Pff word gek van werkgever.. *Help*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Pff word gek van werkgever.. *Help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:26

Nou ik zet het nu toch maar even hier neer om het van me af te schrijven..

Ik werk sinds een jaar hier (uitzendbureau), van mij wordt alles verwacht maar van hun kan ik niets terug verwachten..
Collega krijgt 5 weken vrij, ik mag 5 weken geen vrije dag of niets opnemen.. Komt ze terug op de 29e had gepland om dat weekend naar Venetie te gaan, helaas pindakaas, ik moet aanwezig zijn om haar bij te praten..
Er is nu al 3x onzekerheid geweest over mijn contract en nu heb ik 3 maanden verlenging gekregen maar moet hierna een vast contract krijgen, dikke kans dat dat niet gaat gebeuren vanwege huidige markt..

Mijn probleem is nu, ik wil super graag een nieuwe baan zoeken maar loop in deze tijd er zwaar tegen aan dat ik geen afgeronde middelbare school heb.. Ik heb wel mijn ARTRA behaald in 2008. En lots of werkervaring Maarja... Genoeg keus op dit moment voor werkgevers..

Daar komt bij dat ik momenteel totaaaaal niet gelukkig ben in mijn functie.. Wat ik dan wel wil is haast onmogelijk (met dieren werken) 1 geen diploma 2 huis wat betaald moet worden.

Wat zouden jullie doen??

Liezel1

Re: Pff word gek van werkgever.. *Help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:27

Ga op zoek naar een andere baan. Als je nu al weet dat jouw contract over 3 maanden niet verlengd wordt, dan zou ik al helemaal gaan zoeken...

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:28

Weer naar school, proberen diploma('s) te halen.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:32

Ik ben natuurlijk al opzoek naar een andere baan! Maar dat is moeilijk als je niet weet welke richting je echt in wilt..

School zou ik wel willen maar is financieel gezien niet echt mogelijk en daarbij moet je mij niet na 6 jaar weer fulltime in de schoolbanken zetten ik zou gillend gek worden.. EN ook dan heb ik nog steeds geen idee welke ricting ik in wil.. Kan wel zomaar ergens aan beginnen maar word ik denk ik ook niet echt gelukkig van....

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:33

Hoe moeilijk het ook is, proberen je diploma te halen. Denk maar niet dat je iets (leukers)qua baan krijgt zonder dat papiertje. Daarnaast kan je altijd nog een bijbaantje nemen. Heb je geen ouders die je school financieren? Hoe oud ben je?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:39

Kan je je middelbare school niet op het volwassen onderwijs ('s avonds) halen? Die diploma's krijg je uiteraard niet binnen één dag en je zal er keihard voor moeten werken, maar waar een wil is is een weg.

Wat je ook kan doen, als je echt niet weet wat je wilt, is eens investeren in een interessetest. En dan bedoel ik niet zo'n testje van internet, maar van een echt loopbaanbegeleidings bureau. Het kost wat geld, maar ik heb daar toentertijd heel veel aan gehad.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:40

Ik ben nu 22.. Mijn moeder zit zelf in de ziektewet 100% afgekeurd en een vader heb ik helaas niet meer.. Dus vanuit ouderlijk huis kan ik geen sponsoring verwachten.. Thuis gaan wonen is helaas ook geen optie.. Ik zou eventueel kleiner en goedkoper kunnen gaan wonen maar dan nog weet ik niet WAT ik wil gaan doen.. Studeren ok, maar wat? Bijbaantje is zo geregeld (werk zelf in uitzendbureau ;-)) Maar is dat wat ik wil? Dat weet ik dus niet..

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:32

Kijken naar duale HBO opleidingen bijvoorbeeld? Ik weet niet wat jouw niveau is maar dat is bijvoorbeeld 32 uur in de week werken en een dag naar school. De werkgever zorgt dat de studie wordt betaald :)

Mocht je dit overwegen dan moet je wel kijken wat je leuk vindt en welke richting je op wilt, het is wel werken en leren voor 4 jaar eer de diploma binnen is.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 08:51

Ja kijk dat zou inderdaad de perfecte oplossing zijn, maar dan is het inderdaad nog kijken welke ricting ik in kan/wil..

