haar verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:15

ik weet niet of het goed staat, anders sorry mod's!

Ik had eerst altijd blond haar, echt licht blond haar. Ik was dat zo zat, omdat ik van mezelf donkerblond haar heb, dat ik het ongeveer om de 2 weken moest verven. De uitgroei dan. Ik ben toen naar de kapper gegaan, en heb daar mn haar naar donker laten verven. Ze hebben het voor gepigemteerd(?). Maar het is zo vervaagt dat mijn haar nu een soort van rood bruin is geworden. Mijn uitgroei zie je dus nu nog. Maar wel een stuk minder dan met blond haar. Nu wil ik dus mijn haar verven richting mijn eigen haar kleur, donkerblond. Nu zeggen ze iedere x bij de kapper dat er rood door heen moet, omdat ik rood pigment in mijn haar heb. Maaaaar, ik wil juist dat dat rode eruit gaat! het is gewoon echt geen mooie kleur nu.

Nu is mijn vraag: zijn er hier kappers/kapsters die misschien een andere oplossing weten. Kan ik het wel gewoon verven naar donkerblond zonder dat er rood bij moet??? Het liefst wil ik gewoon dat er een spoeling is die de verf uit mijn haar kan halen en dat het mijn eigen kleur word. Maar zoiets kan volgens mij niet in lang haar??

Help !! :o

Romyv

Re: haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:19

het rood moet er doorheen omdat anders je haar helemaal oranje wordt als je alleen bruin doet.

Rood vervaagt heel snel, gewoon een week met head&shoulders wassen dan is het meeste er al uit! Dan kan je het langszaam weer wat lichter doen..

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:21

Mij hebben ze ook sterk afgeraden richting eigen haarkleur te verven omdat het vaak een pigmentloze/glansloze kleur is (peper/zout kleur).
Ik verf mijn haar steeds donkerbruin/chocoladebruin, zonder roodtinten, want dat staat me echt niet :n
Misschien even langsgaan bij een andere kapper?
Misschien met lokjes terug gaan werken naar lichtere kleur?
Ontkleuren of iets in die trend zou ik iig niet doen :n

Ook gaat van licht naar donker een stuk gemakkelijker dan terug naar wat lichter.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:29

hier spreekt een kapster.. :D

blond haar is erg lastig om te verven. het kan wel maar het duurd ff langer voordat je haar de kleur goed en egaal pakt. dat ze je haar voor gepigmenteerd hebben is al heel goed! (krijg het extra kleur van) maar dekken in 1x zou helelaas anno 2009 nog steeds nog niet goed gaan.
jou haar heeft eigenlijk (om het ff makkelijk te zeggen) haast geen pigment in de kleur waar je het in wilt hebben. daardoor pakt jou haar het niet in 1 keer. gewoon nog een keer doen.

ga niet langs een andere kapper. jou kapper (vreemd dat ze hiet van te voren gezegt hebben!) kan het je beter vertellen, weten dat je terug bent gekomen, kunnen er zelf nog wat aan doen misschien enz.
als je nu naar een ander gaat weet je in ieder geval zeker dat als ze er wat aan gaan doen dat je de volle mep moet gaan betalen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:32

hunter: Maar er is toch wel een andere oplossing dan met roodtinten werken?
Vandaar mijn advies van ga eens naar een andere kapper, vertel wat je wil en hoor eens aan wat zij ervan vinden.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:37

rood tinten zijn de moeilijkste kleuren om mee te wreken. ze pakken 9 van de 10 keer(en ja ook bij de kapper!) niet hoe ze meoten pakken. als je rood uit je haar wilt hebben duurd dat heel lang omdat dat de ''sterkste'' kleuren zijn.
rood moet je ook goed bijhouden met een shampoo voor gekleurd haar. zelf gebruik ik altijd (als ik rood heb) een shampoo van loreal(glosscolor) die heeft namelijk roodpigment in de shampoo zitten en geeft een soort boost aan je haar om het roder te houden. om van blond naar donker te gaan hoeft er echt geen rood in(echt onzin!) dat is nergens voor nodig.
jij wilt bruin dus je kan bruin krijgen zonder rood. ok in bruin zit veel warmte (rood=warme kleur, bruin=minder warm, blond=koele kleur, donderblond=assige kleur) maar is er een verschil tussen rood en rood in een kleur. rood moet er dus wel in om warmte te krijgen maar dat kan met mate.
mensen die blond zijn en dan bruin willen hebben vaak het gevoel dat ze rood zijn, puur omdat ze het niet gewend zijn.

beetje duidelijk?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:41

Ja is wel duidelijk hunter.

