Introducing Bjorn (Natural Horsemanship)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inspirationn

Introducing Bjorn (Natural Horsemanship)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 21:39

FriesWytske

Re: Introducing Bjorn (Natural Horsemanship)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:43

Kan hem niet bekijken.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 21:59

Wat raar. Bij mij doet hij het

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 21:59

Hij doet het wel hoor :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:58

Als je het zo graag internationaal toegankelijk wilt hebben, met die engelse teksten, zorg dan dat ze kloppen. Dit komt best knullig over bij iemand die engels als voertaal heeft........

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:01

Ik had al gereageerd maar nog een keer, heel leuk filmpje :D

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:06

heel erg leuk! maar misschien wel een goed idee om je engelse teksten wat te verbeteren in het filmpje! :D
edit: huh? heb je m nu opeens verwijderd ofzo?
nog een keer edit: laat maar, sorry, hij doet het gewoon :Y)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:00

Leuk filmpje.

Ik vind de betiteling onhandelbaar echter niet echt ergens over gaan, gewoon een wat jolige groene fjord die nog niet veel in handen geweest is. Een heel normaal dier, voor zover ik kan zien.

Verder vind ik gezien de bouw/leeftijd/slappe achterhand dat je nogal veel kleine bochten maakt, zowel tijdens longeren en als tijdens het rijden.
Bovendien lijken de oefeningen mij puur parelli.

Voor de rest, leuke fjord, lekker bezig met je jonge paardje.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:54

Omdat parelli ook ong. zo een paard traint is het niet gelijk parelli. Het is puur paardentaal ;) Parelli heeft het een beetje te menselijk gemaakt.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 12:39

randalinpony schreef:
Leuk filmpje.

Ik vind de betiteling onhandelbaar echter niet echt ergens over gaan, gewoon een wat jolige groene fjord die nog niet veel in handen geweest is. Een heel normaal dier, voor zover ik kan zien.

Verder vind ik gezien de bouw/leeftijd/slappe achterhand dat je nogal veel kleine bochten maakt, zowel tijdens longeren en als tijdens het rijden.
Bovendien lijken de oefeningen mij puur parelli.

Voor de rest, leuke fjord, lekker bezig met je jonge paardje.

In mijn tekst in het filmpje vertel ik toch niets meer dan dat Bjorn een groen paard is? Ik ben wel erg benieuwd waar in het filmje staat dat hij onhandel baar is. Toen ik Bjorn net kreeg was hij bang voor omgang met mensen. Hij wist niet eens wat een borstel was of hoe hij een wortel moest eten. Maar onhandelbaar zou ik nooit zeggen. Want dat is geen enkel paard!

Op advies van de veearts gebruik ik deze oefeningen om hem te trainen omdat hij erg scheef loopt. Niet omdat zijn achterhand slecht is. Deze is juist goed ontwikeld. Ik vertrouw erop dat hij hier genoeg verstand van heeft en dat ik op zijn advies af kan gaan.

Grappig dat je zegt dat de oefeningen op parelli lijken. Wat dit bedreft sluit ik me aan bij lois! Welke methode je ook bekijkt.. het heeft in grote lijnen overeenkomsten. Namelijk Paardentaal!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:58

Inspirationn schreef:
In mijn tekst in het filmpje vertel ik toch niets meer dan dat Bjorn een groen paard is? Ik ben wel erg benieuwd waar in het filmje staat dat hij onhandel baar is. Toen ik Bjorn net kreeg was hij bang voor omgang met mensen. Hij wist niet eens wat een borstel was of hoe hij een wortel moest eten. Maar onhandelbaar zou ik nooit zeggen. Want dat is geen enkel paard!

Aan het eind zeg je dat hij van "unhandlebel" (of zoiets, want het was geen correct gespeld woord en ik ben slecht in onthouden van andermans spellingsverzinsels) wat toch echt is te interpreteren als "onhandelbaar". En dat was deze fjord absoluut niet, in het eerste stukje zie een een jong paard wat een beetje lomp wordt benaderd en daar, terecht, verbolgen op reageert.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:05

Inspirationn schreef:
Op advies van de veearts gebruik ik deze oefeningen om hem te trainen omdat hij erg scheef loopt. Niet omdat zijn achterhand slecht is. Deze is juist goed ontwikeld. Ik vertrouw erop dat hij hier genoeg verstand van heeft en dat ik op zijn advies af kan gaan.

Waar is dan je eigen inzicht? Als jij pretendeerd iets te melden te hebben, dan verwacht ik op deze plek eerder een verwoording van je eigen inzicht, eventueel onderbouwd met een advies van een dierenarts.
Gemiste kans om ECHT serieus over te komen.

Wat je laat zien is soort van paardentaal, maar als je dat op die manier tegen mijn paard zou spreken, had je rake klappen gekregen, ipv de waarschuwing waar deze Fjord het bij liet.

Inspirationn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:10

Waratje schreef:
Inspirationn schreef:

Aan het eind zeg je dat hij van "unhandlebel" (of zoiets, want het was geen correct gespeld woord en ik ben slecht in onthouden van andermans spellingsverzinsels) wat toch echt is te interpreteren als "onhandelbaar". En dat was deze fjord absoluut niet, in het eerste stukje zie een een jong paard wat een beetje lomp wordt benaderd en daar, terecht, verbolgen op reageert.

Je hebt helemaal gelijk! Ik moet eerlijk zeggen het niet eens zo heb zien staan. Iemand anders heeft het filmpje gemaakt voor mij. En ik heb het duidelijk over eht hoofd gezien! Goed verbeterpunt aan het filmpje!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:45

Verplaatst van NH --> LN

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 10:41

Ik reageerde op dat woord unhandeble, maar ook op de best suggestieve begintekst waarin je mensen voor zichzelf laat kijken en dan al die bokkende beelden laat zien.

Ik zie daar een pony die lekker vrij is in zijn bewegingen en inderdaad uitgelokt wordt.

Over dat paardentaal ga ik hier verder niet in discussie, maar ik wil je wel graag nogmaals waarschuwen dat al die zijgangen niet de manier zijn om je paard recht te maken.

Bij jonge paarden vooral niet teveel zij en achterwaarts, in de dressuur wordt daar niet voor niets zorgvuldig mee omgesprongen.

Tijdens dat longeren drukt je paard zijn schouder eruit zodat de gymnastische werking nul wordt en voor de benen is dat ook niet alles.

Nogmaals, ik vind dat je heel leuk bezig bent met je jonge paardje, het ziet er eerlijk en gezellig uit en je basis is dus ook prima.