Roltrappen in Parijs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Roltrappen in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 23:33

Ik weet niet of het hier helemaal goed staat.... sorry alvast als het verkeerd staat....

Ik zal mijn verhaal even kort proberen uit te leggen...

Wij gaan met school als laatste schooldag naar Parijs met een aantal klassen. Hartstikke leuk en aardig, heb er ook heel veel zin in, alleen nou heb ik dus het 'probleem' dat ik in een rolstoel zit. Die kan ik gewoon zelf rijden, ben er (al zeg ik het zelf) best handig mee gaat allemaal prima! Todat we dus in Parijs met de trap moeten.... De teamleider zei dus tegen mij: als we zo'n stuk hebben waar we dus met de trap naar de metro moeten, hebben we een rolstoelbusje zodat jij daar gewoon in kan. Ik spring dan automatisch in de ankers aangezien ik daar totaal geen behoefte aan heb, of beter gezegd een schurfthekel.... Ik voel me dan een soort van buitengesloten ook al is het maar voor even, ik wil gewoon met de groep meedoen, en er zijn altijd wel jongens die even ergens mee willen helpen enz. Maar nu kom ik bij mijn uiteindelijke vraag omdat mijn vader zei dat ze in Parijs ook heel veel roltrappen hadden bij de metrostations. Maar is dit zo?

Alvast bedankt?

EsBianc

Re: Roltrappen in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:29

Volgens mij hebben ze bij de meeste metrostations trappen..

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:31

De metrostations die ik heb gezien in Parijs met school (Lees: heel veel) hadden allemaal gewone trappen en ondergrondse gangen enzo..

Ik ben in elk geval geen roltrappen tegen gekomen...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:34

Volgens mij is Parijs sowieso vervelend om met een rolstoel op het station te zijn.
Ik weet niet of je ook echt op gare du nord moet zijn?
Daar heb je nl. poortjes waar je doorheen moet voor de metro en daar kom je met de rolstoel niet doorheen.

Ik vind het sowieso een vervelend station (en stad haha) maar goed, misschien kun je informeren op de site van gare du nord?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:40

Ik ben in parijs hooguit 1 of 2 roltrappen tegengekomen bij metrostations.Het zijn bijna allemaal trappen met soms best veel treden.En stomme smalle poortjes die niet open gaan :')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:18

[WWW] > [LZP]

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:17

Ik heb geen enkele roltrap gezien op metrostations :n
En vooral die bij de grote bezienswaardigheden niet..
Zelfs heel veel openbare toiletten moet je met de trap naar beneden :=
Echt rolstoelvriendelijk is het daar niet, al vind je het niet leuk, ik zou toch kiezen voor dat rolstoelbusje :o

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 05:21

Ben wel eens met iemand in een rolstoel naar Parijs geweest, was een rampzalige ervaring voor haar! Vrijwel nergens wordt er rekening mee gehouden. Trappen zijn er veelal lang en steil, veel hotels, met name de goedkopere (2* maar ook wel 3*) hebben alleen trappen of met een beetje geluk een lift waarin je net een persoon staand kan persen en een koffer, of twee staande personen maar met geen mogelijkheid een rolstoel en gebouwen zijn er ook slecht toegankelijk voor minder- validen.

Denk dat het in Parijs zeker een goed idee is om toch voor dat busje te gaan, dan kom je tenminste nog ergens hoe rot het ook is!

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:28

Patriciavt schreef:
Ik heb geen enkele roltrap gezien op metrostations :n

Ik wel! Ben er toch al vaak en pas nog geweest!

Patriciavt schreef:
Echt rolstoelvriendelijk is het daar niet

Mee eens.
In de Parijse metrostations heb je idd heel veel trappen en soms ook roltrappen. Maar ik ben wel eens (uit luiigheid :o) met de lift geweest in de metrostations hoor! Maar ja dan zit je idd weer met die stomme smalle poortjes.
Al met al lijkt het me niet makkelijk om met een rolstoel het drukke maar erg mooie Parijs te bezoeken.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:39

Veel trappen en smalle poortjes inderdaad..
Niet echt rolstoelvriendelijk helaas!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:47

Ik heb ik parijs best veel roltrappen gezien hoor, net zoals gewone trappen. Met een rolstoel lijkt het me geen pretje nee. Net zoals de poortjes om de metrostations binnen te komen, die zijn meestal ook erg smal.