naar de wc tijdens een rijles

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

naar de wc tijdens een rijles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 15:59

oke..om een lang verhaal kort te maken.. ik ben een enooooorm zeikwijf.. :o heb een zwakke blaas en daarbij de angst om op onbekende plaatsen naar het toilet te moeten, terwijl het niet kan

nu ga ik vanavond voor het eerst bij een manege rijden.. en ik ben bang dat ik er weer last van krijg..
ik weet dat er een toilet aanwezig is maar ik weet niet of je zomaar onder de les naar het toilet kan/mag

en nu zit ik me weer helemaal druk te maken..
kan je tijdens het rijden gewoon naar het toilet??

Alexx

Re: naar de wc tijdens een rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:00

ja, meestal wel. Maar ga gewoon even van te voren en drink niet teveel. Dan komt het vast wel goed. Het is maar een uurtje toch?

StillAngel

Ga dan daarvoor? En niet constant aan denken, anders moet je juist.. Dus gewoon gezellig met mensen praten, veel vragen stellen en NIET aan die wc denken :P

Anoniem

Wij mochten eigenlijk niet, of je moest heeeel nodig. :+
Maar als je een zwakke blaas hebt word er vast wel een uitzondering voor je gemaakt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:01

Natuurlijk kan dat!
Als je erg naar de wc moet, dan kun je toch niet meer normaal ontspannen op je paard zitten? Ik niet iig, krijg er ook buikpijn van.

Anders van te voren gewoon even tegen de instructeur/instructrice zeggen, dan zal het zeker geen probleem zijn.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:01

Vlak voor je les naar de wc gaan en er vooral tijdens de les niet aan denken. Als je echt moet gewoon even zeggen en dan kan je zo naar de wc :)

Mistiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:02

Dat ligt denk ik aan de instructeur.
Op de manege waar ik vroeger reed vond niemand het een probleem.
Misschien kun je van te voren even tegen je instructeur zeggen dat je dit probleem hebt, dan zal ze er best begrip voor hebben!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:03

Ja hoor :j
Bij ons mocht het gewoon. Ga gewoon ervoor nog eventjes en anders mag je echt wel even afstappen ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:04

ik weet niet of het echt een uurtje is.. het is natuurlijk ook op en af zadelen
maar ben een beetje bang dat ze me raar aan gaan kijken.. je weet hoe het er op sommige manege's aan toe gaat.. en dan vooral bij een nieuweling..
maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van: ik kom hier voor mezelf..

en het er niet aan denken.. is erg moeilijk haha.. kan het niet uitleggen maar het is ook iets dat tussen mijn oren zit.. al jaren.. en krijg vaak paniekaanvallen daardoor

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:06

bij ons mag het alijtd, maar het liefst natuurlijk voor de les.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:06

Heb ook niet zo'n sterke blaas, maar ik red het gewoon als ik voor de les naar de wc ga hoor :j Desnoods even iemand vragen bij de pony te blijven als je 'm al opgezadeld hebt.
Aan iets anders denken helpt ook heel goed idd, vroeger was het nog erger bij mij maar als je je gewoon goed concentreerd op je paard en de instructies vergeet je het vanzelf ;)
En van tevoren gewoon ff vragen aan de instructie, hoef je je iig tijdens het rijden geen zorgen te maken, dat helpt wsl ook wel ;)
Laatst bijgewerkt door _Laura op 10-03-09 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:08

Je hoeft het toch niet in de les te schreeuwen? Je kunt het ook even met de instructrice alleen overleggen, die gaat dat heus niet uitgebreid bespreken tijdens de les.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:09

ik was zowiezo van plan om het voor de les aan te geven bij je instructeur

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:09

Oh ik heb hetzelfde als jij. En als ik krampachtig er niet aan ga denken moet ik alleen maar vaker en sneller. Gewoon van te voren even uitleggen en overleggen. Als jij weet dat je mag gaan als je moet, ben je vast al veel rustiger en heb je er minder last van.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:15

ja dat zowiezo
als het niet mag, ben ik ook gelijk weer weg.. dan maar een andere manege..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:18

Als dat niet mag vind ik het echt belachelijk, als je moet dan moet je, dag!

