Invulling tussenjaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Suus17_

Invulling tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:27

Ik zit dit jaar in 6 vwo en ik wil volgend jaar een tussenjaar nemen voor ik aan de stress van een nieuwe opleiding begin.
Ik zou heel graag naar het buitenland gaan, maar ivm eigen paarden enzo kan dat niet..
Daarom blijf ik gewoon in Nederland en wil hier iets "leuks" gaan doen.. Maar wat? Ik moet wel werken, want een heel jaar niets doen gaat vervelen en mijn ouders blijven ook niet voor mijn onderdak betalen als ik alleen maar lui voor de tv zit oid.
Daarom ben ik op zoek naar een leuke baan, ongeveer 30 tot 40 uur per week, niet teveel zodat ik m'n paarden ook wat extra aandacht kan geven, maar wel genoeg om wat centjes te verdienen.
Maar ik zie mezelf nog niet een jaar lang week in week uit in een supermarkt of snackbar staan. Ik wil het liefst buiten werken of met dieren/kinderen ofzo. Denk aan een asiel, paardenstal (manege?), oppaskindjes e.d. Maar dit soort banen zijn schaars en meestal is het op vrijwillige basis of veel te weinig uren. Horeca zie ik ook niet zo zitten, dit is vaak wel buiten en niet zo saai als een winkel, maar dit brengt imo nog meer stress met zich mee dan een opleiding.

Daarom vroeg ik me af of jullie misschien iets weten wat ik kan gaan doen? Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?
Laatst bijgewerkt door _Suus17_ op 14-03-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DorisM

Re: Invulling tussenjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:30

je kan bijvoorbeeld even op yardandgroom.com kijken, heb je banen met paarden overal ter wereld en bij sommige adressen mag je dan je eigen paard meenemen, kun je naar het buitenland én nog steeds je paarden blijven doen.. Er staan trouwens ook een paar banen in Nederland op die site, zit vast wel iets leuks tussen denk ik.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 19:38

Bedankt voor de tip :)
Paarden meenemen zou idd heel handig zijn, maar ik doe ze samen met m'n zusje.. Ik mag ze van haar niet meenemen, en ik kan het niet over m'n hart verkrijgen ze een heel jaar te missen ^^
En de advertenties in NL op die site zijn voor mij allemaal aan de andere kant van het land, en dan krijg ik weer dezelfde problemen als met het buitenland xD Ik heb op meerdere van die sites gekeken, maar er is vrijwel niets in de buurt =/
Dus bedankt voor de tip, maar het is het niet helemaal =[

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:49

Misschien in de buurt ergens een baantje bij een pensionstal?
Of op een kinderdagverblijf? Ik ken iemand die werkt daar naast school, dus heeft er verder ook geen diploma's oid voor.