Marjolein schreef:Ik zou dit verhaal uit printen en aan je beide ouders laten lezen. Even rustig wachten en hun erover laten praten en dan na een uurtje (ze moeten het even laten bezinken en niet impulsief op reageren) met zijn 3en (desnoods je oudste zusje erbij als het zij het ook zo voelt) het bespreken en kijken wat er verbeterd kan worden.
je verhaal komt op mij in ieder geval heel duidelijk over.
Ja, dat wilde ik ook al voorstellen.
Laat het hun eens lezen.
Maar ik mis in het hele verhaal de rol van je vader. Zegt die nooit wat tegen zijn kinderen? Steunt hij je moeder of juist niet? Misschien heeft je moeder wel het gevoel dat alles op haar schouders neerkomt. Is ook niet niks 4 kinderen opvoeden. En al helemaal als je weinig hulp van je partner krijgt.
Sommige dingen kan ik me wel voorstellen, zoals op tijd thuis zijn, vaste tijd eten, vaste tijd onder de douche. Als je met zo'n groot gezin bent met maar 1 badkamer, dan moet je de tijd wel indelen, anders wacht iedereen tot het laatste moment en dan moet iedereen opeens tegelijk op de badkamer zijn.
Maar het feit dat jij naar boven moet omdat je moeder nog even rust wil of dat je voor of na haar moet eten, omdat ze rustig wil zitten eten, vind ik nogal vreemd. Van etenstijd kun je ook quality time maken. Gezellig met zijn allen aan tafel, de dag bespreken. Dan heb je in een keer ook het gebrek aan interesse opgelost, wat jij voelt.
Is je moeder altijd al zo geweest? Of is het iets van de laatste tijd?
Kan natuurlijk ook aan jezelf liggen, dat je het erger opvat dan het eigenlijk is. Met 17 jaar zit je vaak nog in de pubertijd. Hormonen spelen dan op. Je bent dan veel gevoeliger voor alles wat om je heen gebeurd.