Foute 1 april grappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Foute 1 april grappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:07

Aangezien het er weer aankomt: Wat is jouw ervaring met foute 1 aprilgrappen?

Ik hoorde laatst van mijn ouders over hun eerste grote ruzie. Ze woonden toen net samen, en mijn vader werkte in Saoedi Arabie, 3 maanden daar en 1 maand hier ofzo. Hij was s' avonds thuis gekomen, en werden s' morgens samen wakker. Mijn vader draaide zich naar haar toe, en zei 'Eef, je moet je even laten checken, ik heb in Saoedi waarschijnlijk wat opgelopen. (een soa) Waarop mijn moeder zei 'Dan ben jíj degene die zich moet laten checken volgens mij'. Waarop mijn vader weer zei: '1 April...'. Toen pas werd mijn mama echt razend! Ze heeft hem er acuut uitgegooid omdat ze het zo'n smakeloze grap vond. Hij mocht pas na 2 dagen terugkomen. Helaas is zijn humor nog steeds zo beroerd :=

Dreamer_S

Re: Foute 1 april grappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:19

Hahaha die is zeker smakeloos, maar achteraf wel grappig ;)

Ik vind die foute 1aprilgrapjes echt van die dingen als 'je veter zit los' ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:32

Ik vind hem best geniaal eigenlijk? :')

Echt slechte grappen kan ik zo niet op komen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:33

Waha die is echt goed.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:34

Haha ik vind m ook wel leuk! Al zou ik denk ook niet zo hard erom kunnen lachen als het mij zou gebeuren..

Ik doe eigenlijk niet aan 1 april...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:34

de aller leukste 1 april grap is nog altijd de stekkertjes omwisselen van de muis en het toetsenbord van je baas/collega.
Ik lig echt ieder jaar weer helemaal dubbel hierom; vooral die verbaasde gezichten erbij :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:35

Ik doe altijd aan 1 april ook op bokt,ik had al weer een goeie voor bokt maar er kwam wat tussen helaas.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:35

Wildgirl schreef:
de aller leukste 1 april grap is nog altijd de stekkertjes omwisselen van de muis en het toetsenbord van je baas/collega.
Ik lig echt ieder jaar weer helemaal dubbel hierom; vooral die verbaasde gezichten erbij :D

die ga ik onthouden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:38

Doorzichtig plastic om de pleepot trekken, krijg je zo'n rotzooitje van :Y)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:39

Of heel fout: een stuk doorzichtig folie over onder de wc bril plaatsen op het werk. Hebben ze bij ons toen ook gedaan. We hadden 1 wc voor de afdeling waar mannen en vrouwen gezamelijk hun behoefte moesten doen. Op een gegeven moment moest een man poepen en hij staat erom bekend dat hij zo wegloopt zonder door te trekken. :')
Dus resultaat: heel de afdeling kon meegenieten van zijn behoefte.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:40

Gatverdarrie geen goed idee dus.

LiNdA1986

Die is wel heel smerig.

Snadrem

Ik ging altijd helemaal los op 1 april :D

* Klein zwart plakbandje over het zendertje van de afstandsbediening (dan doet hij het niet meer)
* suikerpot leeggooien en vullen met zout :=
* met ouderwetse telefoons: de haak vastplakken met een doorzichtig plakbandje. Als de telefoon dan rinkelde, en je nam op... dan rinkelde hij nog steeds _O-
* de muis instellen voor linkshandigen

En zo kan ik nog wel even doorgaan :')

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:41

:') Iemand zei een keer tegen mij dat mijn veter los zat (hoe origineel..). Ik kijken, had ik geeneens schoenen met veters aan :o . Ik schaamde me wel een beetje.

Ik kan hier wel goede tips uithalen, geweldig :P

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:42

Leuk topic.. Wil nog iets gemeens en grappigs bij mijn vriend doen Haha heb echter nog geen idee wat!! DUs ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:43

Silvaantje schreef:
Hahaha die is zeker smakeloos, maar achteraf wel grappig ;)

Ik vind die foute 1aprilgrapjes echt van die dingen als 'je veter zit los' ofzo..

tja die vind ik ook fout, maar we hebben zelf wel zo'n afgezaagde 1 aprilgrap uitgehaald...(met mn klas)
we hadden van te voren al gezegt tegen de docent dat we op 1 april zout in de suikerpot zouden doen, zelfs de dag van tevoren nog.
dus wij hadden mooi op 1 april de suikerpot vol gedaan met zout, en die onnozele gast had ook gewoon niets door, dus die heeft een lekker slokje zoute thee gehad!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:44

Wij hebben trouwens vorig jaar op het werk met een collega ook zooooooooo iets grappigs gedaan...

