Dit verhaal/deze brief heeft mijn beste vriend geschreven.
Beste Meneer Balkenende,
Ik schrijf deze brief omdat ik mij als 21-jarige zorgen maak over de toekomst/over de mensheid, want een samenleving kan men het niet echt meer noemen.
Iedereen heeft altijd meer haast dan ieder ander.
Niets kan meer "zomaar" of voor de lol.
Waarom vervangt "tijd is geld", "geld maakt niet gelukkig"?
En waarom is alleen het eerste waar op dit moment?
Waarom dringt iedereen vooraan in de file, maar sluiten ze bij de kassa wel netjes achteraan?
Waarom zijn we zo schijnheilig, meneer Balkenende?
Waarom heeft altijd een ander het gedaan, en word juist dat beloond?
Laat maar meneer Balkenende.
Ik zie al in dat deze brief aan de verkeerde persoon gericht is.
Ik schrijf Martin Gaus wel.
Hij weet tenminste hoe je met valse beesten om moet gaan.
Met vriendelijke groet,
Stijn Bakker.
Zijn reden om dit te doen is omdat hij persoonlijk vind dat het zo niet langer door kan gaan omdat iedereen, iedereen kapot maakt zo. Het is net een voetbalwedstrijd zonder scheidsrechter. Je zit te kijken en je denkt, iemand moet dit gaan regelen. Dus hij is het veld opgelopen om de scheidsrechter te worden.
Zijn achterliggende gedachte is dat we de wereld niet kunnen veranderen, maar Nederland is niet zo groot als de wereld.
Wat hij er mee wil bereiken?? Dat mensen eens bij zichzelf gaan afvragen, waar ben ik mee bezig en hoe meer mensen dat doen hoe beter.
Hij heeft niet de illusie dat hij iedereen kan veranderen, maar hij kan wel een poging doen tot.
Zo heeft hij het aan mij beschreven...
Zijn reden en zijn kijk op de wereld van dit moment.

hihi!! Denk dat tie balkenende wel wat anders aan zijn kop heeft, maar het is het proberen waard hé...