AGM scooter Slecht?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:26

K krijg binnenkort een scooter, en ben nu dus hard op zoek naar een leuke! En ik ben gevallen op de AGM Sport scooter.


Nu vraag ik me af, hebben jullie ervaring met deze scooter?
Het is de bedoeling dat ik ermee naar school ga en naar vriendlief en gewoon een beetje rondjes rijden.
Ik ben dus niet van plan hem op te voeren ( tuurlijk mag hij wel harder, maar k hoef geen 80 te gaan ) en ook ben ik niet van plan er zelf aan te gaan sleutelen aangezien ik er dus geen verstand van heb.

Dus voor mij zou het dan een goede scooter moeten zijn, volgens de reacties op google.
Wat denken jullie? hebben jullie enige ervaring hiermee? En wat zouden jullie doen, een AGM sport kopen, of doorsparen voor een duurdere ( misschien betere ) scooter ?
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-02-16 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: OP aangepast naar maatstaven ED

xSalina

Berichten: 667
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:21

hee,


ik heb zelf een piaggio typhoon erg fijn ding niet te zwaar.
even een opsomming
yamaha neos is ook een fijne scooter 2e hands heb je deze voor +- 850..
yamaha aerox zijn erg duur om er een aan te schaffen
aprillia sr heb je ook in een injectie en deze zijn duur, + als deze moeten worden gemaakt is het ook duur en word bijna nergens meer gedaan,
yamaha jog ook fijne scooter maar volgends mij ook redelijk duur in aanschaf.
piaggio zipp zijn ook zeer goede scooters.

misschien dat je er wat wijzer uit bent geworden..
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-02-16 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast ivm richtlijnen ED

Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 09:04

Oke dankjewel :) Ik zit idd op marktplaats ook te zoeken, maar echt veel leuke modellen naar myn smaak zijn er niet, en die agm sport is wl iets wat ik wil ( qua uiterlijk ) maar als hij verder niet goed is, dan ben je weer duurder uit in reparatie etc..

Voor een jog had ik ook al gekeken, daar ging mn eerste keus naar uit, maar heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik dacht ; Waauww dat is hem!

Eleionomae

Berichten: 19616
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:27

Kun je niet beter op zoek naar een leuke 2e handse aprillia of Peugot? Mijn vriend had voor zijn modena een aprillia en een peugot beide 2e hands waar hij met veel plezier op heeft rond gescheurd :) En vaak zijn de iets oudere aprillia SR's nog zonder injectie en daar zijn ook nog genoeg onderdelen voor te krijgen waardoor hij niet heel duur in onderhoud hoeft te zijn ;)
Laatst bijgewerkt door Coby op 21-02-16 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast ivm richtlijnen ED

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:38

Ik had er een.. Blegh!! Na 500km deed ie het al niet meer, benzine slang goed gelegd en toen deed hij het weer. Hij reed 35km/u. Vrij langzaam! Hij trok wel snel op en maakt een super leuk geluid maar das dan ook alles mee gezegt. M'n beste vriendin kreeg er een ongeluk mee(had niks) Scooter was total loss verklaard. De remmen deden het vrij slecht vond ik. Ook na 6x opnieuw afgesteld te zijn. Ik heb nu een piaggio Zip. Zeer betrouwbare zuinige scooter. Heb er nooit problemen mee gehad en deze rijd 43km/u. Dit is een snorscooter. Ik tank 1x in de 2weken 10euro. En dan rijd ik nog best aardig wat km's. Qua onderhoud krijgt die van mij alleen zijn beurtjes. Hij rijd lekker, is makkelijke en kort door de bocht te krijgen en trekt lekker snel op. Maar AGM zou ik NOOIT meer nemen :+

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 20:18

Ik heb geen AGM maar wel een chinees.
Rijdt al bijna 2000km zonder problemen. Ik rijd gem. 110-120 km per week

Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 22:01

Veel negatieve reacties dus.. Ik begin nu wel erg te twijfelen :+ Niet alle scooters zijn het zelfde natuurlijk, maargoed, wel weer van het zelfde merk....
Blijft lastig, een goede scoot vinden

Anne.

Berichten: 5147
Geregistreerd: 02-08-08

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 16:44

Mijn AGM heeft al dik 2000KM gereden met enkele problemen, maar dat komt omdat ik gewoon weinig rijd. De accu is en keertje vervangen.. maar dat was het dan ook. :)

Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 18:37

Anne. schreef:
Mijn AGM heeft al dik 2000KM gereden met enkele problemen, maar dat komt omdat ik gewoon weinig rijd. De accu is en keertje vervangen.. maar dat was het dan ook. :)


Mag ik vragen hoevaak je rijd? En hoe je er mee omgaat? Heb je hem opgevoerd?

Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 16:37

Hier mag een slotje op, ik ben voorzien van een scooter. Een aerox :D

Mallow

Berichten: 4698
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:38

Yamaha zijn top scooters :D
Veel plezier met je brommer!

Stephaniiee_

Berichten: 2202
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Moordrecht

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 18:08

Ja dat weet ik :D Maar AGM sprak me ook aan ( met name dankzij de prijs ) maar yamaha is toch net iets beter, wel duurder, maar je hebt wel een betere kwaliteit!

IvysToeter

Berichten: 11915
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: AGM scooter Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:15

je kunt beter voor een wat 'bekender' en duurder merk gaan dan het eerste beste B merk om het zo maar te noemen.
Kymco is ook wel goed en peugeot ook wel.
net als inderdaad yamaha, aprillia etc.
wat er dus al genoemd is.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:09

Ik heb met mij AGM GP1 (ook sportmodelletje) anders geen problemen hoor?
Hij trekt pittig op, gaat met 2 personen 47 en alleen gaat hij rondom de 55 (het is een snor, 25 km dus)
ik heb hem op laten voeren bij de dealer zonder dat de garantie zou komen te vervallen.

Ik heb hem sinds vrijdag en heb nu 230 km op de teller staan. Ik had een volle tank en bij de 180 km hoefde ik pas weer te tanken :+ dus zuinig is hij zeker! en dat terwijl ik pittig optrek etc.

AGM valt denk ik niet over 1 kam te scheren door een paar nare ervaringen :n met aerox en piaggio zip heb ik ook zat problemen gehad hoor, eveneens als de peugeot looxor... ik denk niet dat je over een merk kunt zeggen dat hij 'slecht' of 'goed' is, natuurlijk is de kwaliteit wel anders, maar daar betaal je ook voor. Dat is bij alle scootermerken :)

alsnog veel plezier met je Aerox hoor, maar ik vermeld dit hier even gezien er ook mensen zoeken op AGM scooters, en er wel degelijk ook goeie ervaringen mee zijn!