Schade aan auto door omwaaiende weg afzetting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Schade aan auto door omwaaiende weg afzetting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 19:35

Tja heb ik weer, weg helemaal opengebroken, klein stukje platen om over te rijden en een flinke wind.
Stonden van die rechtopstaande bordjes, geen idee hoe ze heten maar met die rood witte schuine strepen op zo'n blok.
Reed er langs en precies op dat moment zet de wind op en knalt dat ding tegen mijn ruit aan.
Na het parkeren wel gekeken naar de ruit maar het storte zo hard dat ik het niet kon bekijken, aan het einde van de dag beter kunnen kijken en er zitten nu krassen in mijn ruit.

Ik ben hier dus absoluut niet blij mee, ben hardstikke zuinig op mn auto en de ruit is hierdoor ook een stuk kwetsbaarder geworden.
Iemand enig idee hoe ik de schade kan gaan verhalen en waar? Wie is er verantwoordelijk voor de afzetting, het bedrijf dat er werkzaam is en de afzettingen er neer heeft gezet?
Dat ding stond dusdanig onstabiel dat er niet eens veel wind nodig was geweest, op een ongelijk stukje los zand schots en scheef, zeer strak tegen de al smalle rijstrook.

Of is dit hopeloos en ''gewoon'' overmacht, en mag ik zelf gaan dokken?

lindatje

Re: Schade aan auto door omwaaiende weg afzetting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:28

Ik neem aan dat je dit niet zelf hoeft te betalen. Misschien even bellen naar gemeente?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:46

Het lijkt me dat de gemeente hiervoor moet opdraaien, maar hoe ga je het bewijzen? Heb je foto's genomen? Heb je getuigen? Ander kan iedereen wel zeggen dat de wegafzetting zijn/haar auto heeft aangevallen (om maar even plat te zeggen).

Anders zou je het op je verzekering kunnen gooien mits je WA+ of All Risk verzekerd bent. (Dan zit schade veroorzaakt door weersomstandigheden er ook bij). Alleen zak je dan hoogst waarschijnlijk in je no claim.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:51

Kieffer schreef:
Het lijkt me dat de gemeente hiervoor moet opdraaien, maar hoe ga je het bewijzen? Heb je foto's genomen? Heb je getuigen? Ander kan iedereen wel zeggen dat de wegafzetting zijn/haar auto heeft aangevallen (om maar even plat te zeggen).

Hier moest ik ook meteen aan denken, hoe kun je bewijzen dat het gebeurd is door de wegafzetting, waren er getuigen die het hebben zien gebeuren? Je moet kunnen bewijzen dat het door die wegafzetting is gebeurd...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:53

Er bestaat toch ook zoiets als waarborgfonds dacht ik?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:54

Ouwe schreef:

ja dat klopt maar dan moet je je auto laten staan op de plek waar het gebeurd is en direkt even de politie bellen.
Zodra je je auto verplaatst , dus zeg maar naar huis rijd ofzo dan valt het niet meer te bewijzen..

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:56

maartje_h schreef:
Ouwe schreef:

ja dat klopt maar dan moet je je auto laten staan op de plek waar het gebeurd is en direkt even de politie bellen.
Zodra je je auto verplaatst , dus zeg maar naar huis rijd ofzo dan valt het niet meer te bewijzen..

Ah ok, dan heb je daar in dit geval ook niks aan natuurlijk.

Inderdaad misschien een belletje richting Gemeente?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:00

Hmm niet verplaatsen gaat al niet meer op.
Ging sowieso niet lukken want anders kon er niemand meer in of uit :n
Ga morgen maar eens er een belletje aan wagen :j

Getuigen heb ik i.i.g. wel, 1 auto achter mij durfde ook niet meer door te rijden toen hij het zag gebeuren en heb ik na het voorval ook nog gesproken dus dat is i.i.g. iets.

Mijn eigen verzekering wil ik er pas op het aller aller aller laatste moment bij betrekken, ik rij nu vanaf het begin schade vrij en wil dit graag zo houden :j

I.i.g. bedankt voor de reacties :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:15

Heb je het telefoonnummer van de automobilist die achter je reed dan? Want je kan wel zeggen dat er iemand achter je reed en dat die het gezien heeft, maar als ze daar geen gegevens van hebben dan heb je er nog weinig aan.

Je had beter gelijk even contact op kunnen nemen met politie of gemeente, want nu is het heel lastig bewijzen. Helaas zullen er al zat mensen voor jou zijn geweest die de schade al hadden en het op zo'n manier bij gemeente of andere instanties wilde claimen. Dat is rot voor de mensen waarbij het echt op die manier is gebeurd, want die moeten er onder lijden.

Succes in ieder geval!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:21

Ja ik heb daar het telefoonnummer van + het huisnummer van de flat waar hij woont, dus het is niet zo dat ik helemaal met lege handen ga bellen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:58

Ouwe schreef:

het waarborgfonds is alleen als de schade is veroorzaakt door een andere bestuurder. Jammer genoeg.