Het gaat om een bezigheid voor iemand met een heel slecht geheugen.
Het verhaal;
Mijn vader zit in een verzorgings tehuis, en heeft letterlijk een (korte termijn)geheugen als een zeef...
Wat je nu zegt, weet hij over een uur niet meer...
Maar grote kans dat hij het zich volgende week weer herinnert.
Nu zit hij dag in dag uit, (uit eigen keuze) maar te zitten op zijn kamertje, hij mag naar buiten, hij mag internetten, hij mag alles wat hij thuis zou mogen.
Maar hij doet het gewoon niet...
En ik zou zo graag zien dat hij iets heeft wat hij graag doet...
Nu heb ik hem een hele kleine dagelijkse taak gegeven, namelijk elke dag een potje met bloemetjes water geven. Dit aan de zorg verteld zodat die hem elke dag zullen herinneren.
Op een papiertje geschreven, aan de deur gehangen etc.
Nu hoor ik net van mijn moeder dat de bloemen er goed bij staan, maar hij vergeten is dat ze van hem zijn en denkt dat ze van het verzorgingshuis zijn
Ik wil hem zo graag iets te doen geven, zodat hij uit zijn bed komt...
Laptop hebben we geprobeert,
Dingen die hij vroeger graag deed geprobeert (knutselen etc),
Ik heb nu de zorg zover dat hij onze 2 ratjes een hun enorme kooi mag "lenen", dat hij hulp krijgt met het herinneren van het voeren en kooi schoonmaken en anders dat het gewoon gedaan word voor hem.
Ik weet zelf dat hij de ratten eruit haalt, hij heeft immers al meer dan 20 jaar ratten waar hij altijd gek mee was.
Tot aan dat hij werd opgenomen.
Maar ook daarbij ben ik bang dat het niet genoeg zal zijn om hem zo nu en dan uit zijn bed te wippen.
Wie weet iets leuks qua bezigheid voor deze man!?
Zowel ik als de zorg, als mijn moeder zitten met onze handen in ons haar.
Het is zo zielig om te zien zo
.
.