Decentrale selectie UVA Geneeskunde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Decentrale selectie UVA Geneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:03

Ik heb me aangemeld voor de decentrale selectie en moet aankomende zaterdag een toets maken. Het is een MC-toets waarin getest wordt of je natuurwetenschappelijke principes en basiskennis kunt toepassen in een medisch-biologische context..

Ik heb dus geen flauw idee waar ik aan moet denken en wil toch proberen of ik even wat kan oefenen, of in ieder geval inzicht heb in wat ik moet verwachten..

Dus is er iemand die dit vorig jaar ook gedaan heeft? :D

Anoniem

Re: Decentrale selectie UVA Geneeskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:04

Staan er op internet geen oefenopgaven? Bij de toelatingstest van België staan er namelijk wel wat online. Wellicht hiervan ook.

Volg dit even, wil na m'n VWO ook geneeskunde studeren. Vres dat het geen cum laude wordt.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:05

Ja ik heb al flink lopen googelen maar ik kan het dus niet vinden.. Want ik wist dat er van Belgie inderdaad wel een oefentest te vinden is dus ik hoopte eigenlijk dat hier ook iets van is!
Want ook bij mij wordt het geen cum laude ;)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:12

De oefentest in België is denk ik niet te vergelijken met die in Nederland. (Schijnen hele ingewikkelde berekeningen enzo te zijn).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 12:25

Nou ik ben inmiddels geweest en het waren echt biomedische vragen.. vond het vrij pittig!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:39

Wanneer krijg je de uitslag? Hopelijk is het goed gegaan!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 13:18

Uiterlijk 1 mei!
Dus meer dan duimen kan ik niet ;) Maar ik heb het wel goed van me af kunnen zetten, ik had het niet beter kunnen doen door een andere voorbereiding denk ik! Dus meer had ik écht niet kunnen doen :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:57

Spannend! Hopelijk kom je er doorheen!
(en anders gewoon mee blijven loten ;) )

Volgens mij zijn die vragenlijsten vooral ontworpen om inzicht te testen en kun je je er nauwelijks op voor bereiden.
Iedere universiteit heeft zo te horen zijn eigen selectiemethodes voor de decentrale selectie. VU deed het tenminste altijd heel anders voor zover ik weet (al is dat alweer even geleden en ben ik ivm cum laude zo toegelaten en heb ik dus zelf niet meegedaan).

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 08:56

Ja klopt VU was inderdaad heel anders! Daarbij werd ook nadrukkelijk vermeld dat je wel iets extra's moest hebben, dus echt iets buiten school om waardoor zij jou moeten kiezen..

Deze test was volgensmij half inzicht half kennis.. Het waren hele lappen tekst met info en daar maakte je dan vragen over, maar die vragen waren dan weer niet zo dat je het letterlijk uit de tekst kon halen,je moest ook wel enige voorkennis hebben (met name biologie, enkele vragen scheikunde en een wiskundevraag)

Maar zoals Groningen, daar moet je een motivatiebrief heen sturen met aanbevelingen van anderen er bij enzo.. helemaal geen toets!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:42

Groningen zal, voor zover ik weet, in de tweede ronde ook toetsen afnemen. Zij houden een beetje een vergelijkbaar model aan als Rotterdam & het VUmc. Het programma van die laatste 2 is overigens exact hetzelfde. Daar is het in de eerste ronde selectie op extracurriculaire activiteiten, zoals bijbaantjes en bestuurlijke ervaring. De tweede ronde bestaat uit toetsing op 5 kernvlakken.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 19:15

aah idd! Nou als ik door ben moet ik een college volgen, heb ik een gesprek en moet ik nog een toets maken over het college!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:49

Spannend allemaal hoor!

Ben toch wel een beetje blij dat ik de selectiemomenten voorlopig weer even achter de rug heb :+ Het is toch altijd wel fijn om onder de pannen te zijn ;)

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:01

Pfoe ik lees dit topic nu pas, maar ik heb de DS vd Uva vorig jaar gedaan. Ik was er de eerste ronde al niet doorheen, maar ik moet eerlijk zeggen dat het wel heel erg moeilijk was. Volgens mij moet je of heel veel geluk hebben, of al een jaar bmw hebben gestudeerd wil je er door heen komen.

Ondertussen studeer ik wel gnk in Utrecht en begrijp ik nu pas een paar van de vragen die ze bij de DS stelde.
Ik zal heel erg voor je duimen, mijn vriendin is er wel gewoon doorheen gekomen, dus wie weet lukt he je!