Komt goed!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:28

Haha herkenbaar := Een van de weinige keren dat ik op een manege reed was ik echt 2 keer gegaan voor de les en toch moest ik tijdens de les := Kon trouwens wel gewoon hoor :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:30

Ik vind ook dat je gewoon moet kunnen gaan als je moet hoor, zou nogal vreemd zijn als je niet naar het toilet zou mogen... Idd even vantevoren aangeven en niet teveel drinken vantevoren. Zelf heb ik meestal wel dat ik zo geconcentreerd ben als ik les heb dat ik het vaak helemaal niet in de gaten heb als ik moet plassen onder het rijden.
Tijdens het afzadelen bedenk ik pas dat het misschien verstandig is een wc op te zoeken :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:32

Mas schreef:
Ik vind ook dat je gewoon moet kunnen gaan als je moet hoor, zou nogal vreemd zijn als je niet naar het toilet zou mogen... Idd even vantevoren aangeven en niet teveel drinken vantevoren. Zelf heb ik meestal wel dat ik zo geconcentreerd ben als ik les heb dat ik het vaak helemaal niet in de gaten heb als ik moet plassen onder het rijden.
Tijdens het afzadelen bedenk ik pas dat het misschien verstandig is een wc op te zoeken :P

haha nou ik hoop dat ik dat ook heb :P
heb vandaag alleen nog maar een half kopje koffie gedronken.. hoop dat het helpt..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:33

Je kan natuurlijk ook te weinig drinken :+
En koffie en thee zijn juist niet zo'n goede keus. :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:35

Alwiene schreef:
Je kan natuurlijk ook te weinig drinken :+
En koffie en thee zijn juist niet zo'n goede keus. :=

koffie is mijn opstart motor.. als ik geen koffie drink, krijg ik koppijn dus ik moet wel :P
normaal had ik nu al 2 a 3 kopjes op.. nu nog maar een halve :P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:36

LimaMambo schreef:
heb vandaag alleen nog maar een half kopje koffie gedronken.. hoop dat het helpt..

heel slim,dan heb je straks nog een blaasontsteking erbij en ben je helemaal ver van huis. ;)

zeg ....ben je eigenlijk ook bezig om je plasprobleem aan te pakken?
tabletten zullen vast werken,maar om het hele probleem op te lossen zou natuurlijk het allermooiste zijn he.
weet je ook hoe het komt waardoor je het daar zo moeilijk mee hebt?

en doe je al spieroefeningen om je plas langer op te houden?

niet flauw bedoeld hoor, en ik denk dat je best mag plasen als je aan het lessen bent ,maar je mist dan wel weer tijd he

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 16:39

ellepel schreef:
LimaMambo schreef:

heel slim,dan heb je straks nog een blaastonsteking erbij en ben je helemaal ver van huis. ;)

zeg ....ben je eigenlijk ook bezig om je plasprobleem aan te pakken?
tabletten zullen vast werken,maar om het hele probleem op te lossen zou natuurlijk het allermooiste zijn he.
weet je ook hoe het komt waardoor je het daar zo moeilijk mee hebt?

en doe je al spierofeningen om je plas langer op te houden?

niet flauw bedoeld hoor, en ik denk dat je best mag plasen als je aan het lessen bent ,maar je mist dan wel weer tijd he

geloof me.. ben er al 5 jaar mee bezig om er vanaf te komen..psych, medicijnen etc.. van alles geprobeerd maar niks heeft geholpen tot nu toe.. en eerlijk gezegd heb ik de hoop een beetje opgegeven.. omdat ik nu ook niet meer weet wat ik er aan kan doen..

en ik dacht juist dat paardrijden goed is voor je bekkenbodem spieren.. dus vandaar ook dat ik weer ga rijden.. maar dan nog zit het ook tussen mijn oren

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:43

Normaal moet het absoluut geen probleem zijn hoor. Gebeurde bij ons vroeger ook wel vaker. Dan hield de lesgeefster gewoon even al stappend de pony aan de hand (je kan het misschien ook net zolang inhouden tot je even wat gaat stappen). Als je echt moet dan moet je gewoon, dus als je op voorhand even kenbaar maakt dat je er problemen mee hebt dan vind ik het heel flauw om er moeilijk over te doen. Het is je hobby immers maar, je verdient er je brood niet mee.

En idd, als je weinig gaat drinken, kijk uit met een blaasonsteking. Geloof me, je gaat nog liever 10 keer op een les naar de wc dan 1 keer een fikse ontsteking :D .

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:46

LimaMambo, wat goed dat je vanavond voor het eerst ga rijden. Ik heb ook je andere topic gelezen dus vindt dit echt een positief bericht, bravo!!!
Inderdaad van te voren (thuis al) naar de wc gaan, daarna niet meer drinken, als het lukt nog een keertje voor de les en het zowiezo tegen de rijinstructeur zeggen.
Veel plezier en probeer er ondanks alle spanning van te genieten. Laat je ons weten hoe het is geweest?