Beste Meneer Balkenende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilco

Beste Meneer Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 14:58

Ik weet niet of het hier goed staat en of het mag….:P

Dit verhaal/deze brief heeft mijn beste vriend geschreven.

Beste Meneer Balkenende,

Ik schrijf deze brief omdat ik mij als 21-jarige zorgen maak over de toekomst/over de mensheid, want een samenleving kan men het niet echt meer noemen.
Iedereen heeft altijd meer haast dan ieder ander.
Niets kan meer "zomaar" of voor de lol.
Waarom vervangt "tijd is geld", "geld maakt niet gelukkig"?
En waarom is alleen het eerste waar op dit moment?
Waarom dringt iedereen vooraan in de file, maar sluiten ze bij de kassa wel netjes achteraan?
Waarom zijn we zo schijnheilig, meneer Balkenende?
Waarom heeft altijd een ander het gedaan, en word juist dat beloond?

Laat maar meneer Balkenende.
Ik zie al in dat deze brief aan de verkeerde persoon gericht is.
Ik schrijf Martin Gaus wel.
Hij weet tenminste hoe je met valse beesten om moet gaan.

Met vriendelijke groet,
Stijn Bakker.

Zijn reden om dit te doen is omdat hij persoonlijk vind dat het zo niet langer door kan gaan omdat iedereen, iedereen kapot maakt zo. Het is net een voetbalwedstrijd zonder scheidsrechter. Je zit te kijken en je denkt, iemand moet dit gaan regelen. Dus hij is het veld opgelopen om de scheidsrechter te worden.

Zijn achterliggende gedachte is dat we de wereld niet kunnen veranderen, maar Nederland is niet zo groot als de wereld.

Wat hij er mee wil bereiken?? Dat mensen eens bij zichzelf gaan afvragen, waar ben ik mee bezig en hoe meer mensen dat doen hoe beter.
Hij heeft niet de illusie dat hij iedereen kan veranderen, maar hij kan wel een poging doen tot.

Zo heeft hij het aan mij beschreven...
Zijn reden en zijn kijk op de wereld van dit moment.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:00

ik wens hem veel succes............ ;)

Sharon_Jims

Re: Beste Meneer Balkenende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:02

Goeie brief ik zou alleen wel zijn naam weg halen... (je vriend zijn naam!)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:04

Ik ben benieuwd of het zal helpen... Volgens mij zijn er meer mensen die er zo over denken, o.a. een paar kennissen van mij. Die vragen zich onderhand af of ze niet meer bereiken als ze de regels ontduiken ipv zich eraan houden, eigenlijk belachelijk maarjah...

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 15:04

Sharon_Jims schreef:
Goeie brief ik zou alleen wel zijn naam weg halen... (je vriend zijn naam!)

Hij wilde hem er onder hebben

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:05

_O- hihi!! Denk dat tie balkenende wel wat anders aan zijn kop heeft, maar het is het proberen waard hé...

Maar het is tegenwoordig toch overal haasten, als je stopt terwijl het regent voor een rij kinderen wat naar school fiets krijg je al getoeter en een middelvinger!! Nou die kunnen ze terug krijgen dan... 1 grote gaos hier in NL

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:05

Is het meneer Balkenende z'n schuld dat mensen achter aansluiten bij de kassa maar het liefst vooraan in de file staan en dat iedereen haast heeft? :+
Ik vind hem niet echt sterk en wens hem erg veel succes.

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:07

Ten eerste denk ik dat je met zo'n brief niet veel bereikt (bevat niet echt onderbouwde informatie), daarnaast denk ik dat je met zo'n toon niets bereikt en ten slotte denk ik dat Balkenende wel iets beters te doen heeft...

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:08

ik denk dat dit niet echt effectief is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:10

Beetje triest dit eerlijk gezegd; wat jouw vriend zegt is alleen maar zo als je zélf in de slachtofferrol kruipt.
Daarnáást; denkt hij nou echt dat Balkenende zelf deze brief onder ogen krijgt?
Die wordt door secetaresse 298 direct door de papierversnipperaar gegooid en hij krijgt een automatisch opgestelde bedankbrief thuis.
Als je niet in de gaten hebt dat dit zo werkt hoef je imo nog niet eens te beginnen aan een brief..... ;)
Hoe oud is je vriend?

Edit; zie net dat hij 21 is, tja... :Y)

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 15:11

Wildgirl schreef:
Beetje triest dit eerlijk gezegd; wat jouw vriend zegt is alleen maar zo als je zélf in de slachtofferrol kruipt.
Die wordt door secetaresse 298 direct door de papierversnipperaar gegooid en hij krijgt een automatisch opgestelde bedankbrief thuis.
Als je niet in de gaten hebt dat dit zo werkt hoef je imo nog niet eens te beginnen aan een brief..... ;)
Hoe oud is je vriend?

hij is 21

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:13

Ik denk dat zo'n brief aan Balkenende weinig effect zal hebben, vraag me zelfs af of ie ooit onder de ogen van Balkenende zal komen...

