kunnen jullie kerels ook zo zeuren als ze wat hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

kunnen jullie kerels ook zo zeuren als ze wat hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:17

Soms kan ik er zo moe van worden!!! :o
Mijn vriend roept altijd dat ie nooit wat heeft en als ie dan wel wat heeft dat het wel heeeeeel erg moet zijn voordat ie thuisblijft.
Maar zodra hij 1x hoest ligt ie gelijk op de bank met een natte lap op zijn hoofd, echt niet normaal.
En zodra ik iets heb heeft hij het ook, dat vind ik echt vervelend.
Als ik hoofdpijn heb, heeft hij het ook. Heb ik keelpijn, heeft hij het ook, maar dan net ff erger maar hij gaat wel werken hoor, want hij is geen watje zegt ie dan.
Als ik iets heb en niks zeg heeft ie nergens last van, maar als ik niks heb en zeg dat ik bijvoorbeeld pijn in me kop heb heeft hij het wel.
Vanochtend weer. Ik had mijn maandelijkse feestje en ja daar kan ik echt ziek van zijn. Buikpijn, misselijk etc.
Dus uiteraard had mijn vriend vanochtend ook buikpijn en was misselijk, maar hij kon wel 4 broodjes eten.
Tussen de middag liep ie ook te klagen dat ie zo misselijk was en kramp had, maar eet wel 3 gebakken eieren+4 broodjes. Ik snap het niet helemaal.
Zijn die kerels van jullie ook van die zeurpieten of heb ik weer een apart geval? :+

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:18

Hij leeft gewoon heel erg met je mee ;)
Haha, wel een beetje een watje hoor. Ben blij dat ik niet zo'n mafketel als vriend heb :o ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:18

Tja, mannen he.. Ondoorgrondelijk, ik zal ze nooit helemaal begrijpen. Herken de mijne wel in jouw verhaal ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:28

Nee, je hebt geen apart geval ... Ik heb er ook zo één :+ .

Ik heb afgelopen oud&nieuw doodziek in bed gelegen, week later had vriendje het te pakken, ik had hem aangestoken :') . Ooohhh, wat was hij zielig toen, terwijl hij echt niet zieker was dan ik die week ervoor. Hij moest wél aan de antibiotica en ik niet, dus was het bij hem veeeeeel erger natuurlijk! En hoe hij dan ook de telefoon opnam als ik hem belde om te vragen hoe het ging (eerst heel veel hoesten en snotteren en dan met zo'n krakende, heze stem: "h, h, hallooo?"). Ik kon maar met moeite mijn lach inhouden.

Ook als hij terug komt van voetbal ... "Kiijjkk!!" (beetje hinken en zielig kijken erbij), heeft ie een blauwe plek en een schaafje op zijn knie >;) . Daar moeten we dan het komende uur voor zitten en het er 'even' over hebben om zijn hart te luchten en zielig te doen. Ach, hij vindt het, denk ik, gewoon fijn om geknuffeld en verzorgd te worden, hij hoeft er nog net geen pleister en een kusje op := . 'T zijn net kinderen he!

wednesday

Re: kunnen jullie kerels ook zo zeuren als ze wat hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:31

Ik ken het ook! Af en toe net een kind... Maar mijn vriend is een echte koortsmaker als hij ziek is en dan is hij op een aantal daagjes ook genezen. Maar ondertussen heeft hij mij dan aangestoken en ik heb bijna nooit koorts (enkel bij men apendicit en longontsteking) en daarom ben ik (volgens hem) nooit zo ziek als hij... Ik heb immers geen koorts!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:33

O zo zijn (bijna) alle mannen hoor. Een griepje en ze denken minimaal dat ze dood gaan (mogelijk erger) en hebben je onverdeelde aandacht en liefde nodig...