Bij mij hebben ze ook met roodbruin voorgepigmenteerd en later chocoladebruin erop gezet (zat geen roodtint in).
Ging ook van heel lichtblond naar d.bruin.
Ik ben er blij mee :j
Maar ja ik weet niet hoe het bij Robijn zit als je dus weer lichter wilt en met die roodtinten :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:46

huh mijn kappers (heb er 3..) zeggen allemaal dat rood juist een zwakke kleur is! Als ik rood in mn haar doe, idd om het donkere iets warmer te krijgen, is het er na een week, max 2 weken uit en dan heb ik een goede shampoo!

Nou moet ik zeggen dat mijn haar zowiezo verf ed. slecht pakt (waarschijnlijk heb ik bandhaar ofzo..?).. Ik ben van nature donkerblond, verf het donker maar het licht heel snel op ook in de winter!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:51

romyv: jah band haar kan jah. je haar is van anders van vorm maar dat komt heel weinig voor in NL. vaak hebben assiatische/chineese mensen bandhaar. rood is echt een sterke kleur. heel makkelijk te zien, je krijgt het haast niet uit je haar.

orlando: lichter kleuren is nooit mijn favoriet. als je lichter wilt dan moet je het ontkleuren. dus blonderen. blonderen word nooit mooi in 1x keer dus moet er altijd een kleur overheen(dus 2x kleuren waarvan de 1e heel erg slecht is voor je haar)
wij adviseren vaak om heel veel highlights te zetten en dat een aantal weken erna nog een keer te doen. zo krijg je het gelijkdelijk mooi blond.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:55

hunter: Ja dat was mijn idee idd ook dmv lokjes terug te werken naar lichtere kleur omdat de TS dit graag wil.
Dit gaf ik ook aan in mijn eerste bericht.. (enne ja ik heb genoeg "slechte" ervaringen met haarverven :oo )

:')

*ik kijk tegenwoordig wel uit*

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

ja en zolang je niet groen wilt worden als je vanuit een blondtint komt moet je er wel iets van een rood tint bij voegen.
Maar het ligt er natuurlijk wel aan op welke kleurhoogte je uitwilt komen (dit weet je kapster wel te vertellen neem ik aan) maar heb je een kleur hoogte 5,6 en soms 7 kan je het ook voorpigmenteren met coper alles beneden de kleurhoogte 5 moet met rood anders word je nog groen.
Ook is het heel goed te begrijpen dat je kleur vervaagt (zo noemen wij dat) en als je van blojnd af komt snap ik niet dat ze je niet hebben uitgelegd dat dat niet in 1 x kan. Je moet het vergelijken als een witte deur die je bruin wilt verven hier moet je ook een paar keer over verven voor het gedekt heeft.

Maar Robijn vond jej je kleur te donker dan? Het is natuurlijk wel even wennen. En als je terug gaat vraag dan wel om een spoeling dit blijft namelijk beter zitten op poreus haar (kapot haar en dat is blond haar bijna altijd) dan verf.

Succes ermee!!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

Ik ben zelf ook van lichtblond naar bruin gegaan.
De eerste keer verven was het binnen een week een rare oranje kleur.
Ik ben terug gegaan naar de kapper,en die heeft het opnieuw behandelt en geverft.
Na dit drie keer te herhalen,bleef het eindelijk zitten.
Nu heb ik alweer bijna een jaar donkere haren en ik ben er heel erg blij mee!

Mijn kapper vertelde ook dat mijn haar veel moeite had de verf vast te houden,juist door het vele blonderen dat ik vroeger deed. Ik heb de eerste twe keer overigens ook een roodtint erin gehad,later ben ik overgegaan naar chocoladebruin.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:04

sorry hunter maar zover ik het ook altijd heb geleerd is dat rood ook snel te verwijderen is. ga donker haar maar eens ontkleuren rood ben je snel kwijt maar waar je heel lang over doet is oranje en geel. Dit zijn ook de kleinste kleurpigmenten die je in je haar hebt.
natuurlijk als je je haar echt rood hebt geverft is het moeilijk om dit er onder te krijgen maar zeker niet onmogelijk.
Van groot naar klein: violet, rood , coper, geel (je hebt er natuurlijk nog veel meer)

@ tivoli: dat bedoel ik dus altijd als uitleg met het verven van een deur deze dekt ook niet 1 keer. na een tijdje wel want dan zit je haar weer vol met pigmenten. Wat je eigenlijk doet met je haar als je het blondeerd of lichter verft is pigment weghalen (verbranden plat uitgedrukt).

