Zijn ex blijft tussen ons instaan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wartertje

Zijn ex blijft tussen ons instaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:02

Ik heb jullie raad en hulp even nodig, maar ik wil het vooral even van me afschrijven. Sorry voor het lange verhaal :)

Begin vorig jaar heb ik een jongen leren kennen, ik noem hem even B. B is in een korte tijd een supergoede vriend van me geworden en had een vriendin toen ik hem leerde kennen. Uiteindelijk is dit kort daarna op de klippen gelopen owv bedrog (van haar kant). We hebben vaak leuke dingen gedaan en zijn echt hele close maatjes geworden. Ik de zomervakantie volgde dan onze eerste zoen. We wouden dit zo geheim mogelijk houden omdat zowel hij als ik niet klaar was voor een relatie. Na een tijdje hield ik het niet meer en heb ik hem mijn gevoelens opgebiecht en gezegd dat het zo niet verder kan.

Hij was van slag, hij wilde me helemaal niet kwijt ed. We zijn nog een tijdje aan het 'klooien' geweest tot ik een weekendje met hem en zijn gezin mee op vakantie ging. Ik heb toen (echt heel toevallig) over zijn schouder een smsje naar zijn ex zien sturen waarin stond dat hij van haar hield en dat hij haar miste. Ik was totaal van slag en heb er dan ook flink ruzie over gemaakt (omdat we nog steeds zoenden, samen sliepen ed...)

Hij heeft toen wel duizend maal zijn excuses aangeboden en gezegd dat het zo écht niet bedoeld was, ik gaf hem een nieuwe kans en we gingen weer als dikke -zoenende- maatjes door het leven. Uiteindelijk ben ik er dan via-via achtergekomen dat hij nog wel eens met zijn ex afsprak.. Even later kwam dan ook doodleuk dat hij terug met zijn ex samenwas. Sinsdien is voor mij de oorlog verklaard.
Ik heb lange tijd ruzie met hem gehad, niet om het feit dat hij een vriendin had, maar om het feit dat hij er tegen mij altijd over gelogen had.

Al die tijd heb ik hem genegeerd, ik koos voor mezelf en wou door het leven zonder hem. Ik heb hem in al die tijd ook geen greintje gemist. Even na nieuwjaar had ik hem een sms gestuurd met gelukkig nieuwjaar en hoe het nu over hem ging. Ik kreeg vrijwel direct een sms terug en we hebben uren op msn gezeten. Ondertussen had ik ook al een nieuwe vriend -was eerder een flirt dan een echte relatie- en daar ging het totaal bergaf mee (persoonlijke redenen van zijn kant). We hebben een ontzettend fijn gesprek gehad over de hoe en waarom van alles wat er tussen mij en hem gebeurd is. Hij vertelde mij dat de relatie met zijn vriendin totaal op de klippen liep en dat zijn besluit vaststond en hij het uit wilde maken.

Ik al de tijd dat ik nog met hem overweg kon heb ik hem wel 1000 keer gewaarschuwd over zijn ex (ik ken haar). Maar hij heeft mij, in mijn ogen, nooit geloofd. Achteraf heb ik over bijna àlles gelijk gekregen en hij vertelde me dat mijn gezegdes altijd in zijn achterhoofd hebben gezeten.

Nu kreeg ik mijn gelijk en hij wilde mij graag nog eens zien. Ik heb toegegeven en nadat we elkaar weer gezien hadden voelde ik me thuis. We hadden elkaar zó ontzettend hard gemist dat we beide begonnen te huilen. Het was heel intens en wat ik met hem heb valt niet te beschrijven :)

Nu een tijdje later, zijn we weer allerbeste maatjes en we zoenen ook waar broer, zus en ouders bijzijn, in het openbaar en hij knuffelt me ook zonder probleem. Maar nu begin ik de laatste tijd héél erg te merken dat zijn es tussen ons in blijft staan.
Telkens herinner ik me haar en hoe B. mij behandelt heeft, ik blijf ergens héél diep wantrouwen en dat wil ik echt niet. Ik zie hem graag en hij mij ook, maar zijn ex blijft me te hard bij. Hij vind dit gevoel echt rot en heeft wel ontelbaar keer zijn excuses aangeboden voor alles wat er gebeurd is. Mensen maken fouten, akkoord. Maar hij heeft me hard gekwetst om me zo te beliegen toen..

