Welk beroep??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sethlover

Welk beroep??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:32

hallo,
Ik zit echt met een probleempje, ik zit nu in 3HAVO en ik moet een profiel kiezen. Het profiel weet ik al, ik ga namelijk C&M kiezen omdat ik heel slecht ben in natuurkunde scheikunde etc. Nou wil ik graag later een beroep met dieren. En een MBO-studie, want bij de HAVO studies kom ik niet ver ;)

Zelf zat ik te denken aan dierenartsassistente, maar ik hoorde weer dat daar echt helemaal niks bij te verdienen is. Ik wil wel hard werken, maar ik wil ook een normaal salaris.

Hebben jullie misschien een iedee van een MBO-studie waar je een beroep met dieren krijgt??
Laatst bijgewerkt door sethlover op 14-03-09 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Welk beroep??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:33

Heb je het nu over een VMBO studie of een MBO studie?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:34

sorry had me vertypt, een MBO-studie bedoel ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:36

sethlover schreef:
sorry had me vertypt, een MBO-studie bedoel ik ;)

Ik heb zelf dierverzorging gedaan niveau 3. Maar eigenlijk verdient niks eigenlijk lekker in de dierenbranche.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:38

ik raad je aan om hbo te gaan doen...als je dat kan, moet je het gewoon doen vind ik.
in leeuwarden kan je dan ook richting dierenartsassistent geloof ik.
andere mbo opleidingen met dieren zijn ook zwaar, en ook vrij weinig qua salaris...

je kunt heel makkelijk op de hbo site's de toelatingseisen vinden, dus dan kan je misschien daarop je vakkenpakket samenstellen

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:46

een VMBO studie bestaat niet ;) Je kan na je VMBO MBO gaan doen en na de Havo kan je HBO gaan doen.
Je doet havo dus vindt je t niet ontzettend zonde om een MBO opleiding te gaan doen? Vaak is dat veel te makkelijk namelijk. Er zijn ook zat HBO studies met dieren :)

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 17:51

Nou kijk, HAVO is nogal moeilijk voor mij. Ik ben al heel blij als ik dit jaar haal (wat ik waarschijnlijk niet haal omdat ik ziek ben geweest). Ik wil wel graag mijn HAVO diploma halen dus ik ga een heel makkelijk profiel kiezen. Maar daar kan je niks meedoen, daar kan je alleen mee naar de kunstacedemie ofzo.

De enige reden dat ik op de HAVO zit is dat ik heel goed ben in talen, maar de exacte vakken op HAVO niveau lukken me niet. Ik kan gewoon geen HBO studie doen die ik leuk vind ;) ..
Laatst bijgewerkt door sethlover op 14-03-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:54

Met C&M kan je wel meer hoor ;) Maar het moet je maar net liggen. En voor veel studies met dieren heb je wel de exacte vakken nodig, ook op het MBO.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:56

Met c&m kun je heel veel opleidingen hoor :? En waarom nu al zeggen dat je hbo niet kan?

Als je mbo wilt doen zou ik zorgen dat je dit jaar haalt, en dan gelijk naar het mbo ;) Zonde van die laatste 2 jaar dan :D

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 17:56

mmm als je niet goed bent in exacte vakken zou ik je ook niet aanraden om dierenartsassistente te worden...
(is toch best wel exact hoor!)

maar waarom zou een dierenopleiding op hbo niet leuk zijn en op mbo wel?
heel overdreven, maar op het hbo wordt je staleigenaar.
en op het mbo wordt je degene die de stallen uitmest...

maar wat is je 2e keuze als je niet met dieren zou willen werken?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 18:03

Er bestaat ook een HBO Dier & Gezondheid.

Dierenartsassistent klinkt in de meeste gevallen leuker dan het is. Nauwelijks werk in te vinden en slecht betaald.

Opleiding zal voor jou erg makkelijk zijn. Ik heb ook 3 HAVO gedaan en mocht toen naar 4 HAVO met C&M, maar wilde alleen maar N&G en dat ging niet (niet sterk genoeg in exacte vakken). Heb toen MAVO examen gedaan met een zo exact mogelijk pakket en dat was al heel makkelijk vergeleken met HAVO. Heb dat jaar MAVO puur gedaan voor het diploma (overgang 3 naar 4 HAVO is ook al genoeg om naar MBO te mogen).