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:06

tivoli: dat kan wel kloppen als je je haar vaak geblondeerd hebt is het haar poreus. je haar moet tot rust komen en heeft tijd nodig om zich te herstellen. vaak kleuren helpt daar eigenlijk niet z ogoed bij omdat het toch weer een chemische klap krijgt om het maaar ff zo te noemen. probeer je haar goed te verzorgen met een shampoo voor gekleurd haar, creme spoeling, masker, zo weinig mogelijk fohnen enz.....

mywayzidane: en oranje dan? wat is dat voor kleur als je het uit gaat puzzelen.. rood.... :)
kleinste..? grootse :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:11

Mijn kapper heeft het ook van te voren gezegt ;)
Hij zei dat als het binnen 2 weken weer te licht werd,ik kostenloos terug mocht komen.
Hele fijne man,mijn kapper.
Ik ben ook voorbehandelt met een masker dat drie kwartier bleef zitten. Ook heb ik het eerste half jaar enkel spoeling gehad en geen verf.
Mijn haar is weer zacht en glanzend,en het is tien cm gegroeit in een half jaar. (toen ik blond was groeide het niet meer)

Alleen daarom al,voor mij geen blond meer :n

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:16

coper is een afgezwakte kleur rood (tussen rood en geel in) Kijk maar naar de ster van oswalt. En heeft toch echt een groter pigment dan coper en geel. Maar laat ik ontopic blijven anders word het voor de mensen die geen kappersopleiding hebben afgerond te moeilijk.

@Tivoli: super kapper heb je die zijn er niet veel ,jammer genoeg, die het kosteloos weer over doen. Ook top dat hij voor een spoeling heeft gekozen dit is veel minder schadelijk dan verf en blijft gewoon veel beter zitten in poreus haar.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:25

Ik ben ook zeker blij met mijn kapper!
De reden dat hij het kostenloos deed was omdat hij gewed had dat mijn haar lang kon blijven als hij zijn gang mocht gaan.
Ik was namelijk een week daarvoor bij een andere kapper geweest die mijn haar kort wilde knippen 'omdat het niet meer te redden was'.

Dus mijn nieuwe kapper heeft het tegendeel bewezen,en ik ben zielsgelukkig :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:33

Ik heb nu mijn haar donker maar het voelt zoveel dikker aan nu, veel gezonder, glanzender en dikker dan toen het blond was. Inderdaad groeit het ook sneller lijkt het wel.

Ik laat denk ik wel highlights doen van de zomer, is ook wel apart denk ik op donker haar.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:40

Handig dit topic, ik ga morgen naar de kapper om mijn haar donkerder te laten maken.
Ik heb ook heel heel licht blond (bijna wit) en ik wil weer naar een donkerdere tint, beetje goudblond (misschien middenblond) eerst even kijken welke kleuren ze hebben.
Dus ben benieuwd hoe dat gaat en of het wel gaat werken.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:18

rood is een pigment wat je er gewoon moeilijk uit krijgt rood vervaagt wel snel maar als je dan weer gaat oplichten zul je zien dat het weer helemaal omhoog komt,omdat rood zich het diepst in je haar nesteld.

Maar TS je kunt nu het beste toch een tint nemen waar iets warmte (rood dus maar dat hoeft echt geen rood rood te zijn maar bijvoorbeeld een chocolade tint) in zit omdat blond haar het minste pigment bevat slurpt ie het rood helemaal op totdat ie verzadigd is (dat gebeurt pas na wat meerdere keren). Anders heb je kans dat je kleur wat grauw wordt. Dus ik zou naar de kapper gaan om er een spoeling op te laten zetten die op de zelfde kleurhoogte zit als je eigen kleur alleen dan met iets meer warmte dan zul je zien dat het verschil echt niet zo groot is.