Wie weet wanneer je je jaaropgaaf van 2008 hoort te krijgen? Ik dacht jan/feb. maar ik heb 'm nog steeds niet gekregen en ik ga stoppen met werken maar wil nog wel graag m'n geld terug vragen bij de belasting.
Je behoort de jaaropgaaf in Januari al te krijgen. Bij sommige bedrijven krijg je ze pas in februari. Via een uitzendbureau kun je ze vaak zelf uitprinten omdat je een login hebt gekregen.
Dus idd even je baas vragen waarom je de opgaaf nog niet hebt gehad.
Ok heel fijn dus... Ik heb het gevraagd aan m'n baas en zij had het gevraagd aan pz maar die beweren dat ik hem al had gehad. (niet dus) Dus ik zei ja vorig jaar kreeg ik die gewoon via m'n loonstrookje terwijl die opgestuurd hoort te worden! Toen zei ik nou misschien hebben ze die dan naar m'n oude adres opgestuurd... terwijl m'n baas op tijd m'n nieuwe adres door had gegeven... wat nu? Het is een fout van pz!
Ze kunnen deze idd nog een keer uitdraaien. Dat zou geen probleem moeten zijn. Vroeger ging dit niet maar tegenwoordig wel. Even contact met pz opnemen lijkt me wel zo verstandig.
Ik was hem vorig jaar ook kwijt mijn jaaropgaaf. Mij is verteld dat ze deze maar éénmalig krijgen, dus het lijkt me stug dat er de mogelijkheid is voor TS dat ie nog een keer wordt uitgedraaid. Wel vervelend.
Ik had vorig jaar ook geen jaaropgaaf gehad, maar heb er achteraan gebeld en gekregen. Die van dit jaar heb ik ook achteraan moeten bellen. Ze waren me vergeten.. Werk er ook pas 2 jaar
Rienn
Geplaatst: 22-03-09 15:50
[quote="Ier_"]Ik was hem vorig jaar ook kwijt mijn jaaropgaaf. Mij is verteld dat ze deze maar éénmalig krijgen, dus het lijkt me stug dat er de mogelijkheid is voor TS dat ie nog een keer wordt uitgedraaid. Wel vervelend.[/quote
Als je geluk hebt krijg je er nog eentje.. Mijn moeder was de hare ook kwijt geraakt en heeft uiteindelijk een tweede gekregen..
Daantje1981
Geplaatst: 22-03-09 15:51
Mmm, volgens mij word een jaaropgave maar 1 keer opgestuurd...
Ja dat zeiden ze idd ook maar hun hebben een fout gemaakt door het naar m'n oude adres te sturen terwijl ze wel m'n nieuwe adres hebben, ik woon nu al bijna 2 jaar op het huidige adres.
Ik ben m ook al ooit kwijt geweest maar ze hebben zo een nieuwe opgestuurd, geen enkel probleem. Ik heb bij een andere werkgever aangifte gedaan door middel van mijn laatste loonstrook van dat jaar.
Dit jaar heb ik in totaal 4 werkgevers gehad (korte, tijdelijke bijbaantjes) maar heb maar 2 jaaropgaven gehad. Omdat het maar tijdelijke baantjes waren was het voor mij heel makkelijk af te leiden aan de laatste loonstrook. Maar weet dus niet of het bij jou ook zo makkelijk is?
Tegenwoordig zijn de jaaropgaven gewoon op te vragen als je ze niet zou hebben ontvangen of kwijt bent. doordat alles digitaal gaat en/of sommige er kopieen van maken en in de personeelsmappen opbergen zijn ze altijd bij de hand.
Als je bij diverse werkgevers hebt gewerkt zou je ze in principe alle 4 moeten hebben. Heb je ze niet allemaal dan kun je ook aan de hand van je salarisstroken indienen.