ondernemer worden, bedrijfsplan help?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

ondernemer worden, bedrijfsplan help?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 12:41

Hoi, ( ik weet niet of dit bericht hier goed staat. )

Ik heb de knoop nu echt doorgehakt en wil toch een eenmanszaak gaan beginnen.
Het zal een Ruitersport winkel worden, niet al te groot.
Nu ben ik begonnen aan mijn bedrijfsplan,
maar ik kom toch een paar vervelende punten tegen, o.a. bij het financiële plan.
Mede omdat er dan om cijfers etc. gevraagd worden,
maar aangezien het een hele nieuwe onderneming gaat worden, zijn er natuurlijk nog geen cijfers bekend...

Nu vroeg ik me af of er hier op bokt mensen zijn die daar wat verstand hebben van financiën, bedrijfsplannen etc.
Zo ja, zou ik diegenen graag wat vragen willen stellen :D

Heb je zin en tijd om mij wat advies te geven, stuur dan a.u.b even een berichtje :)

Anoniem

Re: ondernemer worden, bedrijfsplan help?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:06

Ik kan je dit boekje iig al aanraden : http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-onde ... index.html

En er zijn zeker geen cijfers bekend, daarom moet je die ook gaan begroten en inschatten. Dat heb je ook nodig voor je financiering rond te krijgen bij de bank.

Eventueel kan je voor je financiële plan ook contact opnemen met een accountant?

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 13:10

dankjewel voor je rectie,
ja ik zal idd met die cijfers moeten gaan schatten, maar laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn :+

ik had zelf het boekje :" Bedrijfsplanner ; blauwdruk voor het opstellen van een bedrijfsplan " al aangeschaft...

misschien moet ik anders toch maar eens bij de kvk of bij de rabo een gesprekje aangaan..
kijken of ze me daarverder kunnen helpen...
Maya schreef:
Ik kan je dit boekje iig al aanraden : http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-onde ... index.html

En er zijn zeker geen cijfers bekend, daarom moet je die ook gaan begroten en inschatten. Dat heb je ook nodig voor je financiering rond te krijgen bij de bank.

Eventueel kan je voor je financiële plan ook contact opnemen met een accountant?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:15

Je inkomsten in de winkel zullen veelal afhangen of je de enige ruitersportwinkel bent bij jou in de buurt en wat er aan grotere zaken rondom jou heen zitten.
Zit er helemaal niets dan zit je denk ik aardig goed zeker als je ook je spullen via het internet aan gaat bieden als extra service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:26

KVK en Bank zijn idd ook geschikt om te contacteren. Verder kun je dus denken aan een marktonderzoek.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 14:28

meggiemeg schreef:
Je inkomsten in de winkel zullen veelal afhangen of je de enige ruitersportwinkel bent bij jou in de buurt en wat er aan grotere zaken rondom jou heen zitten.
Zit er helemaal niets dan zit je denk ik aardig goed zeker als je ook je spullen via het internet aan gaat bieden als extra service.

Je hebt hier 1 grote en dat is hyporama, maar ik weet niet of ik in rotterdam zelf ga vestigen of dat het bijv. barendrecht/ridderkerk/nieuwerkerk/capelle/ oid gaat worden.

Ik ben nu met het bedrijfsplan bezig, omdat ik dat nodig zal hebben voor mijn financiering van o.a. het pand... :o

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:44

Klopt heb je het o.a. voor nodig. De bank zal je wel de vraag gaan stellen waarom je denkt dat je plan gaat slagen en wat je denkt dat je inkomsten gaan worden en of je dus concurentie hebt en weet wat hun prijzen doen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 16:46

Op de site van het CBS staan ook vast wel cijfers van je branche!
Verder kun je diverse rapporten opvragen bij je gemeente over regionale en gemeentelijke cijfers.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 19:30

Chubby schreef:
Op de site van het CBS staan ook vast wel cijfers van je branche!
Verder kun je diverse rapporten opvragen bij je gemeente over regionale en gemeentelijke cijfers.

bedankt ! :D

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:31

je kan ook een gesprek aanvragen bij kvk..