[ENQ] Voedselallergie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chesty

[ENQ] Voedselallergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 14:44

Voor mijn opleiding apothekerassistent moet ik verschillende mensen deze vragen laten beantwoorden en die antwoorden verwerken in een verslag. ik ken niet heel erg veel mensen met voedselallergie, daarom wil ik hier op bokt dit vragen lijstje laten invullen door mensen die voedselallergie hebben. Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking. :D

Naam: Noem hoeft niet. mag wel :)
Leeftijd:

Vragen Over Voedsel allergie

1. Hoe Lang heeft u al voedsel allergie?

2. Voor welke voedingsstof of stoffen bent u allergisch?

3. Wat gebeurt er met u lichaam als u de voedingstof waar u allergisch voor bent inneemt?

4. Gebruikt u ook medicatie voor uw voedsel allergie?

5. Hebt u al wel eens een epi Pen gebruikt? Zoja hoe gebruik je die?

6. Kunt u over uw allergie heen groeien? En is het erfelijk?

7. Is moeilijk om een gewone maaltijd te eten met uw allergie?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:32

chesty schreef:
Voor mijn opleiding apothekerassistent moet ik verschillende mensen deze vragen laten beantwoorden en die antwoorden verwerken in een verslag. ik ken niet heel erg veel mensen met voedselallergie, daarom wil ik hier op bokt dit vragen lijstje laten invullen door mensen die voedselallergie hebben. Alvast hartelijk bedankt voor je medewerking. :D

Naam: Paulien
Leeftijd: 17

Vragen Over Voedsel allergie

1. Hoe Lang heeft u al voedsel allergie?
Sinds mijn geboorte.

2. Voor welke voedingsstof of stoffen bent u allergisch?
Pinda's, walnoten, cashewnoten, pistachenoten, amandel, hazelnoten, lupine, macadamia, pecannoot

3. Wat gebeurt er met u lichaam als u de voedingstof waar u allergisch voor bent inneemt?
Jeuk in mond, keel en oren
Galbulten
Rode vlekken in gezicht/hals, jeuk
Benauwd gevoel
Piepende ademhaling
Opzwellen lippen
Tranende ogen

4. Gebruikt u ook medicatie voor uw voedsel allergie?
Nee
5. Hebt u al wel eens een epi Pen gebruikt? Zoja hoe gebruik je die?
Wel altijd bij me, nog nooit hoeven gebruiken.
een EpiPen moet je uit de koker halen, grijze dop eraf halen, met kracht in bovenbeen prikken en als je een klik hoort 10 seconden vasthouden. Ondertussen dokter/112 (laten) bellen

6. Kunt u over uw allergie heen groeien? En is het erfelijk?
Nee ik kan er niet overheen groeien. Daarvoor ben ik al te oud. Wel ben ik over een koemelkallergie heen gegroeid, toen ik 5 of 6 was. Het is wel erfelijk.

7. Is moeilijk om een gewone maaltijd te eten met uw allergie?

Nee maar ik moet wel super goed opletten op de producten die gebruikt worden. Ik mag geen producten eten waar sporen van noten/pinda's in zitten maar af en toe smokkel ik wel. Fabrikanten zetten het op vrijwel elke verpakking zodat ze ingedekt zijn tegen eventuele claims, maar de kans dat er sporen noten/pinda's in het product zitten is vrij klein, daarvoor durf ik het risico wel te nemen. Wil namelijk nog wel een beetje de normale producten blijven gebruiken en gevarieerd eten. Met uit eten gaan is het anders, ik vermijd uit voorzorg Griekse restaurants (daar kruiden ze heel veel met noten e.d.) en bij restaurants met lopend buffet ben ik heel voorzichtig en eet ik rustiger dan gewoonlijk.

Hoop dat je er wat aan hebt :)