Iemand ervaring met zulke dingen? We zien elkaar écht graag, maar ik ben het zo beu dat het zo moet! Ben ik nou zo onredelijk? Moet ik hem nu laten, of moet ik er gewoon heel hard voor gaan?

Hulp..

Mars

Re: Zijn ex blijft tussen ons instaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:01

Hm lastig zeg, heb hier zelf geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je het er nog moeilijk mee hebt. Je bent tenslotte gekwetst door hem met zijn ex en bent bang dat dit weer zal gebeuren en dat is ook heel logisch. Ik denk dat het belangrijk is te blijven praten met hem, vertel hoe je je voelt en hoe moeilijk je dat vind.
Als je dingen gaat oppotten raak je verder van elkaar verwijderd en ontstaat er onbegrip, communicatie is dus heel belangrijk. Is er iets waardoor je je beter/minder wantrouwig zou voelen?
Iets dat hij of jij kunt doen waardoor je je meer op je gemak voelt of in ieder geval wat meer vertrouwen krijgt?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 08:55

Ik zou het niet aankunnen. Het feit dat hij je zoveel pijn heeft gedaan die eerste keer, dat vergeet je niet. Sommige dingen zijn aanwezig, of schakel je in op een moment dat er iets vreemds gebeurt. Je bent niet meer gerust, ten minste, ik zou niet met die stress, angst en spanning kunnen leven.

Ik zou dan voor mezelf kiezen. Liever gezond alleen dan ziek in een relatie. Ooit eens van iemand gehoord, meet die vaak aan mezelf, werkt altijd.

Wens je heel veel sterkte en geluk!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:20

In mijn opleiding heb ik de theoretische en wetenschappelijke kanten van liefdesrelaties leren kennen.. De grootste fout welke gemaakt wordt door heel veel liefdesstellen is hun eigen normen, waardes, principes en leven opzij te zetten voor hun partner. Ze storten zich volledig op hun 'nieuwe leven', nieuwe partner en het goede gevoel..

De basis van iedere goede relatie moet aan ieder goed punt voldoen:

* wederzijds respect en vertrouwen
* ieder moet zijn eigen identiteit tot kunnen behouden (kleine dingetejs aanpassen is niet erg, maar je niet jezelf of de ander willen veranderen voor je relatie!)
* communicatie op een gelijk niveau, je moet elkaar begrijpen of dat dit nou met woorden of gebaren is!

Daarbij is het van belang dat je van elkaar weet wat de normen, waardes en principes an ieder zijn, zodat je hier rekening mee kan houden..

Ga voor jezelf na of deze relatie hieraan kan voldoen, twijfel je eraan kan je dit met hem bespreken! Vlak nooit je gevoel uit met je gedachte, of je gedachte met je gevoel.. JE moet daar een tussenweg in kunnen vinden..

Iig, succes!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:34

Een relatie moet inderdaad gebaseerd zijn op vertrouwen.

een jaar geleden heeft mijn vriend heel erg tegen mij gelogen (over smsen en bellen met een ander meisje) Zelfs zo erg dat hij haar onder een andere naam in zijn telefoon had staan. Je kan begrijpen wat voor deuk dat in mijn vertrouwen in hem heeft gehad.

Hierbij moet je veel praten en nu een jaar later gaat het een stuk beter. Maar dit is wel iets wat heel moeilijk is om overheen te komen. Vraag het je af of het je waard is...
Onthoud wel dat je eigen geluk bovenaan staat, en zolang je niet gelukkig bent is het niet waard.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:37

'He's just not that into you'

Waarom loop je zo achter hem aan als hij duidelijk laat merken ook (nog) niet zonder zijn ex te kunnen?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:40

Charaz schreef:

Waarom loop je zo achter hem aan als hij duidelijk laat merken ook (nog) niet zonder zijn ex te kunnen?

helemaal mee eens. Je kwelt jezelf hier ontzettend mee.
Het zal een zware stap zijn, maar ik zou er toch klaar mee zijn hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:43

Ik zou hem ook laten schieten. Hij speelt een spelletje met jou en met zijn ex.

