late vraag, belasting-aftrek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

late vraag, belasting-aftrek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:51

Ik heb nog nooit eerder echt belasting gedaan, vandaar dat ik deze domme vraag nu hier stel :o.

Ik zit me net mijn belasting nogmaals te bekijken en zie warempel, dat ik mijn bril, studiekosten en reiskosten van en naar mijn zieke vader mag aftrekken, wat ik toch wel érg prettig vind...
Maar hoe werkt dit, komt dit op de digitale versie op het overzicht te staan ? (op de pagina zelf zegt hij namelijk dat ik geld terug krijg maar op het overzicht niet...?).
En wanneer/hoe krijg je dit?

Anoniem

Re: late vraag, belasting-aftrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:55

Als je alles goed in hebt gevuld staat er op het laatste scherm wat je terugkrijgt of moet betalen.. Dat je die kosten op mag geven wil niet zeggen dat je het terugkrijgt. Dat ligt aan de rest. Alsd jij veel belasting moet betalen worden die kosten die je op mag geven in mindering gebracht en als je belasting terugkrijgt krijg je door die opgaaf nog wat meer terug. Zoiezo krijg je niet het bedrag terug wat je opgeeft, gaat allemaal met percentages..

luuntje

Re: late vraag, belasting-aftrek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:01

Kosten van en naar het ziekenhuis, bril, steunzolen, etc kan je invullen als buitengewone uitgaven.
Je krijgt niet het hele bedrag uitgekeerd maar een gedeelte.