereld maar voor hen aan de kant moet. Meestal zijn het de dikke bakken die ook achter mijn bumper kleven oid. Jammer voor hen, maar ik rijd geen km harder als ze zo achter me zitten :n

Dat van je paard vind ik wel heel erg TS, waar zit het verstand van die mensen vraag je je dan af...

Kan ik me helemaal in vinden. Het zijn niet alleen Audi's, en het is ook niet iedere Audi rijder.

Mijn ervaring is dat wanneer ik me irriteer aan asocieel weggedrag, de daders vooral mensen met duurdere auto's zijn. Maar lang niet iedereen met een duurdere "patserbak" rijdt ook asociaal. Het is het deel dat opvalt, want wanneer iemand met bijv. een Audi netjes rijdt, zal ik niet opmerken dat die persoon in die Audi zo netjes rijdt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:21

Mijn paps rijd een Audi maar die heeft de 'Dure-auto-attitude' gelukkig niet :D
Mijn mams in een VW Golf Cabrio en die weet niet eens wat zo een attitude is :+

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:24

Het valt me ook vaak op dat er op die dure bakken vaak standaard geen richtingaanwijzer zit. :?
Dat vind ik nu zo zonde hè, een auto met alles erop en d'raan, tig PK, maar geld voor een richtingaanwijzer was er niet meer... :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 13:25

Vast niet iedereen die audi rijd zal zo zijn hoor. Het zal inderdaad zoals de persoon boven mij zegt de 'Ik heb een dure auto dus jullie gaan maar aan de kant' attitude zijn :))

Dat ze achter mijn paard gaan zitten toeteren kan ik echt met mijn verstand niet bij :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:26

Kieffer schreef:
Mijn ervaring is dat wanneer ik me irriteer aan asocieel weggedrag, de daders vooral mensen met duurdere auto's zijn. Maar lang niet iedereen met een duurdere "patserbak" rijdt ook asociaal. Het is het deel dat opvalt, want wanneer iemand met bijv. een Audi netjes rijdt, zal ik niet opmerken dat die persoon in die Audi zo netjes rijdt.
.

Ligt ook een beetje waar je zelf in rijdt :D dat kan soms een andere belevinsgwereld geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:26

Silvia schreef:
Het valt me ook vaak op dat er op die dure bakken vaak standaard geen richtingaanwijzer zit. :?
Dat vind ik nu zo zonde hè, een auto met alles erop en d'raan, tig PK, maar geld voor een richtingaanwijzer was er niet meer... :P

Dát is inderdaad waar, ik vind dat ook jammer hoor.
Al die mooie opties, lichtjes en andere toeters en bellen, en dan vergeet zo'n fabrikant helemaal om een richtingaanwijzer te monteren.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:27

Mas schreef:
Sterre schreef:

Waar dat kan doe ik dat ja, maar in mijn straat bvb, of ergens anders op een eenbaansweg laat ik me dus echt niet opjagen door zo iemand :n Meet een dure auto ben je niet belangrijker dan een ander op de weg hoor...

Ik zat maar een beetje te stangen hoor, niet serieus nemen ajb ;) !
En natuurlijk ben je met een dikke bak niet meer waard dan ieder ander!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:27

Chiqa schreef:
Kieffer schreef:
.

Ligt ook een beetje waar je zelf in rijdt :D dat kan soms een andere belevinsgwereld geven.

Ik rijd in een Suzuki Swift MK5, en naar mijn weten is dat een prima autootje...
Laatst bijgewerkt door Kieffer op 16-03-09 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:28

Mijn vriend rijdt ook een Audi (a3 1.8tt, 180pk)
Hij wilde altijd graag een audi (mooie, stoere auto's, goede kwaliteit en lekker vlug)
Maar hij is niet een asociale rijder.
Op de snelweg heeft hij het gas we eens flink ingetrapt om te kijken hoe vlug de auto was.
Maarja moet eerlijk toegeven, als ik in zijn auto rij, dan rij ik ook altijd wel iets te hard.
En op de snelweg vind ik het af en toe we eens leuk om even flink het gas in te trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:29

Sterre het geeft alleen zo'n andere ervaring of je nu in een dikke auto rijdt of een trutteskuttert :+ :D

LovingTweety

Re: Typisch audi rijders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:32

Ik rij ook in een audi (audi 80, donkerblauw) maar vind mezelf niet zo aso hoor :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:32

Ik merk wel dat het inderdaad ook ligt aan de auto waar je zelf in rijdt. Ik denk dat automobilisten vaak bevooroordeeld zijn. Ik heb zelf een golf cabrio, met een wat zwaarder geluid door de sportuitlaat. Als ik daarin rijd kom ik vaker terecht in 'irritatie-momentjes', dan wanneer ik gewoon in de nette renault megane van mijn vader rijd.