En jij bent minstens zo dom, want jij láát met je spelen...... je begint al met zoenen met hem terwijl het met zijn vriendin nog niet eens goed en wel uit is, je gaat met zijn gezin op vakantie.....

Je bent gewoon veel te beschikbaar, hij hoeft geen enkele moeite voor je te doen. En als klap op de vuurpijl ben jíj ook nog degene die contact opneemt na een lange periode stilte.......

Laat de mannen maar wat meer moeite voor je doen, laat je veroveren! Je bent toch geen stuk speelgoed, of wel?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:48

Ik denk niet dat het zijn ex is die tussen jullie instaat, maar zijn eigen gedrag....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:37

Inderdaad, zijn ex doet niks nu, maar hij zelf.
HIJ heeft toen ook die fout gemaakt en ik zal er echt niet mee kunnen leven als iemand mij zo bedriegt en over dingen liegt.

En laat hem moeite voor je doen.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:46

LiNdA1986 schreef:
Inderdaad, zijn ex doet niks nu, maar hij zelf.
HIJ heeft toen ook die fout gemaakt en ik zal er echt niet mee kunnen leven als iemand mij zo bedriegt en over dingen liegt.

En laat hem moeite voor je doen.

Helemaal mee eens.
Het is zijn fout!

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:15

Even een vraagje, heeft hij nu nog contact met zijn ex?
Of is het de gedachte aan hem en zijn ex die je zo'n slecht gevoel geeft?

Als het het eerste is zou ik zeggen dat je vooral aan jezelf moet denken en mss een goed nadenken of hij dan wel echt de perfect match is voor jou...

Is het het tweede, tja, dat moet je helemaal zelf uitmaken, als hij veranderd is, gaat hij toch de goede kant op? Hij heeft idd een fout gemaakt in het verleden, maar op een gegeven moment ga je echt moeten stoppen met daaraan te denken, want zo maak je jezelf (en mss ook je relatie) kapot...

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:54

Iedereen heeft recht op een 2e kans. Maar denk erom dat het er niet meer worden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:06

Iedereen heeft absoluut recht op een 2e kans…

Maahaaar…hij speelt met je. Hij zal gerust wel om je geven maar ik krijg het idee dat ook hij met zichzelf in de knoop zit.

Laat hem maar bewijzen hoe graag hij je wilt en wat hij daarvoor over heeft!

Ik zou zeggen, doe beiden een stapje terug, leg hem ook uit waarom en hou het contact een tijd heel beperkt. Net zo lang tot jij alles weer emotioneel op een rijtje hebt.

Hoe je eraan komt raak je er ook weer van af en zo zal het altijd blijven.

Probeer eens een gezamenlijke time-out. Als hij je in die periode of de periode erna helemaal overstelpt met alles, dan moet je er ook voor de volle 100% voor gaan…
Zolang jij hem niet geheel kunt vertrouwen, vergeet het dan maar. Jij zult achterdochtig blijven, hoe graag je dat ook niet wilt, het gaat op den duur wellicht een obsessie voor je worden en je gaat hem op alle punten controleren en testen…
Dat is niet goed, kies voor je eigen (levens)geluk!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:34

Heeft hij nu nog contact met zijn ex?

Ik heb eigenlijk hetzelfde gehad als wat jij beschrijft.
Die jongen heeft geen contact meer met dat meisje, ze zijn met ruzie uit elkaar gegaan uiteindelijk, maar we komen haar wel nog vaker tegen en ook via wederzijdse vrienden.
Ondanks dat er nu echt geen contact meer is tussen die twee blijft het heel erg aan me "knagen" zeg maar wat er gebeurd is, en daarom heb ik een punt gezet achter de relatie.
Als ik haar zie voel k ook echt een enorme boosheid opkomen terwijl we (voordat we allebei die jongen leerden kennen) best goed met elkaar konden opschieten.
Eigenlijk zit de fout niet bij haar, maar bij het gedrag van die jongen!