Mannen zouden gewoon eens allemaal een keer goed ongesteld moeten worden. Piepten ze wel anders.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:36

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:36

Haha, vergeet het nooit weer. Was vorig jaar bij een vriendin, haar moeder was net hersteld van buikgriep, maar toen ze buikgriep had verwachtte haar vader wel dat ze normaal ging koken enzo. Toen ik daar was lag haar vader op de bank, met buikgriep. Hij moest zich omdraaien. "aaaaaaaaaaaaauw *kreunpufszucht*... "Paulien, wil jij de afstandsbediening even aangeven?"
't was voor hem een kwestie van arm uitstrekken, maar meneer was ziek dus ja ;)

Mijn vader had laatst wondroos aan zijn voet.. Behoorlijk pijnlijk, maar toen de dokter langskwam moest hij even extra piepen natuurlijk. Dokter "Joh niet aanstellen, ga bevallen, dat doet pas pijn"
Mem rolde van de stoel, papa keek licht beteuterd :+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 17:43

Plien91 schreef:
. Dokter "Joh niet aanstellen, ga bevallen, dat doet pas pijn"
Mem rolde van de stoel, papa keek licht beteuterd :+

_O- _O- _O-

even een klein vervolg op mijn beginpost 8-)
Had vorig jaar een dubbele longontsteking, dacht dat het een griep was dus lekker verwaarloosd, en ja dan word je op een gegeven moment doodziek :+ Aan de ab en na een paar dagen weer redelijk oke
Volgens vriendlief viel het wel mee, tot dat hij een keer moet hoesten... Toen rende ie gelijk naar de HA omdat hij ook een longontsteking zou hebben en waarschijnlijk aan de AB zou moeten.
De conclusie, een lichte verkoudheid, gaat vanzelf over. Hij heeft er niet meer over gezeurd.

Maar ik ben dus niet de enige met zo'n kerel, is wel fijn te weten :D

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:44

Mannen kunnen zich echt aanstellen. Als je zegt ik ben moe/brak/ziek/buikpijn you name it, zij hebben het ook, maar dan wel net iets erger.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:45

Ja, die van mij doet hetzelfde. Ik moet er altijd enorm om lachen hoe alles zo verschikkelijk gedramatiseerd wordt! Van ieder pijntje moet vermelding gemaakt worden met zo'n blik in de ogen van: "waar heb ik dit onrecht aan verdient?".

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:51

Haha, als mijn vriend verkouden is zegt ie altijd gelijk dat ie doodziek is :D Terwijl ie dan een beetje hoest en snottert. En dan ook iedere minuut 'Pff, ik ben zo verkouden' en dan ook idd zo'n zielige blik. Ik denk dan maar dat hij gewoon lekker verwend wilt worden ;)

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:58

Hahaha, ik ben redelijk vaak ziek ivm Bronchitus. Als ik hoofdpijn heb heeft mijn vriend het meestal ook. buikpijn ook. Maar over het algemeen is hij gezonder en beter te pas als mij :P hahaha
Maar als hij diarree en hoofdpijn te gelijk heft ligt hij op bed:P en als ik dat heb moet ik me niet zo aanstellen:P

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:10

welkom bij de club zullen we maar zeggen.
Als ik iets heb, heeft hij het ook, maar dan veeeeeeeeeeeeeeel erger. Ppfftttt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:17

Mijn vader ja _O-
Als hij het te pakken heeft, HEEFT hij het ook te pakken.
En maar jammeren :')
Heb het idee dat mannen gewoon wat minder gewend zijn, dan wij vrouwen, als het gaat om ziek zijn... :=

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:22

hmz, dat is een serieuze ziekte he. als mensen altijd hebben wat een ander ook heeft... ben de naam alleen kwijt...

maar ik ken er ook meer die zo zijn. ook vrouwen trouwens hoor, dus zo heilig zijn wij niet ;)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:23

De mijne is pas geleden 1.5 week thuis van werk geweest omdat ie af en toe duizelig was.
En maar klagen en maar zielig doen.
Heb em na 1 week verteld dat als ie niet snel aan het werk ging hij echt iets van me kreeg om over te klagen :+
Nee hoor niks waard een "zieke" vent in huis ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:25

ikenindi schreef:
hmz, dat is een serieuze ziekte he. als mensen altijd hebben wat een ander ook heeft... ben de naam alleen kwijt...

