"Beperkt houdbaar"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piera

"Beperkt houdbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:38

Als studentzijnde laat ik dingen nog wel eens een tijdje in de koelkast liggen omdat ik vergeet dat ze van mij zijn. Nu herontdekte ik zojuist mijn aangekochte Negerzoenen (of nee, Buys zoenen :P ) die ik een tijdje geleden heb gekocht. Vraag me niet wanneer, maar zeker een week geleden. De verpakking was al open en er staat op de doos 'na openen beperkt houdbaar'. Maar wat moet ik daar nu eigenlijk mee? Is dat 1 dag, 3 dagen of een week? Ik zou het echt niet weten. Kan iemand me uit de brand helpen?

Ik heb ze trouwens al geproefd, ze smaken niet raar ofzo maar ik er toch niet echt van genieten als ik weet dat ze misschien een mega bacteriehaard zijn :+

Anoniem

Re: "Beperkt houdbaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:39

Als je ze in de koelkast hebt laten liggen dan zou ik het wel durven te eten hoor :j

En ach... studenten staan erom bekend dat ze tegen allerlei ziektes en bacteriën kunnen vanwege hun hygiënische leefomstandigheden ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:40

Meestal ruik je of zie je het wel. Ze bederven niet zo snel maar is meer om de lekkere smaak te behouden. Anders gaan er mensen klagen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:41

Lijkt me dat het enige wat daar aan kan bederven de slagroom is. En als die bedorven is dan proef of ruik je het zéker weten! :P

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:42

Het koekje kan zacht worden... Voor de rest moet je volgens mij erg lang wachten als je het schuim zuur wilt laten worden o.i.d. Nooit eerder gehoord eigenlijk :P

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:43

Kijk even hoe het koekje er aan de onderkant uitziet/voelt. Als die slap is dan zijn ze niet lekker meer :=

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:45

Negerzoenen kun je echt wel langer dan een week bewaren hoor. En ik ben echt een super zeur met houdbaarheid. Anders eet ik ze wel op hahaha Lekker!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:47

Ik zou gewoon proeven of ze nog goed zijn :+ Vind je ze niet meer lekker gooi je ze weg. Vind je ze nog te eten dan bewaar je ze ;)

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:48

Zelfs buiten de koelkast nog lang houdbaar. :) Geniet maar van je negerzoenen ;)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:50

Ohhh, dat zijn positieve reacties zeg :D Dat stelt me weer gerust. Ik was al bang voor bezorgde huismoeders die me zouden waarschuwen voor alle gevaren, maar dat valt mee :P

Toch erger ik me aan het zinnetje 'beperkt houdbaar', geef mij maar een wat meer precies antwoord, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:51

Eet ze! :D ;)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 21:53

en @ Maya, als 4e jaars student heb ik inmiddels een gigaweerstand volgens mij, als je ziet hoe onze keuken er soms uitziet :=
(of nog erger, onze pas 'afgewassen' borden)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:29

trust me, negerzoenen zijn onwijs lang houdbaar,
dt beperkt houdbaar zetten ze erop als ze het echt niet meer weten oid :+
toen mijn broertje in de supermarkt werkte vonden ze tijdens het verbouwen ene negerzoen achter een stelling, dat ding was wit uitgeslagen, lag er al een onbekende , maar naar alle waaraschijnlijkhid ongekend lange tijd
wat doet zijn chef, pakt die zoen op en schuift hem zo in zijn giechel ...idioot...maar hij is er niet ziek van geworden :+

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 23:34

altijd goed ruiken, mits ze goed ruiken klein hapje nemen en dan bepalen of ze nog goed zijn

je kunt er hoogstens een paar uurtjes beroerd van worden :Y)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:16

Maya schreef:
Als je ze in de koelkast hebt laten liggen dan zou ik het wel durven te eten hoor :j

En ach... studenten staan erom bekend dat ze tegen allerlei ziektes en bacteriën kunnen vanwege hun hygiënische leefomstandigheden ;)

Uhu :))
Gewoon proeven. Het zijn negerzoenen he, zo schadelijk is dat nu ook weer niet.

Ik heb dit ook altijd met mijn potjes pesto en boursin enzo. Na opening beperkt houdbaar := Maar die gooi ik na 4 dagen meestal wel weg hoor, zonder te proeven ;)

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 10:07

Hmm, ik dacht dat dat witte spul in negerzoenen van opgeklopt eiwit gemaakt was.. Leek me nou niet zo smakelijk om een bedorven ei met suiker en chocola naar binnen te schuiven :P
Maar uiteindelijk viel het mee, heb er gisteren twee gegeten en niks bijzonders gemerkt dus ik neem aan dat ze nog goed waren :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:49

Ja die vulling is ook opgeklopt eiwit, maar er zal wel een bepaald iets inzitten dat het lang houdbaar blijft, anders gaat het in de doos in de winkel ook al rotten.

Maar ze blijven best lang goed, hoe lang weet ik niet precies, maar ik zal gewoon proberen en als ze anders smaken weg doen.