Een moeilijke situatie zowel qua gevoel als qua verstand, dus ik wens je heel veel wijsheid toe zodat je een keuze kunt maken die voor jou het beste is!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:57

Paradox schreef:
Iedereen heeft recht op een 2e kans. Maar denk erom dat het er niet meer worden.

Inderdaad, als de TS echt gek op hem is en er nog een gevoel bij hebt dat het goed kan komen, dan moet ze het nog een kans geven, maar zeker geen 3e!!!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:34

Billy schreef:
Ik denk niet dat het zijn ex is die tussen jullie instaat, maar zijn eigen gedrag....

Dit is idd ook wat ik uit jouw verhaal opmaak.Z'n ex heeft volgens mij niets fout gedaan, niet gestookt of wat...

Ik zou overigens niet meer met hem verder kunnen. Ik ben zo iemand die hem dat altijd zal blijven verwijten tijdens ruzies of wat dan ook. Dat vriendlief zegt 'je bent een uur te laat, had je niet even kunnen bellen' en dat ik dan zeg 'ach zeur niet ik bedrieg jou tenminste niet'

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:46

Ik heb hier ervaring mee. We gingen aan de haal toen het nog niet eens echt uit was met zijn vriendin (naïviteit van mijn kant), maar het was al wel duidelijk dat het niet meer ging lopen. Vervolgens sprak meneer nog regelmatig met zijn ex aan de telefoon en liep dan de kamer uit. Ook vond ik een string van desbetreffende ex terwijl wij de avond ervoor seks hadden gehad. Hij maakte het goed met mij, om vervolgens een aantal weken later doodleuk aan te kondigen dat hij en zijn ex het weer gaan proberen. Een paar dagen later ging het toch niet door, meneer ging weer verder aan de haal met mij. Totdat ik het he-le-maal zat werd en contact met hem verbrak voor een aantal maanden en sinds een aantal weken definitief.

Je bent een rebound-meisje, klaar. Hij zit duidelijk met zijn ex in z'n hoofd, maar vindt het wel leuk om jou erbij te hebben voor het plezier en geluk wat hij ervan krijgt. Maar of hij zich ooit aan je zal binden? Nee.
Hou de eer aan jezelf en loop weg van deze jongen die duidelijk teveel met zichzelf (en zijn ex) bezig is om met jou bezig te kunnen houden. Ik zou het niet accepteren als iemand mij niet wil/kan geven wat ik wil.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:47

Ik heb nooit met hem gezoend terwijl hij wat had. Hij heeft moeite gehad met het einde van zijn relatie en in die tijd zijn we gewoon maatjes geweest. We hebben pas gezoend nàdat we erover gesproken hebben en omdat we dit beide wilde.

Overigens heeft hij nu totaal geen contact meer met zijn ex, hij draagt een grote haat voor haar omdat hij er nu pas achter is gekomen dat zij hem wéér bedrogen had.

Hij heeft vaak jankend op mijn schoot gehangen nadat we terug 'samenwaren' omdat hij het zo erg vond wat hij mij had aangedaan, hij was er met zijn hoofd niet bij zei die. Overigens heb ik zijn excuses wel aanvaard, maar met zelfmedelijden hoeft hij bij mij niet af te komen.

Tussen hem en zijn ex is het helemaal klaar over nu, dat was eerst anders. Hij heeft een misstap begaan en die misstap heb ik hem vergeven, dat heeft totaal niets te maken met onze situatie nu.