maar ik ken er ook meer die zo zijn. ook vrouwen trouwens hoor, dus zo heilig zijn wij niet ;)

Bedoel jij niet een hypochonder?
Die vragen zich ook af of ze niet toevallig hetzelfde hebben als....
En dan meteen naar de dokter rennen...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:26

Volgens mij zijn alle mannen zo, beetje verkouden = doodziek en moet 24/7 verzorgd worden :j

Paarden zijn trouwens net zo: we hadden een ruin op stal die een beetje snotterde en vervolgens alleen nog stokstijf op stal stond, treurige ogen, hangende oortjes, kortom: het toppunt van zieligheid. VA gebeld en het kon weleens droes zijn. Stal hermetisch afgesloten tot de VA er was, bleek dat ding gewoon verkouden te zijn... mietjes zijn het, alle mannen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:27

Dat is geen eens een man Yessy _O-

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:29

haha moet zeggen dat mijn kerel het niet zo erg doet.

Wil hij thuisblijven van het werk, dan moet het wel echt erg zijn zo erg dat hij ook echt bijna niks kan.
laatste keer dat hij thuis gebleven is, was omdat hij last van z'n rug had hij kon toen helemaal niks hij kon niet zitten, niet liggen helemaal niks. maar dan kreund en steunt ie ook bij alles wat ie doet, maar of dat nou extra aandacht trekken is geloof het niet.
als die griep heeft, neemt ie een asperine of osillicoccinum (of hoe schrijf je dat) en gaat ie gewoon aan het werk. verder hoor ik hem zelden klagen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:31

Whoehahahahahaaaaaaaaaaaa leuke topic :+ .

Mijn vent kan er ook wat van hoor :7 .

Als ik griep heb en niet zo'n beetje ook, is het van "jij bent niet zo ziek", maar 1 weekje later heeft hij het precies zelfde als wat ik had, en dan is hij echt heeeeeel erg ziek hoor, en zielig doen en oooo auw zere keel. hihihi en als ik dan erop aanwees dat ik het precies 1 week terug het ook had, is t van, nee jij was niet ziek.

En ik had zulke hoestbuien en griep dat ik er een gekneusde ribben aan overhield, en 2 weken later hoest hij ook (ja ik steek hem helaas aan), is t van oooo mijn keel, neem wat voor me mee bij de drogist voor me zere keel, ik stik zowat, en ik hoest zo erg, aaaach wat zielig he.

En 1 x was hij gewoon verkouden, nou en gaat wel weer over, maar ik moest en zou wat neusdruppels halen voor hem, hihi, dus ik bij de drogist erom vragen, zeiden ze allemaal tegelijk "Aaaach wat zielig" hahaha, het is dus daar ook bekend, van hoe mannen kunnen zijn, en ik lach er rot om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:33

O herkenbaar...probleem is dat ik ze pas serieus kan nemen als ze op een brancard oid liggen, en dan vraag ik mij nog af of dit allemaal wel nodig is.
Best erg eigenlijk...want op die manier zou je een serieuze zaak van leven op dood nog wel eens kunnen onderschatten. :=

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:37

Mijn man heeft hier gelukkig geen last van en het heeft ook geen zin om zoiets te doen want ik ben niet zo'n zorgzaam typje ~~}> Of liever gezegd ik heb hier geen geduld voor. Zere keel? Nou schat dan lijkt het me niet verstandig om te praten. En als je ziek bent hoor je in bed en niet op de bank. Als je ziek bent heb je ook geen honger want dat kots je er toch weer uit. Heet ik Florence Nightingale? Zorg maar dat je weer snel beter wordt schatje.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 18:38

Als ik ziek ben zet mijn broer nog net geen quarantaine gebied rond me heen, ademt dan door een sjaal heen om de bacillen buiten te houden, of idd, gaat er over beginnen over toen híj ziek was; toen was het veeeeel erger. -O-

Ik heb ook recht op onverdeelde aandacht en liefde! :=