Vorige week dinsdag ging ik in de mediatheek zitten, daar staan speciale rekken waar je je tas in moet zetten. Met tas mag je de mediatheek niet in. Ik kwam de mediatheek uit en mijn tas was weg, de hele school afgezocht en uiteindelijk weggemoffeld achter een aantal tassen bij de kluisjes gevonden. Mijn tas was bijna helemaal vol toen ik hem wegzette, nu was alles er uit gehaald. Make-up, boeken (!), een geleend boek uit de mediatheek, schriften, agenda en nog wat dingen. Waardevolle dingen moet je in je kluis leggen, maar als men mijn boeken en schriften uit mijn tas steelt, dan kan ik daar toch ook niets aan doen?
Nu is de school heel laks met alles, ik moest zelf de prullenbakken nagaan. Heb ik gedaan, niets gevonden. Toen moest ik met het idee komen dat er camera's bij de kluisjes staan en of die aan stonden. Dat was het geval en de band zou bekeken worden. Donderdag en vrijdag is er niets gebeurd. Maandag kreeg ik te horen dat "ze iemand hadden zien rennen" en dat ik bericht zou krijgen als er wat gevonden was. Inmiddels is het woensdag en nog niets gehoord.
Het gaat hier om vrij nieuwe boeken, ca. 20 euro per stuk. Een mediatheek boek, ca. 10 euro voor het “verlies”. In totaal alles bij elkaar is er voor +/- 90 euro uit mijn tas gestolen.
Weet iemand hoe het zit met de verzekering? Ik ga in ieder geval aangifte doen want ik ben het echt zat.
Ik moet zelf alles maar in orde krijgen en het is dus "pech" voor mij dat mijn spullen gestolen zijn terwijl het de fout van school is omdat ik VERPLICHT ben mijn tas in het rek te plaatsen voordat ik de mediatheek in ga.