Het probleem is: Het gaat goed tussen ons nu, het vertrouwen is er grotendeels wel en het gaat goed. Maar soms lijkt het alsof zijn ex 'erbij' is. Laatst waren we bv in de cinemazaal en we zaten op de achterste rij.
Nu weet ik dat hij terug met haar iets begon toen ze in de cinemazaal op de achterste rij zaten (in dezelfde zaal) en dan krimpt mijn maag helemaal ineen. En het is dàt gevoel dat ik weg wil!
Laatst bijgewerkt door Wartertje op 12-03-09 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:49

Charaz schreef:

Dit zie je totaal verkeerd :) Hij kan wél zonder zijn ex, ze zijn nu al een kleine 3 maanden officieel uit elkaar hoor. Hij kan perfect zonder haar en dat laat hij ook merken ook, hij haat haar.
Lees mijn bovenstaande post eens, misschien snap je het probleem dan iets beter :)

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:50

Zitaswoon schreef:
Is het het tweede, tja, dat moet je helemaal zelf uitmaken, als hij veranderd is, gaat hij toch de goede kant op? Hij heeft idd een fout gemaakt in het verleden, maar op een gegeven moment ga je echt moeten stoppen met daaraan te denken, want zo maak je jezelf (en mss ook je relatie) kapot...

Dat denkt de meerderheid er ook over :) Ik maak mezelf gek en ik moet me over haar heenzetten. Hij heeft mij trouwens ook nooit echt bedrogen want we hebben ook nooit iets officeel gehad, maar het ging er mij over dat hij erover loog.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:53

Wartertje schreef:
Charaz schreef:

Dit zie je totaal verkeerd :) Hij kan wél zonder zijn ex, ze zijn nu al een kleine 3 maanden officieel uit elkaar hoor. Hij kan perfect zonder haar en dat laat hij ook merken ook, hij haat haar.
Lees mijn bovenstaande post eens, misschien snap je het probleem dan iets beter :)

Ja dat dacht je de vorige keer ook :=
Ik ga met een post boven mij mee, jij bent het rebound-meisje.

Om op de topictitel te reageren, ik vind het niet zo gek dat zij nog tussen jullie instaat...
Dat zal ook wel zo blijven denk ik.

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:54

Yessy schreef:
Billy schreef:

Dit is idd ook wat ik uit jouw verhaal opmaak.Z'n ex heeft volgens mij niets fout gedaan, niet gestookt of wat...

Zijn ex was overigens echt een smerige meid. We hadden goed contact omdat hij zowel mij als haar beloog (ik wist niets van haar en zij niets van mij) en we waren het erover eens dat we hem nooit meer wilde zien.
Uiteindelijk is zij degene die iets met hem wilde beginnen en hij (je hebt bij mijn weten toch altijd wel een kleine zwak voor je ex..) heeft daar blindelings in toegestemd. Ik neem hem ook niets zwaar kwalijk, liefde maakt blind :)
Ze heeft ook meermaals gestookt tussen mij en hem. Ik zou een ander hebben, ik zou haar geslagen hebben ed ed. En daar was echt totaal niets van waar!

Wartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 17:56

Mereltje schreef:
Wartertje schreef:

Ja dat dacht je de vorige keer ook :=
Ik ga met een post boven mij mee, jij bent het rebound-meisje.

Om op de topictitel te reageren, ik vind het niet zo gek dat zij nog tussen jullie instaat...
Dat zal ook wel zo blijven denk ik.

Inderdaad! Dat zeg ik hem ook. Hij zegt tege me: ik haat haar, ik wil haar nooit meer! En als ik dan zeg: dat zei je vorige keer ook dan weet hij niet meer wat zeggen. Hij wil me altijd maar overtuigen dat hij haar niet meer terug wilt, dat hij een fout heeft begaan en dat hij stom is geweest.

Ik ga mijn mening overigens niet veranderen, we zijn elkaar graag en we zien wel wat eruit groeit. Iedereen maakt fouten en ik heb hem zijn fout vergeven, niet vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:10

Wartertje schreef:
Inderdaad! Dat zeg ik hem ook. Hij zegt tege me: ik haat haar, ik wil haar nooit meer!

Kijk en door zo'n uitspraak ga ik dus twijfelen aan de oprechtheid van jou vriend naar haar toe....Waarom moet hij haar haten, probeerd hij hiermee zijn diepe liefde voor haar weg et drukken?
Als ik je verhaal zo lees weet ik haast wel zeker dat jou gevoel niet geheel onterecht is..Ze staat nog wel degelijk tussen jullei in maar dat ligt niet aan haar...Maar aan je vriendje.