Nummers van cd op computer zetten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Nummers van cd op computer zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 01:52

Ik heb hier denk ik wel 200 cd's liggen(allemaal orgineel). Waaronder een paar cd's met nummers van lang lang geleden. Nummers die nooit echt grote hits geweest zijn, maar ik des te leuker vind.Maar nergens weer terug te vinden.

Ik heb dus geen cd speler meer. Maar wel een compu. Maar om nou de hele tijd met cd's in de weer te zijn, gaat meestal om 1 nummer van een hele cd }:0 daarbij heb ik voornamelijk muziek aan als ik met huishouden bezig ben. En denk niet dat toby erg blij wordt van natte zeep vingers :D

Dus mijn vraag is, kan ik op een 1 of andere manier de nummers op mijn computer zetten???

Inujojo

Re: Nummers van cd op computer zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 02:17

Via windows mediaplayer kan je de bestanden op je cd rippen naar je muziekbibliotheek op je computer :j

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 02:19

Inujojo schreef:
Via windows mediaplayer kan je de bestanden op je cd rippen naar je muziekbibliotheek op je computer :j

o? Vroeg mij al heel lang af waar dat rippen nou voor was :)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 02:01

je hebt ook imtoo cdripper. kan je zo downloade via google:)

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:04

meestal krijg je dan bestandjes van ongeveer 1kb ofzo. heel erg klein. en die kan je dan met een programmaatje (audiograbber) omzetten naar mp3 bestanden zodat je ze ook op de computer kan luisteren zonder de cd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:10

Heb het toevallig v.d week nog gedaan. Heb net als jij al die cd's met dat ene nummertje erop. Aangezien ik ga emigreren kan ik onmogelijk alles meenemen.

Als je die cd in je computer stopt en je opent windows mediaplayer, kun je dus aanvinken welk nummer je wel en niet wilt.
Indien windows mediaplayer het verhaal vervolgens neerzet als onbekend: gewoon downloaden. Daarna kun je namelijk zelf de naam e.d gewoon handmatig wijzigen zodat jij weet waar het omgaat.
Veel succes, het is echt niet moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:40

Met iTunes kan het ook. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:16

Ja, maar nu heb ik toch ook een vraagje dat hiermee te maken heeft: als ik dan CD's aan het rippen ben, dan zoekt WMP de verkeerde titels bij de cd's... hoe kan ik dat voorkomen? (ook mist weleens de cd hoes)