Even een inhoudelijke reactie op de brief, het eerste wat in mij opkomt:

Volgens mij zegt de inhoud van deze brief meer over de schrijver dan over de samenleving, iemand die niet beseft dat diegene het veel slechter had kunnen treffen.
Nederlanders kunnen altijd zo goed zeiken over alles wat ze niet hebben, maar sluiten hun ogen voor wat ze wél hebben. Kun jij 1 land bedenken waar je een beter leven zou leven dan hier in Nederland? Geen zorgen hoeven te maken over goed onderwijs, gezondheidzorg, schoon drinkwater, dak boven je hoofd etc.
Diegene sluit zijn ogen voor de mensen die wél voorrang verlenen in het verkeer, die niet kan genieten van de 'zomaar voor de lol' momentjes, want de zijn er genoeg.

Kortom, een typische Nederlander, altijd genoeg te zeuren.. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:13

Verbeter de wereld, begin bij jezelf...
Als hij zich echt zo stoort aan het gedrag van anderen moet hij diegenen er zelf op aan spreken en niet gaan janken bij een minister president die daar ook niets aan kan doen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:14

Ik zou deze brief één keer vluchtig lezen, dan besluiten dat door de toon alleen ik hier geen aandacht aan ga besteden en ik zou het opzij leggen omdat dit duidelijk een brief geschreven is in verhitte toestand, en bovendien niet eens onderbouwd.

Ik zou er niet eens aandacht aan besteden. :+

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:16

er zit zelfs een spelfout in, die wordt meteen weggedonderd :')
maar ik vind het wel een goede poging, ben het wel met hem eens. wens hem veel succes! ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:28

Denk inderdaad dat onze premier hier heel veel mee kan doen, als hij midden in de nacht weer uit een overleg komt om ons land uit een economische crisis te redden. Is inderdaad heel belangrijk dat mensen voordringen in de file...

Lijkt me een stuk beter als deze jongeman zelf een beetje verantwoordelijkheid neemt, ipv aan mensen brieven te gaan schrijven in de hoop dat zij de problemen voor hem gaan oplossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:34

Weet je hoeveel rappers al een track hebben gemaakt voor Balkenende? Deze nummers staan echt een stuk sterker dan zo'n brief, waar hij er vast een stuk of duizend per dag van krijgt.
Ik ben het er mee eens dat er dingen moeten veranderen in de Nederlandse maatschappij, maar daar moet je zelf bij beginnen.
Denk dat deze jongen maar is stil moet staan bij het feit dat hij boodschappen kán doen en in de file kán staan.
Bovendien vind ik het ook niet realistisch om Balkenende overal de schuld van te geven, iemand vern*ukt de maatschappij niet alleen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:37

Wildgirl schreef:
Hoe oud is je vriend?

Sorry maar lees in je profiel dat je zelf ook ''maar'' 22 bent...
Wat heeft het 21 zijn er mee te maken, als die jongen een brief wilt sturen dan stuurt hij hem maar. Misschien helpt de brief sturen hem wel in zijn dagelijks leven ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:38

Ilco schreef:
Ik schrijf Martin Gaus wel.
Hij weet tenminste hoe je met valse beesten om moet gaan.

Wie is het valse beest dan? Degene die hard werkt voor een oplossing, bijvoorbeeld de economische crisis, of degene die alleen maar klaagt en zeurt en brieven stuurt maar er verder niks mee bereikt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:44

Vooropstaand, ik ben geen grote fan van Balkenende en zijn beleid, maar deze brief slaat kant noch wal. Balkenende kan er niets aan veranderen dat voordringen in de file wel gebeurt en bij de kassa niet (wellicht omdat je er bij de kassa wel wat van zegt, tenminste ik wel :P, maar in de file niet?) en tijd is geld en geld maakt niet gelukkig.. dat zijn ook dingen die je zelf in de hand hebt. De beste jongen valt wat mij betreft nogal in de slachtoffer hulp en het lijkt me verstandig dat hij eerst lekker bij zichzelf moet beginnen in plaats van de premier met dit soort kleine dingetjes lastig te vallen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:48

Geen goede brief vind ik persoonlijk, slaat nergens op. :+
Ik denk niet dat hij die brief ooit te lezen krijgt, hooguit omdat men hem zo hilarisch en niet onderbouwd vinden.

Je zal de verantwoording die Balkenende op zijn nek heeft maar moeten dragen..
Dan piep je denk ik wel anders want je kan het toch nooit goed doen.
Mensen hebben altijd wel wat te klagen.
Nu zeg ik niet dat ik het met alles in NL eens ben, zeker niet maar men heeft wel makkelijk praten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:49

Ik denk dat Balkenende wel vaker zulke brieven krijgt, hij zal hier vast niet van opkijken.

Vind de brief ook niet pakkend, het doet niets met mij.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:51

Ach.... denken we nog even aan het aloude spreekwoord: "Verbeter de wereld, begin bij jezelf.."?

Ik geloof niet dat meneer B. de levens van de mensen op deze wereld aanstuurt, het is m.i. dan ook behoorlijk zinloos om hem daarop aan te spreken.
Maar och.. lief en naief is het wel :)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:52

Een betere wereld begint bij jezelf! Niet zeuren over anderen, maar doe er zelf wat aan.

haha, meer mensen met dezelfde gedachte dus..

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:53

Een betere wereld begint bij jezelf ;)