Ondernemers opgelet!! Network Mediagroup (fraudeurs)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Ondernemers opgelet!! Network Mediagroup (fraudeurs)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:07

Ik kreeg de volgende waarschuwing binnen van het Steunpunt Aquisitiefraude (mijn vorige stageplaats) en bij deze wil ik iedereen even waarschuwen:

Citaat:
Spookfacturen NMG (Network Mediagroup)
PAS OP !!! NIEUWE MELDING !!!!

Network Mediagroup (NMG) meldt zich met reminders ad € 229,-- voor (zgn. voortzetting van) domeinnaamregistratie/doorlinks.

Deze groep is al enige tijd actief in België en het lijkt erop dat dit een vervolg is op de domeinnaamfraudezaken van o.a. EU Web Domains d.d. januari 2008. D.d. 13 maart 2009 zijn er diverse meldingen bij SAF, Kamers van Koophandel en brancheorganisaties binnengekomen. Vermoed wordt dat er deze week massaal mailings zijn verstuurd.
Op de reminder staat in kleine letters: This is a sollicitation on a previously sent offer, there is no obligation to pay !!!!!!
De suggestie wordt hiermee gewekt dat het gaat om een eerder gestuurde rekening.

SAF adviseert bedrijven in Nederland niet in te gaan op genoemde "factuur" en deze te faxen naar SAF (055-5059788).

klik hier voor voorbeeld factuur
SAF heeft soortgelijke meldingen over "facturen" van Active 24 uit Denemarken (gepost vanuit Noorwegen) ontvangen. SAF adviseert bedrijven ook hierop niet in te gaan en een fax met de betreffende "factuur" naar het steunpunt te sturen.