Pindakaas aan de hoorn van de telefoon gesmeerd (enkel het bovenste stukje anders wordt je toestel zelf ook vies en valt het op..
Hebben wij hem opgebeld hij zo Met ED.. Wij hallo met Kaas.. Hij zegt met wie?? Met Kaas, pindakaas... En toen kreeg hij in de gaten dat zijn hele oor vol pindakaas zat!! Geweldig wat hebben wij gelachen!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:46

Wildgirl schreef:

Of een printscreen maken van de achtergrond, deze gebruiken als afbeelding voor de achtergrond en dan de pictogrammen onzichtbaar maken.

Oud toetsenbord pakken en daar tuinkers in strooien, wat water bij en een paar dagen van tevoren in een warme zonnige ruimte zetten, en dan 1 april smorgens vroeg (voordat je collega er is) op zijn/haar bureau zetten :j

Een glaasje water op een bureaustoel leeg gooien, collega natte kont :j

beeldscherm van je collega's een kwartslag draaien (hier werkt dat met ctrl alst en dan de pijltjes gebruiken).

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:46

die is idd niet zo mooi nee ;)

2 jaar terug hadden we wel een mooie thuis
mijn zus vroeg aan me moeder: wil je koffie hebben: waarop zei andwoorde: jaa lekker...
dus zuslief na de keuken doen alsof ze koffie zette, en loopt met een leeg kopje naar haar toe
struikeld vlak voor haar over het vloerkleed en moeders helemaal al zittend van; oo oliebol al die koffie gaat over me heen! ze zach dat die leeg was later, en oeders en zus helemaal lachen, me zus hield het niet meer en plaste zo zittend op de grond :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:48

De muis instellen voor linkshandigen & de schermen op t werk veranderen, dan zie je niks op je eigen scherm maar die van je collega gaat dan echt helemaal tekeer _O-

Als iemand anders bijv een philips tv heeft en jij ook dan kan je met die afstandsbediening ook van buiten het geluid harder en zachter zetten e.d. Had ik vorig jaar gedaan bij mn tante. Die dacht dat er wat engs in dr huis zat _O- Zat gewoon in de tuin....

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:49

@ marietje: oehhh wat ben jij gemeen!
maar als iemand mijn toetsenbord durft om te draaien kan ik hem weer fiksen!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:49

brilliant topic dit,zo doe ik heel wat leuke ideen op!
de folie over de wc is een goede en ook de muizen van het toetsenbord van je collega's omwisselen haha!

mijn zus belde mijn moeder op met het nieuws dat ze zwanger was haha(ze was toen 17)en mijn moeder kreeg zowat een beroerte en moest even gaan zitten haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:55

@knooopje: die is ook best gemeen he :') Ik zou het niet weten dit jaar :D

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:56

Ik heb ooit gewerkt op een klein rondvaartschip. In de herfst is hij uit het water gehaald om opnieuw geteerd te worden en mijn (toenmalige) vriend heeft de boegschroef naar beneden verplaatst omdat deze boven water draaide (lekker handig). Eind Maart werd het schip weer te water gelaten.....en 1 April heb ik mn vriend gebeld met de vraag of hij heeeeeel zeker wist het schip weer goed gelast te hebben. "Ja natuurlijk, hoezo???" "Nou, het schip is zojuist gezonken op het Zuidlaardermeer..." (daar staat op het diepste punt ongeveer 80 cm water:)). Voor ik nog iets kon zeggen had hij opgehangen en de schipper gebeld, die lag natuurlijk meteen in een deuk van het lachen. Vrienlief kon het niet waarderen en ik zal zn woorden niet herhalen toen hij mij na een aantal minuten terugbelde nadat de schipper hem van de datum had overtuigd........

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:56

siskeh schreef:
@ marietje: oehhh wat ben jij gemeen!
maar als iemand mijn toetsenbord durft om te draaien kan ik hem weer fiksen!

Mijn collega's zijn digibeten :j

geeft leuke effecten, als ze irritant zijn even langs lopen en snel met een (voor hun onzichtbare) toetscombinatie het scherm draaien.
Geheid dat ze met hun hoofd schuinhhouden om toch te kunnen werken.

En dat bureaublad... erg grappig als ze daarvoor de systeem beheerder bellen (extern) die wil dan graag dat ze "kijk met mij mee" aan zetten (wat natuurlijk niet lukt, want niks doet het meer volgens hun).

Systeem beheerder stuurt ze door naar mij, en binnen een paar tellen (als ze even niet kijken) werkt alles weer en vraag ik: wat was nou het probleem? alles doet het gewoon hoor!