Ik zit nu in het 3e jaar van mijn opleiding die 4 jaar duurt. MBO dierverzorging managment in barneveld. Ik woon zelf in apeldoorn en reis nu nog heen en weer. Dit bevalt mij nu erg goed omdat ik zo meer tijd heb voor mijn paard, werk en vrienden.
Echter wil ik hierna graag een HBO opleiding gaan volgen, alleen de opleiding die ik graag wil gaan doen is alleen in Leeuwarden te volgen. Met openbaar vervoer vanuit Apeldoorn is dat helaas niet te doen. Ik zou dus op kamers moeten, iets wat ik helemaal niet erg vind. Behalve dat ik ook een paard heb die nu in de buurt van apeldoorn staat. En dat is nu juist mijn probleem. Als ik mijn paard in apeldoorn zou houden zou ik hem door de weeks (buiten vakanties om) niet zien. Maar andersom, als ik hem meeneem naar leeuwarden zou ik hem in de weekenden en in de vakanties minder zien. Ook wil ik niet verplicht zijn om elk weekend naar huis te komen, dus dat zou betekenen dat ik hem misschien 2 weken niet zie. En dat is nou echt wat mij tegen houd van de opleiding, iets wat juist niet zo moet zijn. Ik vind dat mijn toekomst niet van die 3 jaar moet afhangen dat ik niet zoveel tijd voor mijn paard heb.
Ik ben dus erg benieuwd waar jullie voor gekozen hebben, en hoe dat bevalt...
Verkopen is bij mij geen oplossing, ik heb hem al 6 jaar, vanaf dag 1
Wat ook meteen mijn probleem is, doordat hij zo jong is wil ik graag het overzicht houden van alles wat er met hem gebeurt. Dat overzicht ga ik zeker kwijt raken als ik besluit hem in apeldoorn te laten en een verzorger te zoeken. Het heen en weer rijden elke vakantie heeft geen zin, ik sta op vol pension, juist voor mijn studie, en die gaan geen lege plek vrij houden als ze die ook kunnen verhuren, ook kan ik geen 2 stallingen betalen...
Pff, langer verhaal dan gepland... Maar ik hoop dat jullie me wat tips en ervaringen kunnen geven