Ik zou het liefst toch iets van paard en management gaan doen.. Maar daar is zooooo weinig werk in te vinden...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:10

Ik ga mee met de bovengenoemde oplossing, weer gaan studeren om een diploma te halen. Met een mbo of hbo heb je meestal maar een paar uur school per dag, zodat je daarna ook nog kan werken. Maar ik zou wel opzoek gaan naar ander werk, als je nu al weet dat je over 3 maanden die baan niet meer hebt.

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:22

_Lola_ schreef:
Ja kijk dat zou inderdaad de perfecte oplossing zijn, maar dan is het inderdaad nog kijken welke ricting ik in kan/wil..

Ik zou het liefst toch iets van paard en management gaan doen.. Maar daar is zooooo weinig werk in te vinden...

Dat is inderdaad moeilijk omdat veel mensen dat willen ;) ..en je opleiding betaald krijgen is een tweede.

Ik denk dat je moet kijken naar twee dingen:

A) Wat wil je echt?

B) Probeer informatie aan te vragen op b.v. HBO instellingen of websites zoals studiebaan.nl (zelf geen ervaring mee) en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:25

Probeer een opleiding te doen naast je werk. Ik heb zelf ook bijna niks afgemaakt en doe nu hbo rechten in deeltijd. Ik ben pas mijn baan kwijtgeraakt en nu ga ik zeker door met school! Want echt iets leuks vinden schiet niet op met alleen de mavo afgemaakt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:28

Je kunt je toch laten testen op je interesses? Zoek anders loopbaanbegeleiding!

Je hoeft ook geen fulltime opleiding te doen, er zijn korte cursussen genoeg! Je hebt werkervaring, nou dat kan je dan mooi aanvullen met een kortere opleiding of cursus. Ik ben me nu aan het omscholen naar HR-medewerker, werkt net zo. Ik ga ook geen voltijds P&O opleiding meer doen, maar met mijn werkervaring aangevuld met kortere cursussen kom ik al een heel eind!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:30

Ik zou sowieso op zoek gaan naar een nieuwe baan, maar dat ben je gelukkig al aan het doen. Ik zou tijdelijk administratief werk gaan doen als ik jou was en daarnaast een opleiding volgen. Je moet overigens je werkervaring niet onderschatten! En je het behalen van Atra is ook een opleiding op HBO niveau dus dat geeft wel bij werkgevers aan dat je op dat niveau kan functioneren. Zorg ook dat als je solliciteert dat je al je positieve punten benadrukt, je bent meer waard dan jezelf denkt als ik het zo lees.

Als ik jou was zou ik wel een baan (tijdelijk) zoeken waar je het even uit kan zingen en genoeg geld kan verdienen om een opleiding te betalen. En vanwege de crisis een baan zoeken in een richting waar altijd werk in te vinden is.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 16:36

Ok zal ik echt omschrijven wat ik wil?!

Met paarden, leiding geven en administratieve werkzaamheden. Maar wie met een beetje hersens en ambitie in de paarden wil dat nou niet Haha..

Verder zou ik echt heeeeeeel graag een musical opleiding oid gaan doen, maar helaas ook daar is maar weinig in te verdienen..

Ik zat nu zelf te denken om een ORUN cursus te gaan doen en de komende tijd ergens een leuke baan vinden voor 32 uur en daarbij wat lesjes gaan geven zodat ik ook die 5e dag wat kan opvullen.. Ik moet gewoon niet meer 40 uur op kantoor zitten zoals ik nu doe EN daar komt bij dat ik elke dag van Weert naar Tilburg reis.. Dit breekt mij ook op!!

Ik heb volgende week donderdag vrij genomen om te gaan solliciteren en te orienteren.. (eigenlijk best raar als je zelf in een UZB werkt en niet weet wat je wilt :-S)

Artra is inderdaad een diploma op HBO Niveau.. Die heb ik gelukkig wel al in de pocket!!